GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 20.06.2019, svátek má Květa
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Jak zvýšit prodej služeb



Jak zvýšit prodej služebPojmem cross-selling se označují aktivity, jejichž účelem je navýšit celkovou objednávku zákazníka doporučením souvisejícího zboží nebo služby. Up-selling pak vede zákazníka ke koupi vyššího standardu produktu či služby nebo ke zvýšení jeho hodnoty. Aplikujete tyto pojmy ve svém hotelu?

 

Za cross-selling může být považováno například jednání číšníka, který hostům ke kávě nabídne zákusek. V tomto smyslu se termín cross-selling často plete s pojmem up-selling. Abyste mohli správně využít potenciál obou technik, je důležité uvědomit si, jaký je mezi nimi rozdíl. V praxi se však lze setkat s nejrůznějšími variantami definic a jasná hranice mezi nimi není. Crossi up-selling mají však stejný úkol, a tím je zvyšování průměrné hodnoty objednávky.

 

JE TO SNADNÉ, CHCE TO CVIK


Mnoho nově vzniklých hotelů, které nabízejí více než jednu službu, mohou svému obchodování prospět tím, že budou vzdělávat své klienty ve směru, kde se jejich nabízená služba nebo přístup liší od ostatních. Tento typ cross-sellingu může být vysoce efektivním nástrojem především pro menší hotely. Při up-sellingu dražších věcí a služeb postupujte v duchu dobrý/lepší/nejlepší. Obě metody povzbuzují klienty utratit jen o trochu více a i to může výrazně posílit váš prodej. Možná se ale obáváte, že zákazníka bude iritovat příliš mnoho prodejních taktik podobných trhovcům. Nebojte se. Různá šetření ukazují, že nakupující oceňují, když jsou informováni o doplňkových produktech a službách. Je to cesta, jak demonstrovat znalost jejich potřeb a snahu postarat se o jejich spokojenost.



Zde jsou některé nápady, jak vylepšit váš prodejní úspěch:



Dejte průchod přirozenosti. Mnoho cross-sellingových příležitostí vyvstává přirozeně. Když prodáváte pobyt v lázních, můžete také nabídnout další procedury nebo pohybové aktivity. K tomu, abyste si zajistili prodej navíc, jednoduše stačí zmínit, že další produkty a služby jsou ve vašem zařízení k dispozici.


Zůstaňte věcní. Pokud zahltíte zákazníka příliš velkým množstvím nesouvisejících cross-sellingových návrhů, můžete to celé pokazit. Pokud budete nabízet snídani k ubytování, je to v pořádku, pokud k sobě ale nabízené produkty či služby nemají blízko či spolu nesouvisejí vůbec, pravděpodobnost jejich úspěšného prodeje je velice nízká.

 

Zveřejněte doporučení odborníků. Jedna cesta, jak podpořit cross-sellingový a up-sellingový úspěch, je zveřejnit konkrétní doporučení od profesionálů, odborníků nebo ostatních zákazníků. Tím může být šéfkuchařovo doporučení na konkrétní menu, doporučení lékaře na určitou lázeňskou proceduru nebo seznam zkušeností ostatních klientů se stejným typem produktu či služby.

 

Školte zaměstnance v cross-sellingových technikách. Přístup by měl být vybudován na obsluze zákazníka, ne jen na samotném navýšení prodeje. Můžete například popsat, jakou přidanou hodnotu k produktu nebo službě zákazník při navýšení původní objednávky získá. Tím v určitých případech vyřešíte předem případný zákazníkův problém.

 

Načasování je důležité. Cross-selling a up-selling je možno využít v různý čas, v závislosti na produktu a službě, kterou prodáváte. Pokud se zákazník rozmýšlí nad levným pokojem a například není spokojen s vybavením, přichází ten správný čas nabídnout vyšší třídu pokoje za vyšší cenu.

 

Účinek cross-selling potenciálu na webových stránkách. Zveřejněte cross-sell a up-sell informace na vašich stránkách tak, aby pomohly vzdělávat nakupujícího o šířce a různorodosti vaší nabídky. Vyzkoušejte směšování a slučování různých položek a zjistěte, co pro váš provoz funguje nejlépe.

 

Nabídněte cenové rozmezí. Pokud hostům navrhnete tři věci, které vhodně doplňují celkový produkt nebo službu, zkuste nabídnout i tři různé ceny. Levnější řešení bude pravděpodobně zákazníkem vybráno nejčastěji, ale ostatní položky, které také splňují zákazníkovy potřeby, můžete prodat dráž.

 

Vyzkoušejte balíčky služeb a produktů. Balíčky jsou již dlouho využívány jako jedna z nejúspěšnějších cest, jak přimět zákazníka k nákupu ne jedné věci, ale celé skupiny služeb. Nabídka slevy na balíček vám dost často pomůže uzavřít samotný obchod.

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Věra Nováková
27.04.2010 - 10:22:54



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 6 plus 10 je
 

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

04.08.2010 - Nejlepší bary v Česku

Bugsys Bar zařadil časopis Newsweek mezi dvacet nejlepších barů světa. ...

04.06.2009 - DAŇOVÉ ŘÍZENÍ - Obrana proti daňové kontrole

Při sporech s finančním úřadem vám potřebné argumenty dodají judikáty.

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

02.07.2009 - Karlovy Vary - Thriller na kolonádě

Krize tvrdě dopadla na západočeské lázně. Jezdí do nich o ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2019 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.