GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 25.04.2024, svátek má Marek
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Zelené trendy na výsluní

 

Sledování spotřebitelských trendů je základem každé marketingové strategie. Překotný nárůst wellness a spa center, jejich neustálený koncept a nedostatek standardizačních a regulačních opatření v tomto oboru však činí uplatňování trendů obzvlášť obtížné.

 

mineralni lecive kameny na zadech zeny pri rucni masazi - ilustrační foto

 

Opomeneme zde rozbor všeobecných, sociálních, technických a technologických trendů a pokusíme se zamyslet nad tzv. zeleným trendem, který se všemi výše zmíněnými kategoriemi prolíná. Je pravda, že posun zpět k přírodě, ochrana citlivých přírodních zdrojů, bio (organické) a přírodní (natural) stravování nebo používání nejrůznějších přípravků z přírodních zdrojů s minimálním využíváním chemických konzervačních prostředků se v posledních letech šíří jako lavina a ovlivňuje veškeré lidské činnosti. Není proto divu, že je tento trend v marketingu využíván, ale bohužel obchodně i politicky zneužíván.

 

Pozvěte k sobě přírodu

 

Zelený trend již zasáhl hotelový průmysl před několika lety a samozřejmě má své místo i ve wellness centrech. Ve většině z nich - kromě šetření energií a materiálem a omezení chemických prostředků - se podle tohoto trendu mění také struktura nabízených služeb. Mnoho center se tak odklání od klasických zkrášlovacích procedur a služeb pro zlepšení zdraví, pozitivní změny životního stylu a zklidnění mysli a duše. Namísto toho dnes wellness a spa centra vedle celé škály procedur zlepšujících vzhled a funkci obličeje a těla a nejrůznějších typů klasických i exotických masáží poskytuje také akupunkturu, jógu, pilates či meditační kluby. Dále se pak zaměřují na využití bio (organických) a přírodních (natural) kosmetických přípravků, které jsou pro zařízení důležité také z hlediska marketingu.

 

Kudy jede zelený rychlovlak

 

Zelený trend je oblíbený a čísla zveřejněná v roce 2009 agenturou Euromonitor ukazují, že stále narůstá. Obliba tohoto trendu ve wellness a spa centrech v roce 2009 vzrostla o 57 % a dnes globálně představuje 70miliardový trh. V USA v tomto smyslu vzniklo a dnes se globálně šíří hnutí LOHAS (Life of Health and Sustainability). Lohas má svá velká centra v Německu, Anglii, Belgii, Japonsku a dokonce i v Číně a představuje 355miliardový trh. Jeho příznivci mají své obchody, časopisy, sjezdy a také velice slušné výdělky, které neváhají utrácet za bioprodukty a služby, při kterých jsou ekologicky šetrné produkty používány. Není proto divu, že na rychlý zelený vlak nasedlo i mnoho těch, kteří doufají, že na novém trendu vydělají.

 

V angličtině vznikl nový termín "brainwashing", zahrnující nejrůznější výrobní, reklamní a mediální triky, pomocí kterých jsou zelené produkty nabízeny. Vzhledem k nedostatečné regulaci reklamních sloganů i popisu biovýrobků jsou však některá fakta překrucována či nesprávně interpretována. Regulační orgány v Evropě i Americe se sice snaží situaci korigovat, na rychlost popularity tohoto trendu však zdaleka nestačí.

 

Jak se v novém trendu zorientovat?

 

Každý majitel či manažer wellness centra musí umět číst nálepky. Tzv. INCI (nomenclature cosmetic ingrediences), mezinárodně respektovaný standardní popis složení výrobku, vyžaduje řazení součástí přípravku podle množství. Nejvíce zastoupená složka je první, nejméně poslední.

 

Aktivní, tedy nejdůležitější složku a její množství je nutné zjistit u prodejce.

 

Přírodní výrobky (natural) nemají žádné regulační předpisy. Název je využíván pouze pro marketingové účely.

 

Certifikované bio (organické) přípravky mají celou řadu požadavků. Dnes je v Evropě i Severní Americe několik certifikačních agentur (Cosmos pro EU a USDA pro Severní Ameriku). Ani ty však nemají ustálené standardy a některé země EU mají své národní agentury (BDIH - Německo, Bioforum - Belgie, Ecocert - Francie, Icea - Itálie, Soil Associsation - Anglie).

 

Všeobecně je respektováno, že certifikovaný výrobek musí mít 95 % organických součástí (voda a sůl jsou z propočtu většinou vyřazeny). Většina, ale nikoliv všechny konzervační prostředky, se nesmí ve výrobcích používat. Toto samozřejmě do značné míry ovlivňuje skladovací podmínky a dobu expirace výrobku.

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Ludmila Vacková
07.06.2010 - 21:06:04



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 6 plus 1 je
 

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

22.01.2009 - Hotels.com: Pokles cen v hotelech o 3 procenta

Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

28.01.2009 - Život je krásný

Rialto není jen slavný most v Benátkách, ale i prvotřídní ...

26.12.2009 - Víno - otázky a odpovědi

Při jaké teplotě skladovat víno?   Co je to fortifikované víno?   ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.