GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 20.04.2024, svátek má Marcela
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Anton Špelec: Nekalé praktiky při jednání o ceně a smlouvách


ilustrační fotoPři psaní tohoto článku a při hlubším průzkumu trhu jsem došel k závěru, že některé praktiky a situace při jednání o cenách v hotelech a lázních se nápadně podobají těm, které známe z naší politické scény. Většina provozovatelů hotelů a lázní, které mají na pozici nákupčí a food and beverage manažera své zaměstnance, se vystavují zcela jasnému riziku. A tím je nákup nekvalitního, předraženého nebo zcela nevyhovujícího zboží z pohledu provozu. Důvod je prostý, obchodník, dodavatel vyplatí vašemu zaměstnanci zajímavý finanční obnos, který jednorázově zvedne jeho životní úroveň. Nenechte se mýlit, pokud vám váš zaměstnanec bude argumentovat výběrovým řízením. Bez specifikací a jasně daných kritérií jsou pro slušné obchodníky vlastně jen výsměchem a mrháním jejich drahocenného času. Karty jsou ve většině případů již dopředu rozdány podle pravidla "kdo dá víc". Tím nemyslím obchodní oběd či večeři, ale přesně definovanou finanční částku pěkně z ruky do ruky nebo na účet.


Základ problému tkví ve třech bodech: profesní nevzdělanost, nekompetentnost a nízké platové ohodnocení výše zmíněných zaměstnanců. I fluktuace zaměstnanců se odrazí na kvalitě zboží a poskytovaných službách. Kde jsou ty doby, kdy byl při obchodování po kvalitě zboží dalším důležitým prvkem lidský faktor a slušnost jak lidská, tak obchodní. Dnes všechny tyto důležité atributy zastínily peníze. Umění říci "ne" obchodníkovi, a to i bez udání důvodů, by bylo možné v těchto vodách nazývat i korektním obchodním jednáním. Je to rozhodně lepší způsob, jak odmítnout novou nabídku, než používat průhledné výmluvy, důvody či natahovat obchodní jednání, které stejně nikdy nevede ke zdárnému konci. Hotely a lázně striktně vyžadují 100% plnění smluvních závazků a včasné dodávky vždy bezchybného zboží, na oplátku pak nabízejí svým dodavatelům neuvěřitelnou, až tříměsíční dobu splatnosti. Zřejmě se hoteloví byznysmeni zhlédli v praktikách supermarketů. Vzhledem k funkčnosti našich soudů tak obchodníkům nezbývá nic jiného než nadále pouze doufat a věřit ve slušnost obchodujícíh partnerů.


Zdroj: www.ihned.cz

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

22.06.2010 - 07:08:52



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 4 plus 4 je
 

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

22.01.2009 - Hotels.com: Pokles cen v hotelech o 3 procenta

Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

26.12.2009 - Víno - otázky a odpovědi

Při jaké teplotě skladovat víno?   Co je to fortifikované víno?   ...

05.06.2009 - Nově diskutované předpisy pro solária

V listopadu 2008 se otevřely brány veletržního areálu v Kolíně ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.