GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 26.04.2024, svátek má Oto
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Hygiena - kritérium kvality hotelu

 

 

Čistota od recepce až po toalety je jedním z důležitých kritérií pro úspěšné ubytovací, ale i stravovací služby. Pod pojmem hygiena se rozumí dodržování určitých zásad pro uchování zdraví svého i zdraví lidí kolem nás.

 

 

ilustracni foto

 

 

Dodržování těchto hygienických zásad je vymezeno řadou hygienických předpisů, nařízení a vyhlášek. Pro ochranu zdraví zákazníků ubytovacích služeb je dodržování těchto norem pravidelně přísně sledováno a kontrolováno v rámci vnitřního kontrolního systému.


POŽADAVKY NA HYGIENICKÉ PROSTORY


Hygienická zařízení musí sloužit výhradně hostům, být přístupná 24 hodin denně a být dostatečně osvětlena. Co se týče prostoru ubytovací jednotky, musí mít plochu nejméně 4 m2 a mít snadno omyvatelný povrch stěn; nejčastěji jsou to keramické obklady do výše 180 cm u koupelny a 160 cm u WC, musí být opatřeny vodotěsnou a snadno omyvatelnou podlahou zabezpečenou proti uklouznutí. Hygienická zařízení musí být vybavena účinným systémem přirozeného nebo nuceného větrání.


Pokud jde o ostatní společná hygienická zařízení, která se nacházejí v prostorách, kde jsou poskytovány stravovací služby a kde je provozována společenská činnost, případně kde je umístněn bar, musí být samostatná místnost se záchodovou mísou pro veřejnost odděleně pro muže a pro ženy a obojí musí disponovat předsíní a umyvadlem. Pro ženy se požaduje jedna záchodová mísa na 10 žen, pro každých dalších 20 žen jedna další záchodová mísa. Pro muže se požaduje jedna záchodová mísa a jedno pisoárové stání nebo mušle na 10 mužů, pro každých dalších 40 mužů jedna další záchodová mísa a jedno pisoárové stání nebo mušle.


Hotelová koupelna je stavebně oddělený prostor, v němž je umístěna samostatná sprcha nebo koupací vana a umyvadlo s tekoucí vodou. Koupelna musí mít minimální podlahovou plochu 3,3 m2 v případě, že je vybavena pouze sprchou, a 3,8 m2, je-li vybavena i vanou. Musí být vybavena věšáky na ručníky, osušky a oděv, předložkou k vaně nebo sprše, uzavíratelnou nádobou na odpadky, dostatečně velkou odkládací plochou nebo skříňkou u umyvadla, zrcadlem umístěným nad umyvadlem, elektrickou zásuvkou, která je na dosah přívodního kabelu elektrického spotřebiče u zrcadla. Ve sprše musí být bezpečnostní záchytná tyč a držák na mýdlo.


Samostatné WC je stavebně oddělený, větratelný prostor, vybavený splachovací záchodovou mísou, uzavíratelnou nádobou na odpadky, schránkou nebo držákem s toaletním papírem, kartáčem na čištění záchodové mísy a věšáky na odložení svršků. Musí být zabezpečena možnost mytí rukou po použití WC.


Koupelna nebo toaleta slouží hostům kromě zajištění hygieny těla také jako místa relaxace, kde ocení zejména pocit čistoty a svěžesti, proto je velmi důležitý úklid těchto prostor.


DRUHY ÚKLIDU


Z hlediska úklidu rozeznáváme několik druhů, například "průběžný úklid", který se provádí průběžně po celou provozní dobu ve všech prostorách hotelu ihned po znečištění podle potřeby odpovídajícími úklidovými prostředky, aby v provozních prostorách a v hygienických zařízeních byla zachována čistota. Denně se provádí tzv. "denní úklid", v takovém rozsahu, aby byla na pokojích zachována provozní čistota. Po odjezdu hosta přichází na řadu "týdenní úklid", jehož úkolem je připravit pokoj pro další využití, a to takovým způsobem, aby měl nově příchozí pocit, že je zde prvním nocležníkem. Poslední druh úklidu, tzv. "generální úklid", se provádí podle příkazu ředitele, a to nejméně jedenkrát za tři měsíce. Pro velké úklidy je vhodné určit sanitární dny a o jejich provedení provozovatel ubytovacího zařízení vede evidenci v knize úklidů.


V době současné ekonomické krize, kdy mnoho hotelů přichází o hosty, mohou být právě takové detaily, jako je čistota a hygiena, hlavními kritérii pro výběr konkrétní ubytovací jednotky, a proto je důležité stavět kvalitu ubytování také na hygienických základech.

 

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Jaromír Beránek, MAG Consulting
20.08.2012 - 08:35:40

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

22.01.2009 - Hotels.com: Pokles cen v hotelech o 3 procenta

Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

28.01.2009 - Život je krásný

Rialto není jen slavný most v Benátkách, ale i prvotřídní ...

26.12.2009 - Víno - otázky a odpovědi

Při jaké teplotě skladovat víno?   Co je to fortifikované víno?   ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.