GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 13.11.2018, svátek má Tibor
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Rok 2012 ovládnou moderní technologie

 

 

ilustracni fotoKaždý začátek nového roku je ve znamení nejrůznějších odhadů, které se snaží konkrétnímu odvětví předpovědět, jaký bude následující rok. Nedílnou součástí těchto predikcí jsou samozřejmě trendy, jež se nevyhýbají ani hotelovému světu. Tyto nové směry by pak v příštích měsících měly hotelovou scénu ovlivnit nejvýrazněji.


Oblast cestovního ruchu se sice v globálním měřítku neustále rozvíjí a roste, ale sociální, ekonomické a technologické podmínky, jež ovlivňují dění ve všech oblastech lidské činnosti, jsou nestálé. Minulý rok zasadil nejen cestovnímu ruchu pár tvrdých ran, ze kterých se ještě ti nejvíce postižení vzpamatovávají. Smutné prvenství má Japonsko, které zasáhlo zemětřesení a následně tsunami, s povodněmi se potýkala Austrálie či Thajsko a Spojené státy sužoval hurikán. Rok 2012 bude jiný a bude výzvou pro Evropu a Spojené státy v souvislosti s trvající hospodářskou nestabilitou. Nicméně i přes neblahé ekonomické výkyvy a přírodní zásahy slibují odborníci z odvětví cestovního ruchu, že rok 2012 bude vesměs pozitivní. Symbolickým poslem dobrých zpráv může být pro provozovatele ubytovacích zařízení asijský cestovní ruch, který se i přes celosvětovou nepříznivou ekonomickou situaci neustále rozvíjí.


Po zhodnocení ekonomických výsledků a zeměpisných podmínek dané země stojí za posouzení také analýza obchodní strategie, jež napoví, jakým směrem se ubírají trendy a na které určité nové směry by se hoteliéři měli zaměřit, aby oslovili čím dál tím více náročnou klientelu. Následující rok ovládnou jednoznačně mílovými kroky se rozvíjející mobilní technologie, sociální média a internet v obecné rovině, který neustále potvrzuje svou převahu na poli komunikace nejen v hotelovém odvětví. Výběr trendů, se kterými budou tváří tvář v následujících měsících hoteliéři, provozovatelé cestovních kanceláří a jejich klienti konfrontováni, je uveden v následujícím přehledu.


PŘICHÁZÍ ČAS CHYTRÝCH TELEFONŮ A TABLETŮ


Stále více zákazníků bude používat chytré mobilní telefony nejen při vyhledávání ubytovacích kapacit, ale také k rezervacím a přímé komunikaci se zvoleným hotelem, například v souvislosti s požadavky na pokoj. Průzkumy uvádějí, že v letech 2008-2010 vzrostl čtyřnásobně počet hotelových rezervací uskutečněných přes mobilní telefon. Další předpovědi říkají, že mobilní telefony do roku 2013 předstihnou v rámci zařizování hotelových rezervací dosud nejvyužívanější nástroj moderní technologie - osobní počítače. Podobný boom se týká i používání tabletů, a tak před mnohými provozovateli hotelů stojí úkol, jenž se týká vylepšení, chcete-li optimalizace webových stránek, které budou v blízké budoucnosti schopny zpracovat a zachytit mobilní operace.


SOCIÁLNÍ MÉDIA POSÍLÍ SVOU ROLI


Do roku 2016 bude polovina cestovního odvětví využívat sociální média jako rezervačního kanálu, který povede k většímu zisku. Navíc, sociální média budou klíčovou částí algoritmu Search engine result page. Hoteliéři by v následujících měsících měli zapomenout na roli sociálních médií jako doplněk marketingového mixu. Sociální média jsou nezbytným prvkem vedoucím k úspěchu a zisku.


ŽÁDANÝ SPECIALISTA NA SPRÁVU SOCIÁLNÍCH MÉDIÍ


Rok 2012 bude zlomovým ve smyslu odvrácené tváře ze strany hoteliéra vůči sociálním médiím. Pryč je rovněž tvrzení, že hotel je tak zaneprázdněný, že ani nemá čas brát sociální média v potaz. Realita dnešních dnů je taková, že zákazníci od hoteliérů očekávají přehled o tom, co se na stránkách toho či onoho média děje v souvislosti s konkrétním hotelem, a že hotel prostřednictvím média s klienty komunikuje. Provozovatelé hotelů by neměli zapomínat, že nejhorší reakcí na záporný komentář k jejich ubytovacímu zařízení je zaryté mlčení, které na klienta působí jako bohapustá ignorance. Ještě horší alternativou reakce, a to jakékoliv organizace spojené s cestovním ruchem - cestovní kanceláře, hotelu či letecké společnosti -, je negativní komentář ze strany klienta prostě a sprostě vymazat a tvářit se, že se vlastně nic nestalo. Jednotlivé hotely a řetězce budou v rámci svého působení v konkrétní zemi potřebovat nejméně jednoho specialistu na monitorování pohybu klientů při využívání sociálních médií. Klienti mají od hotelového odvětví jako od celku jistá očekávání, a právě proto by každé vyjádření směrem ke klientovi mělo být zodpovězené profesionálně. Klienti budou v tomto směru neúprosní a jakékoliv omluvy budou zbytečné.


ČAS PROMĚN A INVESTIC


Vlastnící hotelových provozů budou podle odborníků, po letech odkládání hojně investovat do rekonstrukce svých objektů za účelem zlepšení služeb. Renovace v hotelových zařízeních v roce 2012 se budou především týkat prostor lobby, restaurace či baru a fitness centra. Obnovení se bude dále týkat vybavení interiéru pokojů, do kterého patří například postele nebo televize. Od investic do modernizace stávajícího hotelového vybavení majitelé očekávají lepší pozici na trhu a zvýšení poptávky ze stran klientů.


KLIENTI PŘICHÁZEJÍ Z VÝCHODU


Teorie o vyčerpaném Západu a bohatém Východu se v hotelovém odvětví objevily již před pár lety. Trendem pro cestovní ruch v následujícím roce jsou zákazníci z Číny, kteří z ekonomického hlediska tvoří klíčovou skupinu turistů pro australský cestovní ruch. Hoteliéři by se konkrétně na tuto klientelu měli detailněji zaměřit, přizpůsobit dosavadní marketingové strategie, aby byli připraveni na požadavky těchto zákazníků, kteří jsou zaměřeni individuálně a kladou na hotel mnohem vyšší nároky z hlediska zážitku a poskytovaného servisu.


OLYMPIJSKÉ HRY V LONDÝNĚ


Již potřetí se v novodobé historii konají v britské metropoli olympijské hry (údajně ty nejlepší). Velkolepá událost nejen ze sportovního a společenského hlediska, ale také velmi zásadní z úhlu pohledu ekonomů pro jinak, co se zisku týče, průměrný rok Velké Británie a střední Evropy.


REVENUE MANAGEMENT JIŽ NENÍ UMĚNÍM, ALE VĚDOU


Revenue management se začal využívat v 70. letech minulého století v leteckém průmyslu. Od té doby prošel doslova transformací a dnes je spíše vědou než uměním. Princip revenue managementu zjednodušeně spočívá ve snižování cen, ve chvíli, kdy je nízká poptávka, a naopak ve zvyšování cen, kdy je poptávka vysoká, a za vysoké ceny se doprodávají poslední pokoje. Hoteliéři jsou ale v současné době schopni díky pokročilým a chytrým aplikacím aktualizovat ceny v souvislosti se všemi budoucími rezervacemi tak, aby odpovídaly požadavkům trhu neboli aktuální poptávce. Konkrétně společnost Travel Click drží s tímto trendem krok a má k dispozici předpovědi, které se týkají rezervací, tzv. transientů a skupin, rok dopředu. Společnost Smith Travel Research již brzy uvede na trh report, který potenciálním uživatelům z řad provozovatelů hotelů nabídne inteligentní aplikaci pro monitorování budoucích rezervací.


DESIGNOVÉ HOTELY


Jedním z nových trendů jsou v současnosti tzv. designové hotely, které klienty lákají moderně navrženými interiéry, netradičním vybavením nebo jménem architekta, jenž připravil projekt. Jedná se o hotely s vytříbeným, materiálově i designérsky pojatým interiérem, případně exteriérem. Interiéry těchto hotelů se vyznačují vytříbeností materiálu s důrazem na detail. Designové hotely jsou navrženy tak, aby v klientech evokovaly pocit klidu a uvolnění v souladu s filozofií wellness. Pro zážitkovou gastronomii těchto zařízení je příznačná i nabídka originálních menu, čítající několik chodů pokrmů sladěných s nápoji, vytvořenými pro skutečně gourmetský zážitek, kterým lze navnadit i klienty zvenčí. Vznik tohoto typu hotelů neustále podněcuje vzrůstající náročnost klientů, jejich zájem o design a chuť na nové a originální zážitky. V rámci design hotelů se dále rozlišují hotely butikové, koncepční a art-hotely. Všechny společně spojuje nabídka stylového prostředí a nevšedních zážitků nejen pro hotelové hosty. Současný trend těchto hotelů potvrzuje i rozšiřující se portfolio zavedených hotelových značek.

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Markéta Lidinská
17.02.2012 - 08:35:19

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

04.06.2010 - Jak začít se sushi

Přinášíme osm rad pro všechny kdo se chtějí naučit dělat ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.