GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 21.11.2018, svátek má Albert
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Hotelová ochranka

 


ilustracni fotoSvěřte bezpečí profesionálům

 


Letmým pohledem si jich host při vstupu do hotelu hned nevšimne nebo si je splete s jiným zákazníkem. Při druhém pohledu už ví, co jsou zač. Muži oblečení v oblecích, pohybující se po hotelu, mají za úkol nepřetržitě bdít nad bezpečím celého hotelového objektu a jeho hosty či odhalit nenechavé zaměstnance, kteří si ze svého pracoviště hodlají odnést něco navíc.


Než se ovšem celý objekt hotelové budovy svěří do péče té či oné bezpečnostní agentury, je nutné ze strany provozovatele hotelu vypsat výběrové řízení. Jeho doba se odvíjí od typu hotelu, konkrétních standardů a požadavků. V případě nadnárodních hotelových řetězců trvá výběrové řízení v rozmezí od dvou do šesti týdnů, jelikož podléhá přesně daným kritériím určitého hotelu. Pokud se jedná o malý hotel, výběrové řízení na hotelovou ochranku je individuální a vychází z potřeb a bezpečnostních rizik daného hotelu. Dalším aspektem, se kterým je nutné počítat, je investice do různých bezpečnostních systémů a technologií, mezi které patří například kamerový či uzamykací systém.


PRAVIDLA A POŽADAVKY URČUJE HOTEL


Již samotný průběh výběrového řízení by měl hoteliérovi napovědět, jak vybrat správnou bezpečnostní agenturu. Do procesu výběrového řízení ze strany bezpečnostní agentury patří detailní prohlídka daného hotelu tak, aby se seznámila se stávajícím chodem bezpečnostních procedur, požadavky ze strany vedení a v neposlední řadě seznámení se s odlišnostmi konkrétního objektu. Posléze dochází k vypracování nabídky. "Pokud se jedná o renomované agentury, nabídka neobsahuje pouze cenu, ale hlavně návrhy na zlepšení systému hotelové ochranky, zabezpečení objektu a podobně. Následně je vybrána nejlepší nabídka, kde podstatné hodnoticí kritérium představuje cena, ta by však neměla být jediným kritériem a nabídka by měla být posuzována komplexně. Velice výhodné je dvoukolové výběrové řízení, kdy mají agentury, které do druhého kola postoupí, možnost prezentace své nabídky i firmy jako takové. Klient může posoudit připravenost agentury na zakázku a udělat si celkový obrázek o společnosti nabízející služby. Tento proces trvá cca měsíc až dva, což zároveň koresponduje s obvyklou výpovědní lhůtou, kterou mívá stávající agentura ve smlouvě s hotelem," vysvětluje Zdeněk Procházka, obchodní ředitel společnosti Special Servis International.


Mezi další kritéria, která jsou ze strany hotelu kladena na zaměstnance bezpečnostních agentur, patří mimo profesionální znalosti a odbornost, zejména u pětihvězdičkových hotelů, znalost minimálně jednoho světového jazyka. Specifickým požadavkem je dodržení standardu upravenosti (například upravenost vlasů a vousů) nebo způsob nošení obleku. Počet zaměstnanců hotelové ochranky na směnách rovněž podléhá interním směrnicím konkrétního hotelu. "Vždy záleží na konkrétních požadavcích klienta, velikosti hotelu a úrovni poskytovaných služeb. Důležitá je i lokalita hotelu, jeho zaměření či složení klientely. Konferenční hotely vyžadují jiný přístup a flexibilnější obsazování směn než malý designový hotel v centru Prahy," vysvětluje Martin Marcilis, PR manažer ze společnosti ABL.


KOMPETENCE HOTELOVÉ OCHRANKY A JEJÍ VYBAVENÍ


I v hotelovém prostředí se občas vyskytnou nepříjemné situace, mezi které patří krádeže ze stran zaměstnanců nebo šarvátky mezi hosty. Kompetence hotelové ochranky popisuje Radek Škrabal, provozní ředitel společnosti Special Service International: "Pracovníci ostrahy mají stejná oprávnění jako kterýkoliv občan. V případě požadavku jsme na základě smluvního vztahu s hotelem oprávněni provádět kontrolu zavazadel zaměstnanců hotelu s cílem zabránění odnášení materiálu z prostoru hotelu. Zadržení osoby se řídí ustanovením § 76 odst. 2 trestního řádu. Veškeré mimořádné situace se řeší ve spolupráci s tzv. MOD hotelu, zejména rozhodnutí o přivolání Policie ČR je s ohledem na charakter objektu nutné nejprve konzultovat se zástupcem hotelu." Martin Marcilis k tomu dodává: "Veškeré konflikty a incidenty jsou řešeny s přihlédntím k danému prostředí tak, aby v co nejmenší míře narušovaly běžný provoz hotelu a komfort hostů."


Pracovníci hotelové ostrahy k výkonu své práce potřebují bezpečnostní vybavení instalované v hotelu, jedná se o kamerové systémy a různé zabezpečovací technologie. Do těch patří i uzamykací systém, který může být mechanický, elektronický, případně kombinací obou předchozích. Výhody elektronického přístupového systému v přímé souvislosti s pracovníky ostrahy vysvětluje Martin Koudelka, ředitel společnosti EVVA: "V dnešní době používají čím dál častěji elektronické přístupové systémy. Tyto systémy používají pro umožnění vstupu bezkontaktní kartu. Výhodou je možnost libovolně a bez nákladů měnit hierarchii vstupů, ty mohou být ještě časově omezeny. Při ztrátě karty se zámek jednoduše překóduje a velkou výhodou pro ochranku hotelu je kompletní přehled veškerých uskutečněných vstupů do pokojů."

 

Především zajištění bezpečnosti.
Ale také upravený vzhled, komunikativnost a znalost minimálně jednoho světového jazyka.

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Markéta Lidinská
29.12.2011 - 11:14:49

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

04.06.2010 - Jak začít se sushi

Přinášíme osm rad pro všechny kdo se chtějí naučit dělat ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.