GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 22.05.2018, svátek má Emil
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Resorty okem personalisty

 

 

Neodmyslitelnou součástí hotelových trendů posledních deseti let je i poměrně intenzivní výstavba nových zážitkových resortů zajišťujících návštěvníkům ucelený balíček služeb cestovního ruchu. Kromě tradičních horských středisek jsou to i relaxačně léčebné komplexy a propojené soustavy gastronomicko-hotelových zařízení navázaných na mikroregiony.

 

 

 

ilustracni foto

 

 


Populární jsou rovněž zážitkové provozy akcentující dobovou autenticitu. Vznikají jako houby po dešti, tu ve známých a proslulých lokalitách, tu doslova na zelené louce ve zcela pozapomenutých obcích, kde je třeba turisticky přitažlivou legendu vykřesat z ničeho. Z hlediska profesní realizace jsou nově vznikající resorty jedinečnou šancí. Z důvodu značné odlehlosti takovýchto provozů bývá na straně zaměstnavatele značná poptávka po kvalitních kandidátech na nejvyšší posty top managementu, přičemž nároky kladené na jednotlivé kandidáty nebývají nutně až tak vysoké, jako je tomu u etablovaných hotelových řetězců. Záběr činnosti je širší než v běžných hotelových provozech, přičemž dovednosti získané při řízení resortů se většinou v budoucnosti bohatě zúročí. Ani mzdová stránka nebývá argumentem proti práci na nejvyšších řídicích místech, ba právě naopak. Finanční ohodnocení je hlavním argumentem při získávání opravdu dobrých a zkušených zaměstnanců, k dalším benefitům se většinou řadí zajištění ubytování pro celou rodinu, firemní automobil atd.


KARIÉRA SI ŽÁDÁ OBĚTI


Úskalí spočívá spíše v poloze sociální, a i když to řada provozovatelů odmítá přiznat, i v určitém ztracení jména, které si dotyčný vydobyl na předchozích pozicích. Přestěhování se z živého velkoměsta na odlehlá místa bývá složité. Určitá forma zpřetrhání vazeb na své dosavadní okolí, násilné přesazení vlastní rodiny do nového, často nezvyklého prostředí, bývá obligátním a zcela logickým argumentem proti. Ani forma pravidelného víkendového dojíždění do původního bydliště není příliš šťastným řešením, je to spíše provizorium oddalující radikální řez. Úspěšné fungování v prostředí resortu totiž znamená dokonalé sžití s místním koloritem. Bohužel, v ojedinělých případech je možné po nedomyšleném přesídlení zaznamenat i negativní patologické jevy v podobě rozvíjejícího se alkoholismu či jiných závislostí, vycházející z nedostatečné možnosti kulturně-společenského vyžití mimo rámec pracovního procesu. Proto by každý vážný kandidát měl s chladnou hlavou zvážit, zdali lákavá pracovní nabídka koresponduje s jeho plány a možnostmi. Finanční stránka, ač je jakkoliv lákavá, nemusí být vším.


ZAČÁTEK PLNÝ EUFORIE


Na druhou stranu právě ona specifika určité odtrženosti od okolního světa mohou v případě správného počátečního nastavení mechanismů, pracovních procesů a mezilidských vztahů na pracovišti vytvořit jedinečný model fungování. V případě charismatických, empatických a profesně zkušených manažerů aktivně pracujících s mladými provozními zaměstnanci jsme svědky doslova euforických stavů, kdy stmelený kolektiv dokáže zázraky. Vše v duchu "jsme na jedné lodi aneb jeden za všechny, všichni za jednoho". Takto motivovaní a do dění vtažení zaměstnanci jsou schopní upozadit do té doby nedotknutelné soukromé zájmy a pro pracovní výsledek doslova dýchat. Práce je pro ně v tu chvíli opravdovou zábavou, počty odpracovaných hodin se nepočítají a daný provoz, byť by to byl obyčejný lyžařský vlek nebo rádoby středověká krčma, je rázem středobodem vesmíru. Pochopitelně tyto euforické stavy není možné udržet trvale, vše postupně vyprchá, ale pro potřeby rozjezdu projektu bývá vytvoření takovéto atmosféry k nezaplacení. Dosáhnout podobné míry sounáležitosti a pracovní euforie je při startech běžných projektů nemožné.


Turistické resorty jsou do určité míry fenoménem. Nabízejí absolutní změnu dosavadního životního stylu, šanci, slušné platové podmínky a často též nečekané možnosti v podobě rozsáhlých manažerských kompetencí. Jsou ideálním prostorem pro vlastní kreativní realizaci. Mohou však být též prostředím s autoritativním vedením majitele, jehož jedinou kvalifikací v cestovním ruchu je peněženka nabitá k prasknutí. V každém případě je to zajímavá alternativa k běžným pracovním postům, které řadové hotelové a restaurační provozy nabízejí.

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Petr Běhounek
30.04.2012 - 09:01:59

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

11.05.2018 - Naši vinaři přivážejí 57 medailí z New Yorku

Moravští a čeští vinaři uspěli na mezinárodní soutěži Great American ...

11.05.2018 - Japonský pivní hit jde na trh v Česku

Když před třemi desítkami let japonská společnost Asahi uvedla na ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.