GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 23.04.2024, svátek má Vojtěch
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Unikátní zážitky pomohly hotelu zvýšit zisk i v krizi

 

Hledač dobré vody. Karel Doubek na své cestě od vyučeného kuchaře po zkušeného sommeliera a šéfa hotelové společnosti nezapomněl na své kořeny. Zhýčkané hosty láká na pramenitou vodu.

 

Recepce hotelu Adria Praha


Od příštího měsíce bude na hosty pražského hotelu Adria čekat speciální wellcome drink - sklenice vody.


"Pozor, nejde o vodu z běžného vodovodu, ale z pramene, z něhož pili první lidé osídlující území Prahy před tisíci a tisíci lety," popisuje Karel Doubek (43), šéf hotelu Adria, připravovanou další část marketingové kampaně, která má hotel ve tvrdé pražské konkurenci zviditelnit.


Vlastní tvář, založená na vstřícnosti vůči životnímu prostředí, pomohla hotelu Adria přežít fatální propad hotelového byznysu jen s minimálními ztrátami. Zatímco průměrná obsazenost pražských hotelů se v letošním prvním čtvrtletí pohybovala kolem 43 procent a výnos na jeden pokoj dosáhl 750 korun za noc, hotel Adria v dolní části Václavského náměstí měl vždy obsazeno více než 60 procent pokojů a jejich ceny neklesly pod dva tisíce korun za noc.


"Krizi jsme samozřejmě také pocítili. Smluvní ceny jsme nesnížili, změnila se ale struktura poptávky. Mnohem více se nyní poptává ubytování na poslední chvíli, hotely soupeří o zbytky turistů a slevují. V tomto případě se i my musíme přizpůsobit a kvůli tomu loni klesly tržby firmy zhruba o deset procent," uvedl Doubek, který je současně ředitelem společnosti Adria Neptun vlastnící nejen pražský hotel Adria, ale i proslulou pivnici U Pinkasů a hotel Zlatá hvězda v Třeboni. Tržby celé společnosti, která kvůli krizi zredukovala počet zaměstnanců pod sto lidí, loni dosáhly 120 milionů korun, předloni 132 milionů.


"Krize nás naučila šetřit. Zredukovali jsme služby, které hosté nevyužívali, například noční donášku jídla na pokoj. A proto jsme v loňském krizovém roce dosáhli vyššího zisku než předloni," připomněl Doubek, aniž by hospodářský výsledek upřesnil.


Dvanáct apartmánů na čerstvém vzduchu


Sklenice vody v recepci není jedinou stopou zdravého životního stylu. Hotel láká na unikátní zážitky.


"Například host ráno vstane a chce si zaběhat. A my pro něj máme připravenou běžeckou trasu, to nedělá žádná agentura, ale naši lidé, trasa vede na Petřín ke studánce Petřínka, kterou opečováváme," vysvětluje šéf hotelu Adria.


Doubka napadlo využít i sousední Františkánskou zahradu, kde mniši kdysi pěstovali bylinky. Dnes tam meduňku, šalvěj, mateřídoušku, tymián, bazalku a další bylinky pěstují místní zahradníci. Personál hotelu bylinky každé ráno sbírá a připravuje z nich hostům vonné směsi či čerstvé čaje. "Bylinky, které hosté nespotřebují, sušíme a připravujeme na pokoje. Každý pokoj bude vonět jinak. A bude tam napsáno, kdy se to sbíralo, jaké bylinky vonná směs obsahuje a kdo je sbíral. Aby klient věděl, že to není od robota, ale od člověka, který o něj pečuje," vysvětluje Doubek, který je pro zvýraznění image Adrie jako hotelu poskytujícímu unikátní zážitky ochoten zajít do absurdností. Proto na jaře firma vydala zprávu, že v době krize rozšířila ubytovací kapacitu svých 89 pokojů o dvanáct apartmá "all inclusive" na čerstvém vzduchu, která budou zdarma.


"Je to dvanáct ptačích budek, ovšem perfektních, zevnitř vymalovaných. Rozvěsili jsme je ve Františkánské zahradě. Byla to aprílová zpráva, ale někteří obchodní partneři nám vyčetli, že jsme je o rozšíření kapacity neinformovali. Musel jsem jim napsat, že nové kapacity jsou určené jiné než lidské klientele. Mimochodem, na Václavském náměstí se pohybuji 27 let a netušil jsem, kolik druhů ptáků tu žije. I datlové," vysvětlil Doubek.


Adria má dnes o půl hvězdičky víc


Karel Doubek je v půli amerického klišé "z čističe bot milionářem". Rád vařil, vyučil se kuchařem v Hloubětíně a v hotelu Ambassador, po střední hotelové škole vystudoval hotelnictví na Vysoké škole ekonomické v Praze. Před 18 lety nastoupil do vznikající společnosti, která chtěla v sousedství hotelu Juliš oživit hotel Adria. Povedlo se, firma pak ze zchátralého objektu v Třeboni vybudovala další čtyřhvězdičkový hotel Zlatá hvězda a nakonec koupila a zrekonstruovala pivnici U Pinkasů.


Cílevědomý manažer o dovolené vypne a místo exkurzí v konkurenčních hotelech ve Vídni či v Cannes pokosí louku na břehu řeky a s manželkou a třemi dětmi spí v teepee bez civilizačních vymožeností. Zdravý životní styl promítá i do hotelového byznysu. Není to však jediný faktor, který vede k prosperitě. Počátkem roku Doubek zvýšil kategorizaci Adrie ze čtyř hvězdiček na 4* Superior. "Kvalita čtyřhvězdičkových hotelů je různá. Proto se hoteliéři zemí střední Evropy dohodli na zpřísnění 276 kritérií a vytvořili mezistupeň, vyhovující firmám, které šetří a zakazují si pětihvězdičkové hotely. Rozdíl oproti čtyřhvězdičkovým hotelům je v rozsahu služeb, například room service se poskytuje 24 a ne jen 12 hodin denně, letenky, jízdenky či vstupenky na přání hostů zajišťuje specialista a ne recepční," vysvětlil šéf Adrie.


Krize přivedla desítky hotelů na pokraj krachu, firma Adria Neptun dostává desítky nabídek na převzetí konkurentů. "Zatím vše jen zvažujeme. Případná akvizice by se týkala jen centra Prahy," dodal Doubek.

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Vladimír Kaláb
28.06.2010 - 08:52:15



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 5 plus 9 je
 

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

22.01.2009 - Hotels.com: Pokles cen v hotelech o 3 procenta

Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

26.12.2009 - Víno - otázky a odpovědi

Při jaké teplotě skladovat víno?   Co je to fortifikované víno?   ...

28.01.2009 - Život je krásný

Rialto není jen slavný most v Benátkách, ale i prvotřídní ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.