GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 18.12.2018, svátek má Miloslav
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Hotely a restaurace hlásí pokles tržeb v letní sezoně

 

 

 

 

ilustracni fotoV letošní letní sezoně klesly v Česku tržby 59 procentům podnikatelů v pohostinství a meziroční snížení tržeb vykázalo také 41 procent hoteliérů. Vyplývá to z ankety, kterou mezi svými členy provedla Asociace hotelů a restaurací České republiky. Ceny ubytování podle ankety letos většinou nerostly, proti loňskému vrcholu turistické sezony je nezvýšilo přes 60 procent hoteliérů. Třetina hotelů je naopak dokonce snížila. Zákazníci jsou v současnosti velice citliví na cenu a aktivně vyhledávají slevy, komentoval výsledky ankety prezident AHR Václav Stárek. Jednoznačným trendem jsou rezervace ubytování na poslední chvíli a také nárůst množství lidí, kteří si ubytování zařizují sami a nevyužívají služeb cestovních kanceláří. Pozitivním trendem je podle Stárka rostoucí počet příjezdů rodin s dětmi, naopak v některých regionech mizí celé skupiny návštěvníků. Jako příklad Stárek zmínil odliv turistů z Nizozemska nebo úbytek německých návštěvníků. Snaha o šetření je podle průzkumu znát i na menších útratách hostů za doprovodné služby. Lidé se v restauracích zastavují pouze na oběd, utrácejí málo a šetří na nápojích, shodli se provozovatelé stravovacích zařízení. Na druhou stranu ale prý roste skupina těch, kteří jsou ochotni si připlatit za kvalitu a lepší služby. K tlaku na snižování cen v oboru podle hoteliérů přispívají i slevové portály. S těmi podle Stárka sice spolupracuje jen zhruba pětina zařízení, vliv cen nastavených těmito prodejci slev ale zasahuje celý sektor služeb, dodal prezident AHR. Kromě všudypřítomného šetření negativně české podnikatele postihuje také současná aféra s výskytem jedovatého metanolu v lihovinách, uvedl viceprezident Svazu obchodu a cestovního ruchu České republiky (SOCR) Pavel Hlinka. Podle něj nejde jen o propad tržeb z prodeje alkoholu, ale hlavně o negativní publicitu v zahraničních sdělovacích prostředcích, která se projeví v budoucnu nižším zájmem cizinců o příjezdy do ČR. Podle Hlinky pokles zájmu zahraničních turistů o Českou republiku už naznačují prodejní výsledky cestovních kanceláří. Cestu do Česka totiž nestornují jen turisté, kteří sem přijíždějí za laciným alkoholem, ale také celá řada cizinců, kteří jsou solventní a jsou za ubytování a stravování ochotni utratit vyšší částky, dodal.

 


Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

27.11.2012 - 10:12:33

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

07.06.2010 - Výsledky mezinárodní soutěže Vinoforum 2010

Tři tituly šampionů zůstávají v České republice.

Devatenáctý ročník mezinárodní ...

20.08.2010 - Jak se loni dařilo pražským hotelům

Společnost Labartt Hospitality ve spolupráci s ...

04.06.2010 - Změny v zákoně proti kouření a alkoholu

Od letošního 1. července se zpřísňuje zákon proti kouření a ...

02.07.2009 - Karlovy Vary - Thriller na kolonádě

Krize tvrdě dopadla na západočeské lázně. Jezdí do nich o ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.