GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 21.05.2018, svátek má Monika
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Nezávislé hotely versus řetězce

 

 

Ještě nedávno bych se nad tématem pojednávajícím o rozdílech mezi hotelovými řetězci a nezávislými hotelovými provozy snad ani nezamýšlel. Je to typická látka plnící archy studentských prací na hotelových školách, kde si každý adept obchodně-provozních pozic ubytovacích zařízení splní svoji povinnost a pedagogický sbor oblaží známými poučkami.

 

 

ilustracni foto

 


Po pravdě není moc lidí, kteří by aktuálně řešili majitelský problém, jestli svůj vlastní hotel zapojit právě teď do věhlasných mezinárodních řetězců, nebo jít svojí vlastní cestou. A pokud někdo takový opravdu je, k rukám personalisty se dostane pouze stěží. Kdo se však množí řadou vskutku geometrickou, je prototyp ambiciózního mladého člověka, který bez ohledu na předchozí zkušenosti a s velmi omezenou dávkou sebereflexe touží usednout na jakémkoliv manažerském postu mezinárodního řetězce. Značky zkrátka táhnou, vlastní cesta nikoho moc nezajímá. Nasednout do dávno rozjetého vlaku se zdánlivým puncem zlata a alespoň do první přestupní stanice se svézt na křídlech světovosti je tak opojné. Nevím sice, čím by kromě vlastního sebevědomí mohl takovýto nezkušený člověk prestižním hotelovým provozům pomoci, ale budiž.


Pravidelný kontakt s lidmi toužícími po hotelových značkách se mi však vryl pod kůži natolik, že jsem začal škatulkovat a jenom tak sám pro sebe praktické rozdíly více vnímat. Jaký je tedy skutečný rozdíl mezi značkou a nezávislým provozem pro zaměstnance a pro hosty? Jednoduchá otázka, mnohoznačná odpověď.


O peníze jde vždy až v první řadě a tady se nezávislé hotely nemají často za co stydět. Ve snaze o získání kvalitního top managementu občas zaznívají mzdové pobídky, jež měrou vrchovatou kompenzují určitý handicap, který současný trh práce ve spojitosti s nezávislými hotely vnímá. Zaměstnanecké benefity jsou obdobné, od tradičního stravování přes penzijní připojištění či příspěvky na čištění oděvů. Výkyvy v poskytování benefitů dle jednotlivých provozů jsou na obou stranách pomyslné barikády stejné. Sleva na ubytování v rámci značky všude po světě však jednoznačně upřednostňuje velké hráče, i když i zde vznikají projekty jako SmartHERO, které mají podobné nedostatky eliminovat. Vytvoření familiérnějšího pracovního prostředí s atmosférou téměř rodinnou nahrává zase více nezávislým hotelům, a tak tu zbývá především ona magická prestiž.


Prestiž značky je však věc ošidná a kvalitu konkrétních služeb nemusí vždy stoprocentně odrážet. A tak jsem se při svých častých cestách, nijak nesouvisejících s hotelnictvím, snažil dívat na svět očima široce otevřenýma. Abych nepsal stále jenom o hlavním městě, pro konkrétní příklady čtyřhvězdičkových provozů sáhnu tentokrát do metropole Moravskoslezského kraje - města Ostravy. Od centra nejvzdálenější "duhový" řetězec se na svých webových stránkách blýsknul nejenom sebevědomým tvrzením, že do centra města je to od hotelu 500 m (půl kilometru je to spíše ke kališti na okraji průmyslové zóny, rozhodně ne k radnici, Masarykově náměstí, Stodolní či Černé louce), ale též tím, že v okamžiku mé návštěvy bylo z pivní nabídky k dispozici pouze teplé lahvové - pravda, s patřičnou omluvou. Fialový řetězec vzniklý v prostorách bývalé záložny už sice v centru je, ale je to zatím jediný hotelový provoz, ve kterém jsem zažil snídani s malováním a škrabáním zdí v jedné místnosti současně. Pravda, kuchař připravující omelety ani nemrknul okem nad probíhajícím stavebním ruchem a neomylně za vůně primalexu připravoval opravdu chutné laskominy. A jako zástupce nezávislých hotelů vzpomenu čtyřhvězdičkový hotel stojící na Stodolní ulici, hlásící se k prvorepublikovému odkazu. Vcelku sympatický hotelový provoz překvapí vysokou cenou za parkování účtovanou dodatečně, kdy si člověk s klíčkem v ruce běží uzamknout auto do klece, a tak temnými chodbami, že bych doporučil doplňkové úrazové připojištění. Z hlediska hosta, který nelpí na své oblíbené značce, nevidím podstatné rozdíly. Snad pouze dílčí cenové disproporce cosi naznačí, ale nijak výrazně. Podstatných rozdílů je však ve skutečnosti celá řada a k těm personalisticky zajímavým se ještě podrobně vrátíme.

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Petr Běhounek
29.05.2012 - 06:38:24

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

11.05.2018 - Naši vinaři přivážejí 57 medailí z New Yorku

Moravští a čeští vinaři uspěli na mezinárodní soutěži Great American ...

11.05.2018 - Japonský pivní hit jde na trh v Česku

Když před třemi desítkami let japonská společnost Asahi uvedla na ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.