Květinou výzdobu lze v hotelu zaznamenat na různých místech. Ať už se jedná o prostory lobby, recepce, restaurace, pokojů nebo konferenčních prostor, zástupci z říše rostlin mají za úkol interiér hotelu oživit, dozdobit a pozvednout.
Pro správné fungování hotelového provozu je nutné ze strany personálu dodržovat standardy a interní směrnice. Podobný princip se týká i květinové výzdoby jak vnitřních, tak vnějších prostor hotelu. Květinová dekorace interiéru a exteriéru se podstatně liší, a proto zde platí jediné a zásadní stanovisko, že nelze použít interiérové květiny do exteriéru a naopak. U vnitřní květinové výzdoby je nutné si uvědomit, že ne všechna místa v hotelu dekoraci potřebují.
Tak jak nové trendy hýbou každým odvětvím, nevyhýbají se ani oblasti květinové výzdoby. Aktuálně vládnou dekorace z řezaných rostlin, mezi které patří například ikebany, a to jak klasické, tak sezonní. Právě tyto rostliny v očích přicházejících klientů vždy zvednou úroveň hotelu. Nejdůležitějšími místy z hlediska květinové výzdoby jsou recepce, společenské prostory a tzv. VIP pokoje, na těchto místech se používá dekorace živých rostlin v okrasných obalech. Květinová dekorace pokojů je ovšem mnohem specifičtější, neboť v pokojích nejsou pravidlem. "Do pokojů se dávají běžně používané rostliny, které vydrží v našem klimatu, a hlavně se nepoužívají kvetoucí, jelikož by mohly způsobit alergickou reakci. Některým klientům může vadit i vůně," vysvětluje Hedvika Výborná, obchodní zástupce ze společnosti S.O.S Dekorace. Stejně jako hotelovým hostům je nutné i živým rostlinám zajistit pravidelný a kvalitní servis. To, jak by měl vypadat, popisuje Hedvika Výborná: "Naše společnost provádí v prostorách hotelu květinový servis pravidelně jednou týdně. Jiná situace je u řezaných rostlin a jiná u stálých. Ty stálé se jednou za čas přemístí z místa na místo. Řezané květiny, které se nejčastěji používají v lobby barech, se obměňují jedenkrát týdně, vždy za jinou a novou květinu." Provozovatel hotelu by měl v jeho rámci floristovi rovněž vyčlenit prostor, který s údržbou květin úzce souvisí. K tomu, jak by měl vypadat, Hedvika Výborná dodává: "Jedná se zpravidla o malou místnost, ve které by neměla chybět pracovní deska dlouhá dva až tři metry a také chladicí box pro uložení rostlin."
Nejednoho hoteliéra v rámci úspor možná napadne, že by se živé rostliny nebo stromky daly nahradit umělými. Ty sice v dnešní době vypadají natolik věrohodně, že je problém na první pohled je od sebe rozeznat, přesto ale stále ve výzdobě hotelových prostor vedou živé květiny. Dalším aspektem, který nutí provozovatele hotelu k zamyšlení, je způsob harmonizace mezi interiérem a květinovou výzdobou. V tomto případě je to vždy v rukou hoteliéra, jaký má vkus a přání. Ovšem floristé se vždy snaží rostliny sladit s interiérem. A jaké rostliny jsou z hlediska hoteliérů nejoblíbenější? "Hodně se používají palmy všech druhů. Vypadají honosně a klientům navozují větší pocit bohatství," říká Hedvika Výborná.
Ve výzdobě hotelových prostor vedou živé květiny.
Jejich úkolem je interiér oživit, dozdobit a také pozvednout.
Zdoj: www.ihned.cz
Autor: Markéta Lidinská
28.12.2011 - 11:17:42
Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Při jaké teplotě skladovat víno? Co je to fortifikované víno? ...