Podstatou věrnostních programů je odměnit zákazníky za jejich věrnost. Přiznejme si, že jakákoliv, i sebemenší odměna je příjemná pro každého člověka. Stejný účinek bude tedy mít i na vaše věrné klienty a obchodní partnery. Jen musíte vědět, koho čím obdarovat.
Mnoho hotelů podceňuje význam věrnostních programů jako nástroje získání nového a dalšího obchodu. Většinou se host při páté návštěvě stejného hotelu setká s přípitkem na uvítanou a nabídkou vyšší třídy pokoje. Pro korporátní klientelu jsou pak ve většině hotelů připraveny minimálně celoročně nižší ceny ubytování a maximálně poukazy s 20% slevou na konzumaci v hotelovém baru či restauraci. Pro sekretářky nebo osoby, které mají na starosti komunikaci s hotely, jsou přichystány odměny za tzv. produkci. Jenomže zde kreativita hotelů končí.
ODMĚNY BY MĚLY BÝT ADEKVÁTNÍ
Management hotelů si musel zvyknout, že za zprostředkování obchodu přes internetové portály platí za každou odbydlenou noc nemalá procenta, což při dnešních nízkých cenách ubytování může činit tisíc korun. Bodový systém pro sekretářky a ubytovací agenty, kdy je připisován převážně jeden bod za odbydlenou noc nebo využití konferenčních prostor či cateringových služeb, není tak vstřícný a štědrý v porovnání s procenty pro internetové portály. Odměny začínají na poukazech na hotelovou snídani, přes poukazy na oběd či večeři v restauraci, služby wellness až k ubytování zdarma na dva dny v lepším případě v jiné destinaci než v Praze. Nasbírané body u některých hotelů lze také směnit za dárkové poukazy s konkrétní finanční částkou adekvátní výši bodů a nakoupit zboží v předem určených obchodních řetězcích. Sbírání bodů je ale kvůli všudypřítomným úsporným opatřením stále těžší. Přitom se jedná o skvělý obchodní nástroj. "Když mám na výběr dva hotely stejné kvality, vyberu si buď ten, kde funguje věrnostní program, nebo je jeho systém odměn snazší a odměny zajímavější," sdělil nám svůj názor agent s produkcí 100-200 room nights za rok.
NAPLÁNUJTE SMĚR VĚRNOSTNÍCH PROGRAMŮ
Věrnostní programy jsou směrovány dvěma základními směry, na zákazníky tzv. zákaznických věrnostních programů a distributorských věrnostních programů. Hlavním přínosem těchto programů je posílení dobrých vztahů se stávajícími klienty, budování důvěry a navazování trvalých obchodních vztahů s distributory, získávání nových klientů, zvýšení motivace a tím i podpora prodeje, upevnění pozice na trhu a získání konkurenční výhody. Plánování věrnostních programů by mělo být založeno na hmatatelných výsledcích marketingového výzkumu nebo podrobné analýze trhu. Záměr věrnostního programu by měl být ještě před samotnou realizací ověřen, zda reakce klienta budou odpovídat předpokladům.
DRUHY VĚRNOSTNÍCH PROGRAMŮ
Dárkové věrnostní programy
- dárky zdarma, jako např. hotelový župan s logem hotelu, vzorky zdarma, jako např. kosmetika používaná při kosmetickém ošetření.
Slevové věrnostní programy
- sleva na další využití služeb, zvýhodněné nabídky, poukázky na odběr služeb v určité ceně, produkty za snížené ceny.
Rabatové věrnostní programy
- sleva za odběr služeb v určité hodnotě.
Kombinované věrnostní programy
- spotřebitel obdrží věrnostní kartu, která ho zařadí do věrnostního klubu. Na této kartě jsou body shromažďovány a spotřebitel si tak může vybrat, zda si za uspořené body vezme dárek, vyčerpá slevu nebo body použije k dalšímu nákupu.
Zdroj: www.ihned.cz
Autor: Věra Nováková
21.04.2010 - 11:47:35
NH Hotels otevřel dva hotely v Praze a Olomouci, další ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...