GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 23.04.2024, svátek má Vojtěch
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Dávejme dárky, které si klient nechá

 

 

V nadcházejícím vánočním období většina hoteliérů usilovně přemýšlí, jak vybrat vhodný dárek pro své klienty. Na otázky ohledně nápadů, realizace a časového horizontu, ve kterém je nutné dárky objednat, odpovídal jednatel české kreativní agentury RED BRAND, Tomáš Stýblo.

 

 

ilustracni foto

 

 

Jak dlouho předem by se měl hoteliér spojit s agenturou, když chce pro své klienty objednat dárky k Vánocům?


Je to velice individuální. Každý rok se snažíme klientům vysvětlit, že dřívější termín poskytne více času na přípravu a kreativitu při vymýšlení dárků. Pokud se spokojí s nabídkou v katalogu, je termín krátký. Pokud však vyžadují něco neobvyklého, je potřeba poskytnout agentuře dostatek času, specifikovat cílové skupiny a vytvořit něco hodnotného, na co jejich hosté nezapomenou v přívalu těch dalších, standardních dárků.


S jakou časovou rezervou by měl hoteliér počítat od návrhu přes schválení až po objednání? A jak je to se vzorky? Lze u každého dárku vyrobit vzorek na ukázku, a co když se to posléze nebude líbit, jak se potom postupuje?


Pokud hovoříme o luxusním i standardním zboží z katalogu, které je na skladě, je to maximálně do dvou týdnů. Příprava vzorku, máte-li na mysli branding (označení logem), je otázkou týdne a ve finančních nákladech pár set korun. Vyrábíme-li zboží na zakázku v ČR, je to v řádech několika týdnů. Pokud se řeší větší množství a zakázková výroba v Asii, jedná se o dva až tři měsíce. Ve finančních nákladech je to potom v řádech dvou až tří tisíc za vzorek. Zkušenost s tím, že by se vzorek nelíbil, nemáme, ale pokud se tak stane, jistě by měl klient uhradit náklady na výrobu vzorku, který je dále neprodejný. Agentura by ale měla umět posoudit, kdy je nutné do původního výběru klienta lehce zasáhnout a nabídnout mu spolupráci. Neplatí pravidlo, že prvotní myšlenka klienta je vždy ta správná a že je nutné se jí za každou cenu držet.


Zajišťujete hoteliérům i poradenství v této oblasti, nebo za vámi přicházejí již s konkrétní vizí a verzí?


Varianty existují obě. V každém případě se snažíme poskytnout nápady a návrhy, které mají smysl. Jde o to, aby dárek splňoval i další aspekty, nejen předání "nějaké věci" s logem hotelu.


Co patří mezi nejčastější dárky, kterými hoteliéři v době Vánoc obdarovávají své klienty? Jsou to spíše nějaké zavedené věci typu diáře, lahve vína, či co hotel to originální nápad? Mohl byste uvést i některé příklady dárků, které jste v minulosti pro hotely zajišťovali, konkrétně na Vánoce?


Dárek by měl být cílený na konkrétní osobu, nebo alespoň skupinu. Dělit na ženy a muže a brát ohled na typ hosta. VIP host ocení dárek dražší, ale neměl by být běžný. "Baťůžkář" nebo klient dojíždějící s rodinou by uvítal jistě něco jiného. Setkáváme se s tím, že hotely poskytují dárky ve smyslu čerpání slev na pobyty, večeře zdarma apod. To je jistě vhodný dárek pro rodinu, VIP klient neocení navýšení provozních nákladů na jeho pobyt a rychle si spočítá, že hotel to nic nestojí. S lahví vína se klient nedostane do letadla a diář si koupí podle své potřeby. Dávejme dárky, které si klient ponechá a nepředá je dále nebo je nehodí do skříně. Určitě rádi využíváme specifické nápady designu a podoby, kterou si nese každý lepší hotel, a vztahu k městu, které klient navštěvuje. Takže ne klasické suvenýry, diáře, ani láhev vína. Vítána jsou luxusní pera, kožené výrobky - peněženky, kosmetické tašky, cestovní zavazadla s monogramy, šperkovnice. Pro rodiny např.: puzzle s vtipně zpracovaným motivem dějin Prahy, kvalitní hračky. Pro mladé páry a jednotlivce jsme navrhli například kvalitní reklamní textil.


Objednávají si hoteliéři dárky pro všechny hosty stejné, nebo zaznamenáváte dvojí objednávku, z nichž jedna je určena VIP klientele? Nebo objednávají jiné dárky pro muže a jiné pro ženy (generální ředitelé vs. asistentky)?


Objednávky, jak jsem se již zmínil, se většinou snažíme posunout tak, aby byly rozděleny podle kategorií. Je to i pro hotel přínosné, trochu víc věnovat pozornost různorodosti typu klientely. Dalším segmentem, který jsme nezmínili, je klient, jenž rezervuje pobyty, ubytuje vlastní klientelu nebo obchodní partnery, či cestovní agentura, se kterou má hotel smlouvu. Zde jednoznačně musí být dárky velice individuální. To jsou potom velice osobní vztahy a záleží na hotelu, jak dobře klienty či klientky zná, aby určil, co jim nejvíce udělá radost.


Hoteliéři ve většině případů chtějí na dárek umístit logo. Je z vašeho pohledu nějaký typ dárku, na který se nejhůře logo umisťuje a kterého by se měli hoteliéři vyvarovat, a naopak, jaký typ dárků byste jim doporučil?


Záleží na tom, jak logo vypadá a na co jej chce klient umístit. Zastáváme názor, že osobní dárek by neměl dělat reklamu darujícímu. Od toho jsou dárky tzv. rozdávací. Na luxusní dárky se hodí buď decentní logo, monogram obdarovaného, nebo branding na krabičku či vkusně zpracovaná karta z kvalitního papíru s poděkováním. Paušálně říci, na který druh dárku se logo nejhůře umisťuje, nelze, máme dnes již tolik technologií, že snad není materiál, na který by se nedalo logo umístit. Jak však podotýkám, musíme uvážit, zda to dárek ozdobí, či ho to devalvuje na klasický reklamní předmět.


Je vaše odvětví také ovlivněno módními trendy? Pokud ano, jak se to projevuje?


Neřekl bych. Spíše je ovlivněno delší zkušeností hoteliérů. Naštěstí pro cestovní ruch se trh hotelů vytříbil, ale na druhou stranu je zde stále boj o zákazníka. Tradice, jako je tomu v zahraničí, kde celé generace navštěvují jeden hotel, se u nás asi zatím nevytvořila v takové míře, ale jsem přesvědčen, že pokud jde ruku v ruce kvalita služeb v hotelu, přístup personálu, je vhodný dárek jednou z položek, která tomu může pomoci.


Objednávají hoteliéři dárky v dostatečném předstihu, nebo to nechávají na poslední chvíli?


Jsme různí lidé a máme různé termíny. Jistě, stále jsou klienti, kteří vše řeší na poslední chvíli. To platí nejen v tomto oboru.


Poraďte termíny, kdy je nejvhodnější doba na objednání dárků k Vánocům, na Velikonoce a třeba na léto?


Jak již bylo řečeno, je to velice individuální. Samozřejmě platí rčení, čím dříve, tím lépe. Nejdůležitější ale je, zda klient chce dárek na zakázku nebo z katalogu. Při zakázkové výrobě se musí počítat s delšími termíny. Kdybych měl být konkrétní, tak ideální termín pro Vánoce, které jsou nyní na programu, je září a začátek října, z hlediska celosvětově většího náporu na výrobní kapacity továren. Určitě není problém ani s pozdějšími termíny, vždy se snažíme vyjít vstříc nebo navrhnout alternativní řešení dárku, pokud přijde konkrétní zadání pozdě a my víme, že se nestihne zrealizovat. Velikonoce nejsou z hlediska objednávek tak silným svátkem, přestože by se jistě dalo vymyslet spoustu originálních dárků.


Zaznamenali jste z řad hoteliérů pokles poptávek po dárcích v období krize?


Částečně, ale ne v takové míře, jak jsme původně očekávali.


Poraďte tzv. unisex dárek, který potěší obě pohlaví, na různých pracovních pozicích.


Ideálním řešením v tomto případě je vytvoření dárkového balíčku. Výhodou balíčku je možnost individuálního sestavení od levnější varianty až po luxusní balíčky v řádu tisíců korun a tím i zaměření pro různé pracovní pozice a pohlaví.

 

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Markéta Lidinská
30.10.2012 - 06:29:59

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

22.01.2009 - Hotels.com: Pokles cen v hotelech o 3 procenta

Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

26.12.2009 - Víno - otázky a odpovědi

Při jaké teplotě skladovat víno?   Co je to fortifikované víno?   ...

28.01.2009 - Život je krásný

Rialto není jen slavný most v Benátkách, ale i prvotřídní ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.