Hotelový web je nedílnou součástí propagace hotelového zařízení, marketingové strategie, komunikačním kanálem a zdrojem rezervačního procesu. Hotelový web je nositelem základních a přidaných informací vedoucích cíleně k rozhodnutí o nákupu, tedy vytvoření rezervace.
Jak přinutit návštěvníka hotelového webu, aby se rozhodl provést rezervaci na našem hotelovém webu, čím jej přesvědčit o správnosti volby? Určitě to nebude nabídkou "nejnižší" ceny, vždyť ne nadarmo se říká, že nejsme tak bohatí, abychom kupovali levné zboží, a něco pravdy na tom bude. Objasněme si v následujících řádcích několik základních kritérií, která by měl každý hotelový web splňovat.
Jak zjistíme, že náš hotelový web je k návštěvníkům přátelský? Opravdu máme vlastní hotelové stránky přizpůsobené pro návštěvníky, nebo jen pro sebe? Analyzujeme výsledná data z analytických nástrojů? Odpovězme si na otázku, proč máme velké množství návštěvníků, ale minimum rezervací?
Zřejmě náš hotelový web není klientsky přátelský, a to ze všech úhlů pohledu - ze strany přehlednosti, obsahové náplně, pomalým načítáním a neatraktivností. Mnoho webových stránek je v současné době již technicky překonaných, některé jsou obsahově zastaralé a nenaplněné dokumentačně prostřednictvím fotografií nebo videoprohlídek. U mnoha webů dokonce chybí základní poptávkový formulář a kontakty. Velkou chybou je nedostatečná prvotní orientace umístění hotelového zařízení, klasifikace a vybavenosti.
Obsahová část webu je jedním z nejdůležitějších kritérií pro vyhledávání a oblíbenost webu. Pečlivě strukturované, dostatečně stručně a věcně prezentované popisné informace jsou základem přesvědčivosti a rozhodnosti. Informace na hotelovém webu by se neměly vztahovat pouze k popisu hotelového zařízení, ale i k popisu speciálních nabídek, akcí, a to nejen ve vlastní režii, ale za pomoci třetích stran. Vždyť hotelové ubytování se čím dál více stává druhořadou záležitostí v rozhodovacím procesu cestování.
Rozvoj moderní internetové technologie dává naprosto volný a svobodný rozlet prezentacím, upoutávkám a diskusím. Zaujmout návštěvníka hotelového webu a získat jej pro rozhodnutí provedení rezervace je cílem hotelového webu, proto je nutné webovou prezentaci neustále doplňovat obsahovými novinkami, ale i moderním zobrazováním, interaktivitou, komunikací a dialogem.
Optimalizace na webu se týká téměř všeho, skutečně téměř všeho, co se na webu zveřejňuje, jak je web postaven a jak se web stále rozšiřuje. Optimalizace není jen SEO (Search Engine Optimization - optimalizace pro vyhledávače), ale především optimalizace textů a obsahu, tj. dalšího obsahu, například audio, foto a video obsahu, flashových a gifových aplikací, vyskakovacích oken, zásuvných modulů (pluginů) a dalších nástrojů.
Korektní použití optimalizací je nutné nějakým způsobem prověřit. V případě, že se optimalizací stránek zabýváte sami, lze využít placených (či neplacených) SEO nástrojů na internetu, které po zadání URL vyhodnotí na základě přesně stanovených základních faktorů sílu webu. Webové analyzátory hodnotí web v procentuálním vyjádření. Podle kvality analyzátoru je možné získat i další specifikace a kvalitu webu ovlivňující pořadí zobrazení webu.
Optimalizace hraje nejen v hotelovém marketingu důležitou roli při tvorbě webu, ale i v hotelovém provozu. Krizová doba nás naučila optimalizovat provozní výdaje, pracovní náplně a výkonnost. Hotelový marketing optimalizuje náklady na tvorbu kampaní, prezentace v různých médiích a sleduje jejich výkonnost. Optimalizační procesy se tedy netýkají pouze webového prostředí, ale celého hotelového byznysu. Nedílnou součástí revenue managementu je i optimalizace cen, předpokladu vývoje cenové politiky a konkurenční filozofie.
Optimalizace se stala jednou z nejsledovanějších položek při rozhodovacích a schvalovacích procesech hotelového života - tak směle optimalizujme, ale vždy s rozumem. Pamatujte, že všeho moc škodí a že "selský" rozum je nade vše ...
Malé shrnutí optimalizací pro úspěšný internetový marketing a pozice webu:
Optimalizace: pro vyhledávače, pro návštěvníka, klíčových slov - titulku, URL, popisu a nadpisů webu, zdrojového kódu, sémantiky, textů, načítání, video, foto a audio obsahu -, prolinkování, přesměrování, registrací a výměnných odkazů.
Vaše virtuální vizitka.
Hotelový web musí být klientsky přátelský, přehledný a hlavně "živý". Aktualizace prezentací a komunikace novinek jsou jeho nezbytnou součástí.
Zdroj: www.ihned.cz
Autor: Miloslav Pecho
22.02.2012 - 11:03:31
Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Při jaké teplotě skladovat víno? Co je to fortifikované víno? ...