GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 20.04.2024, svátek má Marcela
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Hoteliérům neujde ani krok

 


Hotelové budovy disponují zpravidla velkými a svým způsobem otevřenými prostory, které mohou vzbudit dojem, že se v nich leckdo nikým nepozorován může ztratit. Ovšem zdání klame. V zájmu všech provozovatelů hotelových zařízení je mít dostatečný přehled o všem, co se v samotném objektu odehrává. Zejména pak, kde a kdy se pohybují zaměstnanci.

 

 

ilustracni foto

 

 

Velké hotelové provozy čítající i několik set zaměstnanců musí mít nutně přehled nejen o výkonu a úkonech podřízených, ale také v jakých místech se určití zaměstnanci během pracovní doby nacházejí a zda k výskytu na konkrétním místě mají patřičné oprávnění a hlavně důvod. Na prvním místě je samozřejmě zajištění bezpečnosti hosta, ale přístupové systémy umožňují rovněž odhalení pochybení lidského faktoru ze strany zaměstnance, v horším případě i odhalení neoprávněného vstupu do konkrétních míst z pochybných důvodů.


NEJDE JEN O POHYB


Kartové hotelové systémy jsou koncipovány hlavně jako přístupové systémy, jež nahradily mechanické klíče. Vývoj těchto zařízení určil, že se dnes využívají ve všech úsecích hotelu. Už při procesu vystavování karty, neboli elektronického klíče hostovi, zaměstnavatel nebo manažer ví, jaký recepční kartu vystavil, a tudíž je schopen dohledat případné nesrovnalosti vzniklé při samotném check-inu, chcete-li zapsání do hotelu. Již v této fázi začíná kontrola nad lidským faktorem. Někteří zaměstnanci hotelu, například úklidová služba, ochranka nebo banketoví pracovníci, jsou vybaveni kartou, která otevírá nejedny potřebné dveře. Všude, kde zaměstnanci kartu použijí zůstává záznam v paměti čtecí jednotky, případně na samotné kartě.


Druhy přístupových karet se liší podle toho, jaký kartový systém se v daném hotelu používá. Větším městským hotelům je obecně doporučovaný kombinovaný systém pro magnetické a čipové karty, zámky jsou tím pádem duální a umí tzv. přečíst obě dvě karty. Magnetické karty jsou na recepci vydávány hostům jako "elektronické klíče" od pokojů, ale slouží i jako vizitka hotelu, neboť hosté si je často po ukončení pobytu nechávají jako suvenýr. V případě, že host kartu vrátí zpět na recepci, lze ji znovu naprogramovat a použít pro dalšího hosta. Naproti tomu čipové karty slouží zaměstnavateli jako kontrola nad personálem. Jejich využití popisuje Otakar Jedlička, ředitel společnosti Entry Systems: "Na čipovou kartu se nahraje informace o použití například pro vchod pro personál, hlavní vchod, chodba, výtah, sklady, ale i samotné pokoje. Nahraná informace se dostane z karty do počítače zaměstnavatele tak, že jsou karty časově omezené. Zaměstnanec je nucen si kartu nahrát pro další použití a tím se data on-line přenesou do hotelového serveru a po intranetu do počítače. Nahrávání karty se většinou děje při prvotním vstupu do hotelu v ranních hodinách."


PROCES UCHOVÁNÍ INFORMACÍ


Konkrétně čipové karty jsou schopny uchovávat informaci o vstupech na konkrétní místa poměrně dlouhou dobu, většinou je ale informace předána k uchování do počítače do 24 hodin. Aby se zachovaly veškeré informace na kartě, má karta omezenou kapacitu. Ve chvíli, kdy je její interní paměť zaplněna ( je schopná pojmout 500-600 událostí), dochází k zablokování karty. Současný držitel ji musí přiložit k tzv. revalidátoru dat (česky "oživovači"), aby kartu vyčistil od informací a zajistil tak jejich následný přenos do počítače, kde záznam z karty může kontrolovat manažer hotelu nebo personalista. Tyto informace slouží jako důkaz o příchodech do hotelu, vypovídají o produktivitě práce či jsou použity jako důkazní materiály při prokazování (ne)oprávněného vstupu do pokojů či hotelových skladů.


Polemika týkající se způsobu, jak údaje z karty odstranit je zcela zbytečná. "S událostmi, které jsou na kartě uložené, nelze žádným způsobem manipulovat, tedy nelze je mazat ani editovat. Dalším ochranným prvkem, jenž používají prestižní výrobci jako např. VingCard, je speciální šifrování záznamu, které zcela znemožňuje nežádoucí klonování, tj. kopírování karet," vysvětluje Martin Prorok, z oddělení marketingu společnosti Assa Abloy pro Českou a Slovenskou republiku.

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Markéta Lidinská
26.10.2011 - 16:07:32

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

22.01.2009 - Hotels.com: Pokles cen v hotelech o 3 procenta

Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

26.12.2009 - Víno - otázky a odpovědi

Při jaké teplotě skladovat víno?   Co je to fortifikované víno?   ...

05.06.2009 - Nově diskutované předpisy pro solária

V listopadu 2008 se otevřely brány veletržního areálu v Kolíně ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.