GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 26.04.2024, svátek má Oto
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Držte se spa trendů pro rok 2012

 

 

 

Webový portál SpaFinder letos vydal již svou devátou předpověď trendů v oblasti spa a wellness. Zkuste se jimi řídit a uvidíte, že svět péče o tělo a mysl ještě zdaleka nevyčerpal své zdroje, a i když je provoz center finančně náročnější a hosté mnohem sofistikovanější, stále je možné nacházet nové způsoby, jak je zaujmout.

ilustracni foto


SNOUBENÍ FINE DINING A SPA


Mnoho hotelů dnes provozuje skutečně kvalitní restauraci a také skutečně kvalitní spa, ale historicky byly vždy tyto jejich služby z pohledu marketingu i v mysli hostů odděleny. To se však dramaticky mění. Fine dining a spa jsou nyní úzce propojeny, což se týká nejen jejich propagace, ale také spojení do různých balíčků. Kreativní kulinářský a spa zážitek je v současné době obrovským trendem, jelikož uspokojuje dravé foodies a spa nadšence v jedné osobě.


Podle Davida Romanelliho (losangeleský jogín, který je známý myšlenkou propojení jógy, vína a čokolády) je to vše o kombinování momentů smyslové extáze, což má i svou velice praktickou stránku. V dnešní době lidé vyhledávají spíše krátkodobé pobyty a tento culi-spa trend v podobě víkendu jim nabízí přesně to, co chtějí. V některých případech je to dokonce možnost sklidit určité potraviny a pomoci uvařit, naučit se snoubit víno s pokrmy, navštívit vinařství a místní výrobce atd. Mnoho spa se také domlouvá se známými šéfkuchaři a wellness guru na tzv. gastro-wellness týdnu. Příkladem může být italské centrum Cascina Papaveri s programem "Plates and Pilates", kdy jsou tři hodiny pilates denně doplněny pokrmy z vlastní zahrady a místních farem.


DOPŘEJTE PÉČI CHODIDLŮM


Spa a wellness centra se v poslední době začínají soustřeďovat na novou oblast: péči o chodidla. Říkejte tomu třeba "foot finess", vězte ale, že tyto procedury zahrnují nejen kosmetické úpravy, ale také v Česku dosud neznámou léčbu bolesti vznikající z nošení nevhodné obuvi. Její obliba mezi ženami je značná, což potvrzuje vzrůstající počet reflektologických center, zapříčiněný abnormálními módními požadavky nutícími ženy nosit zabijácké podpatky či naopak baleríny, žabky a boty ve tvaru rukavic.


Inspiraci najdete například v Canyon Ranch SpaClubu v Las Vegas, který ve spolupráci s pediatry zavedl rozsáhlý program s názvem Healthy Feet, nabízející např. počítačově zpracovanou analýzu chůze a hodnocení protetiky s celým seznamem procedur zaměřených na péči o chodidla. Dalším příkladem foot finess je studio Yamuna v New Yorku s lekcemi hodnotícími lidskou chůzi, napravujícími držení těla a s cvičením se speciálními balony, které bojuje s tzv. high heel traumatem. Mohonk Mountain House v New Yorku zase nabízí high-heel pedikúru se speciálními oleji a gely zabraňujícími otokům. Unikátní procedury foot spa se nevyhnuly ani hotelu Mandarin Barber v Hongkongu, kde je vykonává již třetí generace šanghajského mistra pedikúry Samuela So, jenž při nich používá jako břitvy ostré nože.


CHLAD A LED JSOU IN


Spa procedury se již tradičně točí spíše kolem tepla, čehož jsou důkazem různé sauny, parní lázně, masáže horkými lávovými kameny atd. Nyní však spa statečně vstupují do éry chladu a v roce 2012 bude k vidění ještě více studeně designových zážitků a procedur s kontrastem tepla a chladu, jež pozitivně ovlivňují záněty svalů a kloubů a uvolňují endorfiny ovlivňující pocit bolesti.


Osvojte si i vy masáže studenými kameny a kontrastní hot/ /cold verze různých procedur, jako to dělají v Hand & Stone Day Spa v Kanadě nebo v GlenApp Castle ve Skotsku. V každém ESPA po celém světě nyní mohou hosté nabírat ledové krystalky k ochlazení těla po saunování z úžasných fontán. Mnoho hotelů a spa resortů buduje ve svých prostorách ledové a sněžné komory či iglú, aby tak byl přechod z tepla do chladu přirozenější než ponoření do ledové vody. Arktická ledová komora v Qua Baths & Spa v Caesar Palace v Las Vegas zaujme padajícím sněhem, v hotelu Dolder Grand ve Švýcarsku mezi sebou mohou hosté bojovat sněhovými koulemi. Aqua Spa ve Velké Británii disponuje vlastním iglú, kde si mohou hosté objednat ranní buzení ledovou sprchou. Svůj stálý zájem si bude užívat také v Česku již dobře známá kryoterapie, zatímco staré dobré sauny se budou postupně přeměňovat v infra kabiny, efektivně zmírňující bolest svalů.


SPA PLNÉ ZVUKŮ, BAREV A VIBRACÍ


Spa a wellness centra i dříve využívala zvuky a barvy, spíše jen ale jako podkres při procedurách. Dnes se však stávají dominantním prvkem a díky nim je relaxace rychlejší a odstranění bolesti trvalejší. Spa centra k hostům dříve promlouvala pouze pomocí hmatu (masáže), méně již pomocí čichu (aromaterapie). Odborníci už ale vědí, jak dokáže hosta např. zvuk přírody zrelaxovat, zvuky bubnů oživit, barvy ovlivnit jeho náladu. Navíc nové vědecké poznatky o tom, jak frekvence a vibrace ovlivňují fyzický a duševní stav těla, ještě posilují tento trend. V tomto duchu se nese také nový přístup s názvem "vibrační medicína", postavený na myšlence, že různé orgány v našem těle vibrují různými frekvencemi a jejich narušení může ovlivnit celkové zdraví.


Hudba v masážních kabinách se dnes objevuje hned v několika podobách, jedna z nich je však totální inovací. Při ní jsou zvuky větru či řeky vytvářeny rukama terapeuta a odpověďmi masírovaného těla. Použití barev tiší nebo naopak stimuluje lidské tělo, což si vzalo k srdci City Yelo Spa v New Yorku, simulující východ a západ slunce. Spojení zvuku, světla a vody je naprosto nejvhodnějším přístupem. Jinde jsou bazény pomocí hudby přetvářeny v koncertní haly nebo jsou procedury kombinovány s laserovou noční show.


SPA SE STÁVÁ RODINNOU ZÁLEŽITOSTÍ


Spa byla odedávna určena pouze dospělým, kteří se zde měli zotavit a regenerovat bez dětí. V poslední době se však v tomto oboru objevila rapidně rostoucí potřeba přivést s sebou do spa teenagery i velmi malé děti, za což z velké části může dětská obezita a touha rodičů mít děti při léčbě pod dozorem. SpaFinder identifikoval tento trend již v roce 2004, nyní se však netýká pouze občasného pobytu dětí ve spa, ale dětí jako hlavního proudu, což nutí spa přemýšlet nad tím, jak do svých prostor nalákat celý rodinný klan. To se jim podaří především díky revizi věkových limitů pro vstup do spa a také zavedením možnosti babysittingu. A samozřejmě lákavou nabídkou služeb.


Například Little Lambs Kiddie Spa and Clinic na Filipínách nabízí unikátní kombinaci pediatrických zdravotních služeb se spoustou wellness procedur. Německý Klafs zase zapojil Disney zážitky, jako např. simulaci skutečné bouřky a blesků, saunu ve stromech, vodní jeskyni a vodopády. Spa jsou tak redesignována směrem k hostům s věkem pod 18 let, ať už jde o kid friendly produkty, veselé pokrmy či dětské pokoje.


SPA S WOW ZÁŽITKEM


Po mnoho a mnoho let si jistě spousta návštěvníků myslela, že každé spa vypadá stejně - stejná béžová barva, zen look, stejná nabídka spa procedur a zážitků. Nyní však spa přišla na to, že se vyplatí pilovat wow faktor do posledního detailu. Ten může zahrnovat futuristický design (např. Bubble Spa v hotelu Boscolo v Miláně, kde se LED diodami nasvětlená zrcadla ve tvaru bublin rozletěla po všech zdech masážních místností, saun a lázní) a množství bezplatných služeb, které jsou však v dnešní složitější době spíše jednodušší a ne příliš finančně náročné. Příkladem tak mohou být zábavní spa a wellness parky, často situované do podoby ledových gejzírů, karibských lagun či tropických vodopádů. Exkluzivní zážitek nabízí také ESPA v hotelu Ritz-Carlton v Hongkongu, kde se nachází nejvýše položené spa na světě (ve 116. patře). Když zde hosté plavou v bazénu, připadají si jako v letadle, shlížejíce dolů na město.


VSAĎTE NA "GLAM" FAKTOR


Termín "glambition" odkazuje k situaci, kdy je člověk s velkou intenzitou veden k péči o vlastní tělo a vzhled, je to něco jako velká ambice být naprosto okouzlující. Tento trend se v oblasti spa ubírá dvěma cestami, ta první nabízí levné a rychlé řešení toho, jak změnit svůj vzhled, druhá ke stejnému účelu vyhledává "high-end", případně retro zařízení. Velkou roli v tomto trendu paradoxně hrají celebrity, jež se snaží obyčejní smrtelníci napodobovat. Ještě před několika lety k tomu stačil jen dobrý sestřih vlasů a pěkná barva kůže, dnes už záleží také na make-upu, výrazných řasách, upraveném obočí, potažmo na využití kosmetických salonů a solárií. Fenoménem v tomto směru se stala tzv. "blow-dry" studia, která mohou klienty doslova "dát do pořádku" i za 35 dolarů. Hershesons hair spa nabízí další variantu, kdy host vejde, vybere si z několika příkladů (Brigitte Bardot, Kate Moss), zaplatí cenu (obvykle 24 dolarů) a počká si na výsledek. Stejně mohou pracovat také fotografická studia, která vytvářejí na zakázku profilové obrázky na Facebook. Požadavky na vzhled se však v čase mění. Co bylo kdysi považováno na krásné a cool (blond vlasy a Barbie vzhled) je nyní téměř na hraně vkusu.

 

01 SPOJTE ZÁŽITKY


Kulinářský a spa zážitek uspokojí dravé foodies a spa nadšence v jedné osobě.


02 RELAXUJTE S DĚTMI


Rodiče přivádějí do spa teenagery i velmi malé děti z několika důvodů. Spa provozy musí na tento trend reagovat změnou v nabídce služeb.


03 PÉČE O TĚLO A VZHLED


Velkou roli v tomto trendu hrají celebrity, které se obyčejní smrtelníci snaží napodobovat. Požadavky na vzhled se časem mění, co bylo kdysi moderní, může nyní být naprosto nevkusné.


 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Klára Chromá, podle materiálů SpaFinder
17.08.2012 - 06:38:17

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

22.01.2009 - Hotels.com: Pokles cen v hotelech o 3 procenta

Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

28.01.2009 - Život je krásný

Rialto není jen slavný most v Benátkách, ale i prvotřídní ...

26.12.2009 - Víno - otázky a odpovědi

Při jaké teplotě skladovat víno?   Co je to fortifikované víno?   ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.