GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 18.06.2018, svátek má Milan
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Nebojte se věrnostních programů

 

 

Jak získat a udržet věrnost zákazníka? To je jedna ze základních otázek hotelového marketingu. Veliké hotelové společnosti to vědí už desítky let a mohou se pyšnit obrovskou členskou základnou, kterou mohou průběžně informovat a seznamovat ji s aktuálním děním v konkrétním hotelu. Výsledkem této komunikace, by měl být obsazený hotel.

 

 

ilustracni foto

 

 

Členská základna v případě porovnávaných programů se může porovnávat s obyvatelstvem leckterého státu. Znamená to obrovskou možnost zacílit a pravidelně informovat za poměrně nízké náklady obrovského počtu zákazníků - nejsou nezbytné reklamy v televizi, ale hlavním komunikačním prostředkem může být pravidelný elektronický letáček nebo skupina na sociální síti. Konkurence je zde zřejmá v benefitech nebo v třídění úrovní členů. Můžeme předpokládat, že ne všichni jsou aktivní, ale i v případě, že by jen 10 % členů bylo aktivních a využívali služeb dané hotelové společnosti - je to značná část obsazenosti portfolia hotelů. Zajímavé je si všimnout, že většina hotelu nabízí jakoby "no blackout dates" -, to znamená, že garantují členům věrnostního programu vždy pokoj k dispozici. Předpokládám, že je jednoduché tento slib dodržet v relativně nezajímavých destinacích s nízkou průměrnou obsazeností. Ale ve velice populárních destinacích je zde omezení, neboli specifikace v nejvyšší úrovni členství - HiltonHonors a Marriott Rewards si zde přímo konkurují s garancí 48 hodin před příjezdem. Můžeme také předpokládat, že určitá část členů má členství ve více programech a kombinuje je podle data, destinace a hotelu a někdy tento bod může být rozhodující - zvláště v destinacích, jako jsou Paříž, Londýn nebo New York. Dalším působivým bodem je benefit, který bych zvláště hodnotila v programu Starwood Preferred Guest, a to že je možné po strávených 500 noclezích v jejich hotelech získat celoživotní status - což stimuluje další pobyty. Musí to být speciálně přitažlivé pro obchodní cestující, kteří tráví více než 100 nocí ročně na cestách. Bez povšimnutí nemůže zůstat ani speciální Platinum balíček v Marriott Rewards, který láká potenciální klienty originalitou každého hotelu a osobním přístupem, například - uvítání generálním ředitelem. Samozřejmě, každá společnost má speciálně vytvořené internetové stránky pro své členy, kde si mohou vybrat benefity nebo vyměnit své body za pobyty. Marriott Rewards zde využívá dále možnost propagace nových hotelů formou PointSavers - znamená to, že za nižší počet bodů je možné si vyměnit pobyt ve vybraných hotelech. Zajímavý přístup má Priority Club, jenž nabízí možnost vyměnit si i jen malý počet bodů za dárek, který je možné získat na jejich internetových stránkách, jako jsou předplatné na časopisy a podobně. Tím by se mohly inspirovat i menší hotely. Předpokládám však, že tím, jak je tento program trochu od hotelů oddělený, vděčí tento program za dvakrát větší členskou základnu.


UDRŽTE SI HOSTA OSOBNÍM PŘÍSTUPEM


I když v tomto článku věnujeme část prostoru na porovnání velkých věrnostních programů, není to jejich výsadou. Každý hotel, i ten nejmenší, může mít svou zákaznickou základnu. Pokud jsou hosté spokojeni a do hotelu se vrátí alespoň dvakrát, stojí za to se věrnostním programem zabývat. Každý hotel si může vytvořit seznam stálých hostů nebo potenciálně stálých hostů a snažit se těmto hostům připomínat, hýčkat je svými službami a osobním přístupem. To, že hotel má zaregistrované preference určitých hostů a vzpomene si, jakou má host oblíbenou značku vína nebo piva, nebo kdy má narozeniny či výročí, to už je sám o sobě způsob, jak si zákazníka udržet déle. Stačí si vytvořit databázi s potřebnými informacemi a průběžně ji doplňovat. Časem se databáze může rozrůst, a z původních několika málo členů se stanou stovky. Pak je možné vytvořit jednotný způsob komunikace ve formě elektronické karty nebo letáčku a pravidelně se členům ve formě specialit nebo novinek připomínat. Pokud takové akce nejsou příliš časté, hosté je uvítají a budou třeba i doporučovat známým, a to je cíl. Znamená to, že není nezbytné nabízet exkluzivní služby nebo vždy něco zadarmo, ale důležitá je pozornost a zaměření na detail. Věrnostní program pak může sloužit a ušetřit náklady na drahou reklamu.


TYPY VĚRNOSTNÍCH PROGRAMŮ


Marriott Rewards - věrnostní program americké hotelové společností Marriott International, jež zahrnuje kolem 3400 hotelů po celém světě. V České republice má tato společnost několik hotelů značek Marriott a Courtyard by Marriott.Starwood Preferred Guest - věrnostní program americké hotelové společnosti


Starwood zahrnující kolem 950 hotelů, v ČR je jeden z hotelů - Sheraton v Praze.


Priority Club je věrnostní program britské Intercontinental Hotel Group - největší hotelové společnosti zahrnující kolem 4100 hotelů. V ČR je také nejdéle přítomná mezinárodní společnost. Hotel InterContinental v Praze byl otevřen v 70. letech pod společností Inter-hotel.


Hilton Honors patří americké společnosti Hilton Corporation, zahrnující asi 3300 hotelů. V Praze ji reprezentuje jeden z největších hotelů ve střední Evropě.

 


Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Anica Djokić
29.05.2012 - 06:34:16

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

04.06.2009 - DAŇOVÉ ŘÍZENÍ - Obrana proti daňové kontrole

Při sporech s finančním úřadem vám potřebné argumenty dodají judikáty.

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

20.02.2009 - VIVA TEQUILA! Střet mýtů a reality

To co je pro Moraváka slivovice, Řeka ouzo či Itala ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.