Říká se, že došlo-li již v určité situaci k chybě, je pozdě na její nápravu. Abyste tedy dovedli ve svém hotelu chybám předcházet, potřebujete nejen dostatek informací, ale také kvalitních doporučení. Kam si pro ně ale zajít?
V posledních letech se také v oboru hotelnictví na trhu vyskytlo množství konzultačních a poradenských agentur, jejichž smyslem je poskytnout hotelům dostatek kvalitních rad k vyřešení případného problému či nesnází. Část z nich vznikla v důsledku ekonomické krize a nabízí řešení na bázi krizového managementu, část se zabývá spíše marketingem a personálními otázkami. Jak si z nich vybrat tu, která vyřeší právě váš problém?
Konzultační společnost AXXOS hotel & spa management poskytuje konzultační služby v oblasti marketingu, byznys developementu a HR problematiky zejména pro hotely, které se chtějí efektivně etablovat na rusky hovořících trzích. Dále zpracovává byznys plány a plány rentability investic pro investory v oblasti lázeňského hotelnictví a zajišťuje školení a tréninky personálu a managementu. Jednoznačně největší podíl činnosti však zaujímá kompletní provozování hotelů na bázi standardního management kontraktu.
Směrem do regionů, mimo velké aglomerace, se vydala společnost RV Hotel & Restaurant Consulting. Zde spatřuje specifika především v nízkém stupni profesionálních znalostí a vědomostí. "U klienta trávíme jeden až dva měsíce jako členové týmu a po důkladném poznání navrhujeme řešení a přebíráme odpovědnost za jejich zavedení do praxe," popisuje způsob činnosti majitel Roman Vacho.
Podmíněné marketingové a finanční plánování nabízí hoteliérům společnost Eudai & Associates. Pod tímto pojmem si lze představit segmentační pojetí návštěvnosti s cílem najít nejvhodnější komunikační kanály a tím i účinnější zviditelnění, test konkurenčního odlišení, eventuálně konkurenčních výhod a finanční a marketingový controlling. Co se týká školení a vzdělávání, vidí budoucnost jednatel Václav Jung především v učení se týmové práci, což je nutná schopnost personálu i managementu.
Na základě poptávky po určitém druhu služeb lze odhadnout potenciálně nejpalčivější problémy v tomto oboru. Podle Jana Motlíka z AXXOS hotel & spa management klienti nejčastěji přicházejí s požadavkem na nalezení kvalitního personálu, jeho vytrénování a efektivního nabízení služeb. Častý je také dotaz "Jak přilákat hosty a udržet při tom rozumnou cenu služeb?" nebo "Jak zajistit hotelové služby tak, aby to majitele nestálo příliš mnoho finančních prostředků?". Za velký problém označují tyto firmy právě schopnost hoteliérů říci si o pomoc až ve chvíli, kdy problém nastal, i když by tomu mělo být v případě poradenství právě naopak - mělo by problémům předcházet. Potenciálně nejtěžším úkolem je pak často uchránit projekt před samotným majitelem a jeho rozhodnutími.
Na co by se měl hotel podle konzultačních agentur zaměřit? Na kvalitu personálu i produktu, která je jedinou cestou k trvalému úspěchu a udržení rozumné obsazenosti za odpovídající cenu. Dále by se měl hotel zaměřit na PR a reklamní podporu, minimalizaci nákladů a pečlivé finanční plánování. Zde v současné době podle Václava Junga z Eudai & Associates hraje důležitou roli tvorba krizových scénářů, které pomáhají překonat nejistoty blízké budoucnosti.
Jan Motlík, AXXOS Hotel & Spa Management
Důležitých aspektů bych viděl mnohem více, pokud mám vybrat pouze tři, byly by to patrně kvalitní a kompetentní management, výhodná lokace a komplexní produkt.
Roman Vacho, RV Hotel & Restaurant Consulting
Především tým spolupracovníků, kteří svou práci umí, mají od boha dáno chtít a umět sloužit a chápou, že bez hostů v hotelu to nepůjde. Další je čistota, čistota, čistota. Každý hotel navíc musí svým hostům poskytnout zážitek. To dnes prodává a odlišuje od konkurence.
Tomáš Kemmler, Eudai & Associates
Dobré umístění na mapě, image a kvalitní gastronomii. Nutné je komunikovat s hostem a zjišťovat, co mu chutná, co mu vyhovuje, jaké služby rád využil, a při příští návštěvě ho překvapit oblíbenou kávou. Zaměřte se na to, aby se host vracel rád, dbejte na individuální přístup.
Zdroj: www.ihned.cz
Autor: Klára Chromá
22.04.2010 - 22:53:25
NH Hotels otevřel dva hotely v Praze a Olomouci, další ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...