GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 24.04.2024, svátek má Jiří
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Jak nejlépe zaujmout zákazníka

 

 

 


Neustále se mluví o tom, že musíme dát zákazníkovi to, co chce a očekává, plus něco navíc. Všichni tedy vymýšlejí něco navíc a nakonec nabízejí téměř to samé. Pro hotelovou restauraci je nejtěžší zaujmout místní obyvatele.

 

 

 

 

 

ilustracni foto

 

 

 



Hosté totiž rádi vyrazí do města ve snaze najít opravdu neobvyklou restauraci s něčím zajímavým na jídelním lístku. Případně s nějakou atrakcí; trochou jazzu, folkovou muzikou, rockovou kapelou. Už zvenčí musí podnik budit dojem, že nabízí hodnotu za odpovídající cenu.


Jeden moravský hotel, mimo jiné specialista na skupinové zájezdy, nechává svým hostům otevírat lahve sektu šavlí (pořádně hrdlo předem dokřehka zmrazí, aby to šlo i obyčejným nešikům) a věnuje šťastnému sabrážistovi krásnou pohlednici se sprškou kropící nadšenou skupinu (s logem hotelu, velmi patrným na spodním okraji); hoteliér na chorvatském pobřeží pořádá závod šneků na stole, případně kuchařský kurz na regionální specialitu.


V Itálii znám penzion, kam se každé jaro sjíždějí štamgasti soutěžit spolu o nejlepší rajskou omáčku a speciální druh špaldových špaget.

 

JE TO O TÝMU


Při přípravě něčeho unikátního navíc začněte upřímným předsevzetím, že nikdy nedáte zákazníkovi to, co chce. Kdybyste mu totiž vyhověli, hned nebo posléze, nijak zvlášť by se mu událost nevtiskla do paměti a neměl by důvod se vracet. Uspokojit zákazníkovu potřebu nebo i nevyslovené přání dokáže snad každý, rozhodně vaše konkurence. Ale vy chcete, aby se zákazník vrátil, aby o vás mluvil, doporučoval jenom vás a přivedl rodinu, známé, kamarády.


Musíte mu tedy dát něco, co by ho ani ve snu nenapadlo. Pokud jste dostatečně vynalézaví, je šance nabídnout něco opravdu neobvyklého. Něco takového, aby získal dojem, že to vlastně chtěl od samého začátku, jenom se neuměl vyjádřit. Jestliže chcete být jiní, jestliže chcete, aby si vás zákazníci pamatovali, vážili si vás a vyprávěli o vás, nemůžete prostě podat jídelní lístek a čekat na objednávku. Vycvičte si dobrý tým.


Nejen manažer na place, ale i běžný číšník nebo servírka musí zvládat základní prodejní dovednosti, které začínají znalostí produktu. Všichni snad známe restaurace, kde číšník odvypráví příběhy jídel dnešní nabídky, co kuchař koupil ráno na trhu a co z toho připravil, které víno se k pokrmu hodí: jedno dražší a druhé lehčí v nižší cenové skupině. Rovněž nabídne zaměnit přílohy; místo knedlíku rýži, místo brambor kuskus. Někde svoji přednášku o nabídce dne i zveršují.

 

KOUZLO TŘÍ VÍTĚZŮ


Můj přítel, Christian Grage, generální manažer hotelů Corinthia Towers, mi vyprávěl zajímavý příběh ze své praxe:


"Úspěch restauračních akcí je o návratnosti za kreativitu. Kreativita nic nestojí. Přináší tedy vysoké zisky s nulovými náklady. O tom se finančnímu řediteli ani nesní, tak mu to dejte. Mohu vyprávět o několika vyprodaných akcích, například o večerech nazvaných Invaze humrů. Pořádali jsme je v Praze.


Přivezeme jich do restaurace vždy 1200 a během tří dnů jsou vyprodáni za poměrně vysoké ceny, do posledního klepeta snědeni. Nebo pořádáme dobrodružné večery s australskou, novozélandskou či asijskou kuchyní. Na jihoafrický večer jsme servírovali grilované pštrosí steaky s načechranými kukuřičnými vločkami a místní Stellenbosch Cabernet Sauvignon. Autentická jídla vzdálených ostrovů také vždy upoutají. Pohádka. Jednou v Číně jsme udělali nezapomenutelnou akci - rituál německé regionální gastronomie. Servírovali jsme whisky a mravence v čokoládě. Hosté stáli dlouhé fronty na bláznivé, zdánlivě nesmyslné, ale přitažlivé akce. Vymysleli jsme alespoň jednu měsíčně."


Takže to není o vašem hardwaru, zařízení a vybavení, ale o vašem softwaru, šedé kůře mozkové, vaší kreativitě. Jedině díky ní se můžete lišit od konkurence. Dejte si za úkol být nejlepší! Je to v týmové práci; když budete každý nejlepší, nikdo vás neporazí. Ve vztahu dodavatel & nákupčí musejí oba vyhrát; když přidáte ještě hosta, vyhrajete všichni tři. Jinak to dnes nejde.

 


Zdfroj: www.ihned.cz

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Zdeněk Reimann
23.02.2013 - 07:45:04

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

22.01.2009 - Hotels.com: Pokles cen v hotelech o 3 procenta

Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

26.12.2009 - Víno - otázky a odpovědi

Při jaké teplotě skladovat víno?   Co je to fortifikované víno?   ...

28.01.2009 - Život je krásný

Rialto není jen slavný most v Benátkách, ale i prvotřídní ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.