Lidské potřeby jsou shora neomezené, a proto logicky téměř všichni provozovatelé hotelů, lázní, ale i jejich klientela vyžadují a touží po luxusu. Co a kdo určuje, zda se jedná o luxus, či nikoliv? Opravdu vždy platí pravidlo, že to, co je drahé, je i luxusní?
Pokud se chcete na svých webových stránkách ohánět slovy jako "luxusní hotel" atd., je dobré tomuto termínu správně rozumět a nechytit se do vlastní pasti. Mnoho drahých a luxusních věcí může lahodit oku třeba jen pár dnů a měsíců, než zjistíte, že praktičnost, obslužnost a údržba vás stojí tolik času, peněz a nervů, že by byl opravdový luxus v tomto trendu pokračovat.
Luxus je virtuální veličinou, kterou lidé označují kdeco. Pro jednoho luxus, pro druhého samozřejmost. Co člověk, to názor a co teprve hosté a národnostní rozdíly. Je zapotřebí ujasnit si, kterou cílovou skupinu chcete oslovit a co daná skupina může považovat za luxusní. Vyhnete se tak trapné situaci, kdy např. vaše recepční vychvaluje luxusní polštáře, zatímco klient má doma kvalitu o třídu vyšší.
Provozovateli hotelů jsou často za luxus označována například umyvadla zapuštěná v mramorové desce. Praktičtější se ale podle Tomáše Greni, vedoucího klientského centra společnosti Siko, zdají být umyvadla s polonohou. V porovnání cen a kvality dle jeho názoru vychází tato umyvadla nejlépe. "Vždyť čím víc je záhybů, tím víc vzniká příležitostí pro vlhkost a případnou plíseň a to pak ani luxusní mramor nezachrání," dělí se s námi o své zkušenosti. "Ze dvou třetin dodáváme do hotelů keramickou dlažbu a obklady. Za luxusní dlažbu považuji tu z dovozu z Itálie a Španělska, jako např. Roky a Vitra. Co se týká sanitární techniky, luxus se u ní projevuje ne v praktičnosti, ale v designu," míní Markéta Bílková z marketingového oddělení společnosti Siko.
Radek Motyka, ředitel mladé společnosti Aulix lighting, má za sebou 19leté zkušenosti v oboru osvětlení. Podílel se na realizaci osvětlení do několika hotelů, např. pražských hotelů Paříž, Ambassador Zlatá Husa nebo náchodského hotelu Andrejs. "Podle mě je luxus v kvalitním zpracování a použitém materiálu, většinou jde o svítidla, která jsou vyráběna malosériově, tedy nejsou dostupná všem, jako například Neuhaus design. Jsou to svítidla, která mají vyšší užitnou hodnotu, tzn. že je designoval vyhlášený architekt či designér, jako například svítidla Artemide Ingo Maurer. Také jsou to ty výrobky, které mají prvotřídní kvalitu. Jsou vyráběny z kvalitních materiálů, například mosazi. V žádném případě by to neměla být svítidla, která jsou k dostání v běžné maloobchodní síti," vysvětluje své pojetí luxusu. Luxus, mluvíme-li o neživých věcech, by měl být zdravým skloubením designu, funkčnosti, životnosti a praktičnosti. Pocit z celku by měl vystihovat pohodovou a nenásilnou atmosféru s myšlenkou, že je to samozřejmost, protože za luxus se připlácí, ne? 5
Renata Nitrová, generální ředitelka Hotelu Ventana (5*)
Lokalita, vybavení interiéru s použitím luxusních materiálů, jako je mramor, exotická dřeva a textilie. Koupelny se skleněnou mozaikou a vany navrhnuté návrhářem Filipem Starkem, to vše já považuji za luxus našeho hotelu.
Dagmar Malá, generální ředitelka Design Hotelu Sax (4*)
Luxus našeho hotelu shledávám v jeho vybavení unikátními designovými kousky architektů z 50.-70. let, ať už se jedná o nábytek, světla či doplňky. Za luxus považuji i to, že naši klienti si mohou cokoliv z designového vybavení zakoupit. Designové skvosty majitel a architekt hotelu skupují na aukcích po celém světě, vracející se klientela tak díky tomu vždy najde nové kousky do své sbírky a neustále se měnící tvář interiéru nedává prostor k nudě.
Jiří Procházka, generální ředitel Hotelu Mucha (4*)
Za luxus v našem hotelu považuji především pokoje, zejména jejich poměr velikosti a ceny lze považovat za luxusní. Stejně jako jejich vybavení originálním starožitným nábytkem.
Kai A. Winkler, generální ředitel Hotelu Palace (5*)
Za luxus ve svém i v jiných hotelech považuji nikoliv již nutné a standardní 5* vybavení nebo designové prvky, ale především servis a službu klientům. K čemu je vám luxusní interiér lobby, když zasmušilá tvář recepčního celý jeho lesk zastíní. Co si bude asi klient pamatovat víc?
Nah-Dja Tien, generální ředitel Boutique Hotelu Moods
Pod pojmem luxus si představuji hlavně péči o zákazníka. V našem hotelu si vyloženě klademe za cíl naše klienty rozmazlovat v celém spektru nabízených služeb. Od technických vymožeností či skutečně luxusních postelí Hästens až po možnost občerstvit se sendvičem nebo jinými tapas 24 hodin denně. Stejně jako možnost využít masáž v kteroukoliv denní či noční hodinu.
Luxusní prostředí je lákavé. Aby luxusní vybavení mohlo okouzlovat vaše klienty co nejdéle, mělo by být i praktické na údržbu.
Zddroj: www.ihned.cz
Autor: Věra Nováková
28.06.2010 - 07:05:01
Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Při jaké teplotě skladovat víno? Co je to fortifikované víno? ...