GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 19.04.2024, svátek má Rostislav
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Platba za internet: Ano, nebo ne?

 

 


Nejen pražské hotely mají v posledních letech tendenci využívat dumpingové ceny k zajištění vysokého procenta obsazenosti. Jedná se o velmi snadný a zdánlivě nevyhnutelný způsob plnění ekonomických ukazatelů.

 

 

 

 

Platba za internet: Ano, nebo ne?

 

 



Hoteloví manažeři se pod nátlakem snižování cen velmi rychle naučili hledat nové způsoby zvyšování příjmů a pravidelně přicházejí s množstvím nápadů na nové produkty a služby, které lze hostům nabídnout.


Za co všechno jsou hosté vlastně ochotni zaplatit? Tuto otázku si hoteliéři pokládají dnes a denně. Ceníky hotelových služeb obsahují praní a žehlení oděvů, poplatek za ubytování s domácím mazlíčkem. Host má dokonce možnost uhradit pouze ubytování a snídani si v případě zájmu dokoupit. Téměř celá hotelová nabídka je v každém ubytovacím zařízení za větší či menší poplatek.


Mezi hoteliéry dosud existuje jen jediné tabu a tím je placené internetové připojení. Manažeři se neustále drží představy, že internet musí být bezpodmínečně zdarma. Mají obavy, že zpoplatnění internetu jim odežene hosty a nikdy nebude vydělávat. Ignorují tak příležitost, jak si jednoduše kompenzovat ztráty způsobené současnou situací na trhu.

 

ZADARMO, NEBO ZA POPLATEK?


Nabízí se otázka: "Proč by připojení k internetu také nemohlo vydělávat?" Hoteloví hosté internet očekávají. Požadují stabilní připojení, dostatečnou rychlost a trvají na kvalitní uživatelské podpoře celých čtyřiadvacet hodin denně. Zajištění těchto podmínek je náročné a pro většinu hotelů velmi nákladné. Pokud se manažer rozhodne dotovat internetové připojení z tržeb za ubytování, přichází měsíčně řádově o desetitisíce korun. Řešením není na internetu šetřit nebo ho neposkytovat vůbec. Úspory v této oblasti se okamžitě projeví na hodnocení hotelu. Naopak. Zkušenosti ze zahraničí ukazují, že s placeným internetem je možné pokrýt náklady a zároveň dosáhnout zisku.


Současná doba přeje ředitelům, kteří se ze svých pozic snaží vyždímat maximum a vykazují co nejlepší výsledky v co nejkratší době. Přesto i ti raději investují do vlastní sítě, každý měsíc hradí nemalé poplatky za internetové připojení a odvádí IT firmám tržby získané z ubytování.


Manažeři vícehvězdičkových hotelů namítají, že internet zdarma je v současné době standardem stejně jako dýchání. Hledají jiné způsoby, jak snížit náklady a zvýšit příjmy. Nakupují špičkové úklidové stroje ve snaze úklidovým agenturám co nejvíce zkrátit čas úklidu. Optimalizují pracovní procesy a snižují mzdové náklady. Pronajímají fasády svých objektů na vyvěšení reklamních poutačů. Soustředí se na PPC kampaně na internetu, inovují webové stránky. Zaměřují se na školení a motivaci personálu. Oproti tomu provozovatelé tříhvězdičkových hotelů, penzionů a jiných ubytovacích zařízení se, stejně jako jejich zahraniční kolegové, již nechali zlákat na poskytování placeného internetu. A světe, div se - funguje to!


Většina ředitelů volí kombinaci bezplatných a placených zón. Internet zdarma ponechávají v hotelové hale a odbytových střediscích a za kabelové nebo Wi-Fi připojení na pokojích si hosté připlatí. Úhradu za službu je možné realizovat v hotovosti na recepci nebo on-line platební kartou. Hotely orientované na domácí klientelu umožňují i platbu formou Premium SMS. Host má tak na výběr mezi připojením v hale zdarma a pohodlím internetu na pokoji. V obou případech není nucen dělat kompromisy a dostane kvalitní připojení, které je mu hotel díky zpoplatnění schopen poskytnout. Čemu byste dali přednost vy? Stabilnímu a rychlému internetu za mírný poplatek se zákaznickým servisem, nebo vypadávajícímu připojení zdarma bez kvalitní uživatelské podpory? Wi-Fi fungovalo jako magnet na hosty před několika lety, dnes už je součástí nabídky každého hotelu. Ať se sebevíce zaklínáme službou zákazníkům zdarma, v konečném důsledku jde o to, aby hotel vydělával. A ředitelé hotelů se dělí do dvou skupin - na vydělávající a bývalé.

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Zdeňka Plánková
27.02.2013 - 09:49:22

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

22.01.2009 - Hotels.com: Pokles cen v hotelech o 3 procenta

Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

26.12.2009 - Víno - otázky a odpovědi

Při jaké teplotě skladovat víno?   Co je to fortifikované víno?   ...

05.06.2009 - Nově diskutované předpisy pro solária

V listopadu 2008 se otevřely brány veletržního areálu v Kolíně ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.