GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 21.05.2018, svátek má Monika
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Stálý hotelový host

 

 

Marketingoví manažeři si neustále lámou hlavu, jak zabezpečit co největší počet stálých hostů ve svých zařízeních. Připravují nekonečné množství tradičních akčních nabídek i netradičních speciálních akcí. Návod, jak získat stálé hotelové hosty, v zásadě neexistuje. Masírujeme potenciální klienty, jen abychom zaujali a zaplnili si každičkou volnou postel.

 

 

ilustracni foto

 

 

Stálý host není jen klient, který u nás přenocuje, podívejme se na stálé hosty i z jiného pohledu. Stálý hotelový host se může dostat obrazně řečeno na náš břeh řeky. Jmenuji se Jan Novák (jak jinak, jsem přece Čech) a pocházím z trochu většího českého města. Vlastně pocházím z jednoho pěkného hotelu, kdysi v dávné Jugoslávii, kam moji rodiče jeli na letní dovolenou, kde začalo moje chtěné-nechtěné celoživotní soužití s hotelovým prostředím. Uteklo pár měsíců, vyklubal jsem se na tento svět, a jak jinak, můj tatínek oslavil mé první zakřičení v restauraci hotelu u nás na náměstí. Když se maminka se mnou vrátila domů, po několika týdnech ji tatínek pozval na romantickou večeři do našeho druhého hotelu, kde vařil ostřílený šéfkuchař, kdysi dávno brázdící světové oceány. Jak roky plynuly, jezdili jsme s mými rodiči na dovolené po vlasti. Někdy jsme pobývali v kempech, jindy v levnějších hotelech nebo ubytovnách.


Pak přišla léta puberty a prvních lásek. Tehdy se mi líbila jedna slečna recepční a to byl důvod, proč jsem se rozhodl jednou v hotelu pracovat. Hlásil jsem se na hotelovou školu, ale nevzali mě, těžko jsem to nesl a chtěl jsem navždy s hotelem skončit, avšak nepovedlo se.


Na gymplu mě hotel zase potkal, respektive musel jsem do hotelu na taneční - nikde jinde nebyla možnost. Postupně jsem si hotel zase začal "usmiřovat", protože moje tanečnice se mnou občas využila i další hotelové služby, však víte které. Zkrátka, naši byli skoro stále doma a my chtěli být chvíli sami. A hotel - ideální útočiště! Bylo tam všechno, povečeřeli jsme, odešli jsme na pokoj, a dokonce jsme pak stihli i zajímavý televizní film, zkrátka romantika! Přišla vojna, narukoval jsem daleko od domova, moje přítelkyně mě navštěvovala a naše útočiště opět poskytoval pouze hotel.


Roky ubíhaly. Plánoval jsem oslavu, čekali jsme miminko, a kde jinde oslavit příchod dalšího človíčka, potenciálního hotelového hosta, no přece v hotelu! Opětovně jsem si objednal salonek, zase nás bylo víc. Chtěli jsme se podělit o naši radost se stejnými lidmi, kteří byli na naší svatbě, v našem hotelu na náměstí. Čas plynul, já jsem přestal využívat služeb našeho hotelu na náměstí, protože se změnili majitelé, potom nájemci a několikrát i personál.


KDYŽ SE SEN STANE SKUTEČNOSTÍ


Jednoho dne jsem však dostal dopis. A hádejte od koho? Od nového hotelového ředitele, který mě osobně zval s rodinou na nedělní brunch. Příležitosti jsem využil a vyrazili jsme. Byl jsem šokován změnou, kterou hotel prošel, téměř jsem ho nepoznával. Nedělní brunche se nám zalíbily tak, že jsme je s rodinou a přáteli začali hojně navštěvovat a postupem času jsme se seznámili s ředitelem hotelu, který se nám vždy ochotně věnoval. Jednou jsme si společně sedli a já mu dlouho vyprávěl, jak jsem se kdysi v mládí seznamoval s hotelovým prostředím, jak jsem hojně hotel využíval a jak jsem chtěl v hotelu pracovat. A pak to začalo, teprve po seznámení s ředitelem hotelu jsem skutečně začal hotel a jeho služby plně využívat, stal se ze mě skutečný stálý host neboli štamgast.


Nebylo oslav, které bych s rodinou a přáteli neoslavoval v hotelu, veškeré firemní, pracovní a společenské akce jsme absolvovali v nových prostorách, které hotel vybudoval. Rádi chodíme do hotelové restaurace a baru na gastronomické novinky a různé labužnické akce včetně prezentace a ochutnávání exotických jídel a nápojů. Kuchař je už téměř "náš", ví, co máme rádi, a barmanka, ta se ani neptá, co si dáme. Zkrátka hotel se stal naším druhým domovem a babička dodnes říká, že hotel je jediné místo, kde se o ni někdo stará. Dokonce začala chodit do hotelu na masáže a kosmetiku. Teď s přítelkyněmi zamýšlí založit dámský klub, a kde jinde by mělo pro ně být ideální útočiště? Stoprocentně nová hotelová kavárna, kde se svými výrobky vévodí úžasná cukrářka.


Při jedné mojí návštěvě hotelu mě ředitel pozval do nového privátního salonku pro pár lidí. Objednal skvělé víno, několik druhů sýra, čerstvé voňavé pečivo a požádal mě, abych jej vyslechl. Začal pomalu a velmi opatrně, ze začátku shrnul moje dřívější hotelové zkušenosti, moje opakované návštěvy a útraty, popili jsme trochu vína a najednou na mě vyhrkl: "Známe se již dlouho, proto vám to řeknu bez oklik. Mám pro vás nabídku. Rád bych vás angažoval jako marketingového ředitele našeho hotelového komplexu. Co vy na to?"


A co já na to? Konečně jsem se po téměř celoživotním využívání hotelových služeb dostal na místo, kde mohu své zkušenosti uplatnit a využít. A to je možná víc než hotelová škola, kterou jsem nemohl studovat. Nyní vymýšlím úžasné společenské akce, které lze u nás v hotelu provozovat...


Stálý klient.
Může se ze stálého klienta stát váš zaměstnanec, co myslíte?

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Miloslav Pecho
10.05.2012 - 09:18:38

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

11.05.2018 - Naši vinaři přivážejí 57 medailí z New Yorku

Moravští a čeští vinaři uspěli na mezinárodní soutěži Great American ...

11.05.2018 - Japonský pivní hit jde na trh v Česku

Když před třemi desítkami let japonská společnost Asahi uvedla na ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.