GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 25.04.2024, svátek má Marek
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Bez čeho se neobjede hotelový web

 

 


Hotelový web je nedílnou součástí propagace hotelového zařízení, marketingové strategie, komunikačním kanálem a zdrojem rezervačního procesu. Hotelový web je nositelem základních a přidaných informací vedoucích cíleně k rozhodnutí o nákupu, tedy vytvoření rezervace.

ilustracni foto


Jak přinutit návštěvníka hotelového webu, aby se rozhodl provést rezervaci na našem hotelovém webu, čím jej přesvědčit o správnosti volby? Určitě to nebude nabídkou "nejnižší" ceny, vždyť ne nadarmo se říká, že nejsme tak bohatí, abychom kupovali levné zboží, a něco pravdy na tom bude. Objasněme si v následujících řádcích několik základních kritérií, která by měl každý hotelový web splňovat.


1. PŘEHLEDNOST A PŘÁTELSKÉ UŽÍVÁNÍ


Jak zjistíme, že náš hotelový web je k návštěvníkům přátelský? Opravdu máme vlastní hotelové stránky přizpůsobené pro návštěvníky, nebo jen pro sebe? Analyzujeme výsledná data z analytických nástrojů? Odpovězme si na otázku, proč máme velké množství návštěvníků, ale minimum rezervací?


Zřejmě náš hotelový web není klientsky přátelský, a to ze všech úhlů pohledu - ze strany přehlednosti, obsahové náplně, pomalým načítáním a neatraktivností. Mnoho webových stránek je v současné době již technicky překonaných, některé jsou obsahově zastaralé a nenaplněné dokumentačně prostřednictvím fotografií nebo videoprohlídek. U mnoha webů dokonce chybí základní poptávkový formulář a kontakty. Velkou chybou je nedostatečná prvotní orientace umístění hotelového zařízení, klasifikace a vybavenosti.


2. RELEVANTNÍ INFORMACE


Obsahová část webu je jedním z nejdůležitějších kritérií pro vyhledávání a oblíbenost webu. Pečlivě strukturované, dostatečně stručně a věcně prezentované popisné informace jsou základem přesvědčivosti a rozhodnosti. Informace na hotelovém webu by se neměly vztahovat pouze k popisu hotelového zařízení, ale i k popisu speciálních nabídek, akcí, a to nejen ve vlastní režii, ale za pomoci třetích stran. Vždyť hotelové ubytování se čím dál více stává druhořadou záležitostí v rozhodovacím procesu cestování.


3. DYNAMIČNOST WEBU


Rozvoj moderní internetové technologie dává naprosto volný a svobodný rozlet prezentacím, upoutávkám a diskusím. Zaujmout návštěvníka hotelového webu a získat jej pro rozhodnutí provedení rezervace je cílem hotelového webu, proto je nutné webovou prezentaci neustále doplňovat obsahovými novinkami, ale i moderním zobrazováním, interaktivitou, komunikací a dialogem.


4. OPTIMALIZACE A WEB


Optimalizace na webu se týká téměř všeho, skutečně téměř všeho, co se na webu zveřejňuje, jak je web postaven a jak se web stále rozšiřuje. Optimalizace není jen SEO (Search Engine Optimization - optimalizace pro vyhledávače), ale především optimalizace textů a obsahu, tj. dalšího obsahu, například audio, foto a video obsahu, flashových a gifových aplikací, vyskakovacích oken, zásuvných modulů (pluginů) a dalších nástrojů.


Korektní použití optimalizací je nutné nějakým způsobem prověřit. V případě, že se optimalizací stránek zabýváte sami, lze využít placených (či neplacených) SEO nástrojů na internetu, které po zadání URL vyhodnotí na základě přesně stanovených základních faktorů sílu webu. Webové analyzátory hodnotí web v procentuálním vyjádření. Podle kvality analyzátoru je možné získat i další specifikace a kvalitu webu ovlivňující pořadí zobrazení webu.


Optimalizace hraje nejen v hotelovém marketingu důležitou roli při tvorbě webu, ale i v hotelovém provozu. Krizová doba nás naučila optimalizovat provozní výdaje, pracovní náplně a výkonnost. Hotelový marketing optimalizuje náklady na tvorbu kampaní, prezentace v různých médiích a sleduje jejich výkonnost. Optimalizační procesy se tedy netýkají pouze webového prostředí, ale celého hotelového byznysu. Nedílnou součástí revenue managementu je i optimalizace cen, předpokladu vývoje cenové politiky a konkurenční filozofie.


Optimalizace se stala jednou z nejsledovanějších položek při rozhodovacích a schvalovacích procesech hotelového života - tak směle optimalizujme, ale vždy s rozumem. Pamatujte, že všeho moc škodí a že "selský" rozum je nade vše ...


Malé shrnutí optimalizací pro úspěšný internetový marketing a pozice webu:


Optimalizace: pro vyhledávače, pro návštěvníka, klíčových slov - titulku, URL, popisu a nadpisů webu, zdrojového kódu, sémantiky, textů, načítání, video, foto a audio obsahu -, prolinkování, přesměrování, registrací a výměnných odkazů.


Vaše virtuální vizitka.
Hotelový web musí být klientsky přátelský, přehledný a hlavně "živý". Aktualizace prezentací a komunikace novinek jsou jeho nezbytnou součástí.

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Miloslav Pecho
22.02.2012 - 11:03:31

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

22.01.2009 - Hotels.com: Pokles cen v hotelech o 3 procenta

Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

28.01.2009 - Život je krásný

Rialto není jen slavný most v Benátkách, ale i prvotřídní ...

26.12.2009 - Víno - otázky a odpovědi

Při jaké teplotě skladovat víno?   Co je to fortifikované víno?   ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.