GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 14.10.2019, svátek má Agáta
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Odměňujte věrné hosty

 

Odměňujte věrné hostyPodstatou věrnostních programů je odměnit zákazníky za jejich věrnost. Přiznejme si, že jakákoliv, i sebemenší odměna je příjemná pro každého člověka. Stejný účinek bude tedy mít i na vaše věrné klienty a obchodní partnery. Jen musíte vědět, koho čím obdarovat.

Mnoho hotelů podceňuje význam věrnostních programů jako nástroje získání nového a dalšího obchodu. Většinou se host při páté návštěvě stejného hotelu setká s přípitkem na uvítanou a nabídkou vyšší třídy pokoje. Pro korporátní klientelu jsou pak ve většině hotelů připraveny minimálně celoročně nižší ceny ubytování a maximálně poukazy s 20% slevou na konzumaci v hotelovém baru či restauraci. Pro sekretářky nebo osoby, které mají na starosti komunikaci s hotely, jsou přichystány odměny za tzv. produkci. Jenomže zde kreativita hotelů končí.

ODMĚNY BY MĚLY BÝT ADEKVÁTNÍ

Management hotelů si musel zvyknout, že za zprostředkování obchodu přes internetové portály platí za každou odbydlenou noc nemalá procenta, což při dnešních nízkých cenách ubytování může činit tisíc korun. Bodový systém pro sekretářky a ubytovací agenty, kdy je připisován převážně jeden bod za odbydlenou noc nebo využití konferenčních prostor či cateringových služeb, není tak vstřícný a štědrý v porovnání s procenty pro internetové portály. Odměny začínají na poukazech na hotelovou snídani, přes poukazy na oběd či večeři v restauraci, služby wellness až k ubytování zdarma na dva dny v lepším případě v jiné destinaci než v Praze. Nasbírané body u některých hotelů lze také směnit za dárkové poukazy s konkrétní finanční částkou adekvátní výši bodů a nakoupit zboží v předem určených obchodních řetězcích. Sbírání bodů je ale kvůli všudypřítomným úsporným opatřením stále těžší. Přitom se jedná o skvělý obchodní nástroj. "Když mám na výběr dva hotely stejné kvality, vyberu si buď ten, kde funguje věrnostní program, nebo je jeho systém odměn snazší a odměny zajímavější," sdělil nám svůj názor agent s produkcí 100-200 room nights za rok.


reklama:


NAPLÁNUJTE SMĚR VĚRNOSTNÍCH PROGRAMŮ

Věrnostní programy jsou směrovány dvěma základními směry, na zákazníky tzv. zákaznických věrnostních programů a distributorských věrnostních programů. Hlavním přínosem těchto programů je posílení dobrých vztahů se stávajícími klienty, budování důvěry a navazování trvalých obchodních vztahů s distributory, získávání nových klientů, zvýšení motivace a tím i podpora prodeje, upevnění pozice na trhu a získání konkurenční výhody. Plánování věrnostních programů by mělo být založeno na hmatatelných výsledcích marketingového výzkumu nebo podrobné analýze trhu. Záměr věrnostního programu by měl být ještě před samotnou realizací ověřen, zda reakce klienta budou odpovídat předpokladům.


DRUHY VĚRNOSTNÍCH PROGRAMŮ

Dárkové věrnostní programy

- dárky zdarma, jako např. hotelový župan s logem hotelu, vzorky zdarma, jako např. kosmetika používaná při kosmetickém ošetření.

Slevové věrnostní programy

- sleva na další využití služeb, zvýhodněné nabídky, poukázky na odběr služeb v určité ceně, produkty za snížené ceny.

Rabatové věrnostní programy

- sleva za odběr služeb v určité hodnotě.

Kombinované věrnostní programy

- spotřebitel obdrží věrnostní kartu, která ho zařadí do věrnostního klubu. Na této kartě jsou body shromažďovány a spotřebitel si tak může vybrat, zda si za uspořené body vezme dárek, vyčerpá slevu nebo body použije k dalšímu nákupu.

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Věra Nováková
21.04.2010 - 11:47:35



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 3 plus 10 je
 

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

18.06.2017 - První boutique hotel na Šumavě láká na delikatesy francouzského šéfkuchaře

Restaurace Nebespán v Kašperských Horách je synonymem špičkové zážitkové gastronomie ...

02.07.2009 - Karlovy Vary - Thriller na kolonádě

Krize tvrdě dopadla na západočeské lázně. Jezdí do nich o ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

04.06.2009 - DAŇOVÉ ŘÍZENÍ - Obrana proti daňové kontrole

Při sporech s finančním úřadem vám potřebné argumenty dodají judikáty.

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2019 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.