GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 17.11.2018, svátek má Mahulena
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Parita cen v hotelovém byznyse

 

 

 

Dodržování parity cen je denním oříškem prodejních a marketingových pracovníků v hotelovém byznyse. Jak nejlépe prodávat své zařízení, když dodržování cenové parity je jedním ze základních požadavků spolupráce s internetovými rezervačními systémy (IRS) ubytovacích kapacit jak mezinárodních, tak tuzemských?

 

 

 

 

ilustracni foto

 

 

 

 


Navíc již delší dobu existují systémy, které on-line zprostředkují distribuci ceny do nejvýznamnějších systémů, takže technicky nelze rozdílné ceny v těchto systémech prezentovat. Některé z těchto systémů nabízí i další zajímavá řešení, která jsou pro management hotelů velmi přínosná, například porovnání konkurenčních cen, jejich vývoj a analýzu. Jiné to však je na vlastních webových stránkách, i když velké IRS si paritu cen s jednotlivými hotely velmi dobře hlídají. Co tedy zbývá a jak získat zákazníka, který by učinil rezervaci ubytovacího zařízení přímo na vlastních stránkách zařízení? Předně je nutno podotknout, že v dnešní době se velká ubytovací zařízení bez IRS neobejdou, a to jak po stránce přímých rezervací, tak po marketingové stránce.


Přímé rezervace z těchto systémů jsou již několik let na vzestupu, dlouhodobě se potvrzuje jejich dominantní postavení na trhu a všeobecná povědomost jejich značek. S tímto trendem pochopitelně souvisí jejich vzájemné soupeření o každého klienta, sofistikované zlepšování přístupnosti, obsahové náplně a konkrétních detailních informací nejen o ubytovacích zařízeních, ale i o lokalitě, turistických destinacích a cílech, akcích a souvisejících a doplňkových službách cestovního ruchu. Právě komplexnost nabízených služeb hraje velkou roli při rozhodování, na kterém systému ubytování rezervovat. Zákazníci velmi pečlivě prochází a srovnávají nabídku IRS a vyhledávají nejkomplexnější nabídku požadovaných služeb, od zajištění letenek až po např. půjčení automobilu a podobně. Za prezentaci, uskutečněné rezervace a marketing na IRS je placen provizní poplatek, který se odvíjí z objemu a obsahu propagace zařízení, četnosti rezervací a pochopitelně i umístění přednostních výpisů. Každý systém má však svá kritéria, výši provizí a samozřejmě i výhody a nevýhody.

 

POCHOPTE TAKTIKU


Všeobecné dodržování parity cen distribuovaných do nejrůznějších prodejních kanálů a na vlastních webových stránkách v ceníku by se mělo ctít. Existují však možnosti, jak "výhodněji" prodávat prostřednictvím vlastního webu nebo přímo na recepcích. Avšak naprosto nepochopitelné je, že vlastní ceníky na webových stránkách prezentují vyšší cenu než rezervační systémy, takže dochází i k tomu, že si klienti raději rezervují právě přes tyto systémy. Bohužel mám s touto praxí i vlastní zkušenosti a majitelům ubytovacích zařízení je jedno, nebo o tom vůbec nevědí, jakým způsobem probíhá prodej kapacit v jejich zařízení. Totéž platí i pro telefonické rezervace, kdy host volá do hotelu a recepční pracovník není schopen okamžitě reagovat na dotazy ohledně parity cen nebo poskytnout akceptovatelnou nabídku v rámci nějakého balíčku či výhodné nabídky, která samozřejmě může dosahovat i vyšších cen z důvodu upgradu hotelového pokoje, služeb a dalších nabídek. Proč mají hoteliéři platit provizi za zprostředkování ubytování, když mají hosta přímo na recepci nebo na telefonickém kontaktu, který argumentuje, že např. Booking.com prezentuje levnější cenu než recepce? A jak to dopadne? Buďto klient s nepochopením odejde nebo si rezervuje prostřednictvím internetového rezervačního systému a ubytovací zařízení tím "tratí" na proplacené provizi. Parita cen v hotelovém byznyse je pro dobro nás všech, jak hoteliérů, tak hostů, jde jen o to, správně pochopit prodejní taktiku například formou up-sellingu a přicházet s novými myšlenkami, nápady a trendy, jak s cenou ubytování pro klienta pracovat s cílem uskutečnění nákupu na vlastních webových stránkách. Provizi, kterou provozovatelé ubytovacích zařízení ušetří, je výhodnější vložit do vlastní invence a flexibility, určitě se to vyplatí.


Parita cen je v hotelovém odvětví pro dobro nás všech.
Její všeobecné dodržování v rámci distribuce do nejrůznějších prodejních kanálů a na webových stránkách konkrétního hotelu by se mělo ctít.

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Miloslav Pecho
28.11.2012 - 13:35:37

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

04.06.2010 - Jak začít se sushi

Přinášíme osm rad pro všechny kdo se chtějí naučit dělat ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.