GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 20.11.2018, svátek má Nikola
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Hotely na bio zatím nezbohatnou

 

kuchař žonglující s paprikamiSpotřeba biopotravin v České republice zaznamenala vzestup již v roce 2006, v roce 2008 pak dosáhla 1,8 miliardy korun. Přesto je zatím ve srovnání se západoevropskými zeměmi velmi nízká. Bio totiž není jen o stravě, je především o životním stylu.

Při použití bio potravin v hotelové gastronomii jde především o to, poskytnout hostům větší nabídku a možnost volby mezi tradiční a biopotravinou za dostupnou cenu. Touto cestou je třeba pomalu se dostávat do jejich širšího podvědomí a pěstovat si tzv. bioklientelu. V tomto oboru platí, že turisté ze západu a severu se v biostylu orientují snadněji. Češi zájem o zdravou stravu projevují nesměle.

 

HOTOVKA MÁ STÁLE PŘEDNOST

 

Svůj malý tříměsíční biotest v období listopad 2009 až leden 2010 podnikli na popud šéfkuchaře Tomáše Kroutila v pražském čtyřhvězdičkovém Well-ness Hotelu Step. Zapojili do něj dvě skupiny klientů navštěvující restauraci v areálu Sportcentrum Step, sportovce a matky s dětmi. Denně po malých dávkách odebírali z biofarem ovoce a každý druhý den čerstvé maso, které ovšem vzhledem k nízké spotřebě ze strany klientů končilo na talířích zaměstnanců. F&B manažerka hotelu Irena Kadláčková zkusila nahradit bionabídku hotovkami a, světe, div se, spotřeba šla rapidně nahoru. "Mezi klientelu sportovního areálu v hotelu patří vyšší střední třída, která se chce po cvičení rychle a levně nasytit, vyhledávají třeba párky," dodává. Čeští klienti Sportcentra také projevili nedůvěru v celý "bioboom" a poctivost biododavatelů. Možná byl problém ve zvoleném termínu testu, možná v ceně biopokrmů, jež směle překračují v myslích zafixované sumy vydané za obědy a večeře v jiných stravovnách. Nebo je na vině česká povaha spolu s gastronomickou negramotností? Fakt, že kvůli tenistům museli v hotelu zavést kuřárnu, mě již plně přesvědčuje o tom, že si v České republice na zdravý životní styl pořád jenom hrajeme.

 

MEZITITULEK: UDĚLEJTE SI VLASTNÍ NÁZOR

 

Jistou zkušeností si prošel pražský hotel Adria, který i přes mnohá úskalí úspěšně začlenil biopotraviny do své gastronomické nabídky. Pro hosty hotelu a zaměstnance F&B zde nejprve připravili slepou degustaci 12 položek z konvenčních surovin a biosurovin. Hodnotila se chuť, vzhled a konzistence pokrmů. "Obě skupiny preferovaly suroviny tradiční, jak u mléčných výrobků, tak u masa, vajec a některé zeleniny. Biopotravina není schopná oslovit populaci plošně, dokud klient nezjistí, že rozdíl je především v senzorickém vnímání," hodnotí výsledek degustace ředitel hotelu Karel Doubek.

Šéfkuchař Michal Novák poukazuje i na další rozdíl: "U tradičních surovin se nejprve sestaví menu a až potom se nakoupí suroviny. U biopotravin je tomu naopak, nejdříve se jde na nákup a dle sezonnosti potravin a jejich dostupnosti se menu sestavuje." Časově náročné shánění potravin, čerstvost, skladování i rozdílná příprava jsou hlavními důvody pomalého nástupu bionabídky v hotelových restauracích. Nesezonní suroviny jsou sice k dostání z dovozu, ale to se již neslučuje s filozofií hotelu - podporovat lokální pěstitele.

Snídaně také zkusili v trendu bio, zde se ale setkali s úskalím vzhledu ovoce. "Mezi hosty, kteří oceňují bionabídku, nejvíce patří seveřané a Češi. Hosté ze západu biotrendy pouze sledují, jižané jsou již chladnější a pro východ se jedná o exotiku," vysvětluje Karel Doubek důvod, proč si v jejich stálé nabídce biomenu našlo své místo.

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

reklama:

 

Hlavní strana   Články od nejnovějšího   Aktuálně   Alkoholické nápoje   Pivo   Víno   Nealkoholické nápoje

 

Káva/Čaj  

Potraviny/Kuchyně  

Technologie/Zařízení   

Hotel/Wellness/Spa  

Restaurace/Inspirace  

Podnikání/Užitečné 

 

 

Akční nabídky

Nové výrobky

Publikace •

Recepty

Kalendář akcí

Inzerce •

Databáze dodavatelů Nápoják

                 

 

 

        

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Věra Nováková
02.04.2010 - 07:52:45



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 6 plus 6 je
 

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

04.06.2010 - Jak začít se sushi

Přinášíme osm rad pro všechny kdo se chtějí naučit dělat ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.