GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 20.05.2018, svátek má Zbyšek
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Síla a moc rezervačních portálů

 

 

Internetové rezervační portály jsou v současné době neodmyslitelným, nicméně hoteliéry ne příliš oblíbeným mezičlánkem ve zprostředkování ubytovacích služeb. Jejich masové rozšíření, kterého jsme v posledních deseti letech svědky, je dravé a nekompromisní, tak jak se na ambiciózní technologické e-projekty sluší a patří.

 

 

ilustracni foto

 

 

Na samém počátku doplnily portály již etablované globální distribuční systémy (GDS) a postupem času dokonale využily nabízeného potenciálu. Vytvořil se tak velice silný distribuční kanál, generující hotelům tak velikou obsazenost, že se bez něj žádné ubytovací zařízení neobejde. Jenom pro představu - v současné době připadá na on--line rezervace v České republice více než 50 % všech poptávek v oblasti volnočasové a individuální turistiky.


CHOVÁNÍ OBCHODNÍHO ŘETĚZCE


Rezervační portály využívají svého neotřesitelného postavení v kombinaci s přetlakem nabídky ubytovacích kapacit nad poptávkou a chovají se trochu jako obchodní řetězce. Na jednu stranu soupeří mezi sebou o každého jednotlivého zákazníka, předhánějí se ve způsobu prezentace a vyhledávání jednotlivých hotelů, pracují interaktivně s návštěvníky svých stránek, snaží se vytvářet komunity, zájmové blogy, využívají synergických efektů stále populárnějších sociálních sítí, sdílení referencí a poskytování relevantních informací rozhodujících o nákupu. Na druhou stranu tlačí hoteliéry na co nejnižší ceny a stále zvyšují své provize či ceny za propagaci. Těžko jim to míti za zlé, maximalizace zisků je přirozeným cílem všech subjektů podnikajících na bázi obchodních společností. Je spíše věcí samotných hoteliérů, jaké si vyjednají podmínky.


A tak přicházejí ke slovu řešení jako z pohádky o Královně Koloběžce první. Jedním ze základních pravidel úspěšného fungování je dodržování cenové parity napříč všemi používanými distribučními kanály. Udělal jsem si malý test a hned u druhého (a mého vcelku oblíbeného) pražského ubytovacího zařízení v samém centru města vidím šalamounské řešení. Na všech internetových distribučních systémech (IDS) je cena za dvoulůžkový pokoj v současném mimosezonním nečase nastavena na jednotných 38 eur, stejná služba přímo na webových stránkách hotelu v sekci ceníky je však 35 eur. Aby bylo vše "v pořádku", je nabídka 35 eur označena poznámkou "Last Moment". Last Moment v tomto pojetí je však cenou běžnou, kterou zákazník dostane kdykoliv a jakkoliv dlouho dopředu. Je neuvěřitelné, jak zoufalá opatření občas čeští hoteliéři přijímají, aby skloubili trpké plody cenové války a finanční náročnost internetových distribučních kanálů.


KONKURENČNÍ PROSTŘEDÍ VZKVÉTÁ


Stále sílící konkurenční prostředí, zvětšující se podíl IDS na trhu a rostoucí tržby jsou však ideálním podhoubím pro vznik skutečných nekalých praktik, ne jenom pokusů o porušování cenové parity v řádech několika desítek korun s výslednou efektivitou pohybující se někde okolo dvou stokorun. Jedná se především o zveřejňování nepravdivých nebo zavádějících informací o ubytovacím zařízení mající za cíl odvést zákazníka k jinému poskytovateli ubytovacích služeb či vytváření podvrhů webových prezentací mající za úkol přesvědčit zákazníka, že se nachází přímo na stránkách daného hotelu, a ne v důmyslných sítích rezervačního portálu. Aféry s nekalými praktikami se nevyhýbají ani největším hráčům světového trhu, což dokazuje nedávná francouzská kauza a následný soud se společnostmi Expedia, TripAdvisor a Hotels.com.


Pohled do budoucna naznačuje, že podíl rezervací uskutečněných prostřednictvím internetu stále poroste, což není zvláště pro incomingové agentury dobrá zpráva. Jednotlivé rezervační portály budou stále více integrovány se všemi spolupůsobícími subjekty. V praxi půjde o ještě těsnější propojení portálů, hotelových rezervačních a recepčních systémů s návaznou integrací ostatních subjektů působících na poli cestovního ruchu. Pro zákazníky jsou to vyhlídky velice dobré, pro hoteliéry nastává hodina dvanáctá, kdy ještě lze částečně nastavovat mantinely pro budoucnost.

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Petr Běhounek
21.05.2012 - 08:42:53

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

11.05.2018 - Naši vinaři přivážejí 57 medailí z New Yorku

Moravští a čeští vinaři uspěli na mezinárodní soutěži Great American ...

11.05.2018 - Japonský pivní hit jde na trh v Česku

Když před třemi desítkami let japonská společnost Asahi uvedla na ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.