GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 20.04.2024, svátek má Marcela
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Korporátní klientela cestovat nepřestane

 

Korporátní klientela cestovat nepřestaneMěl to být rozhovor o vývoji hotelového průmyslu v České republice, ale Jan Kratina, generální ředitel hotelové společnosti CPI Hotels, nemá negativní scénáře rád. Podle něj již bylo o krizi řečeno dost. Lidé žijí ve stresu, proč je ještě strašit, že bude hůř?



Chce se vám nějak komentovat krizi v hotelnictví?



Popravdě ani moc nechce. Pokud po určitém období konjunktury a blahobytu přišly horší časy, jde o přirozený vývoj. Totéž se týká i hotelového průmyslu, který by časem čelil stejným potížím i bez hospodářské krize. Stačí se podívat na vývoj v západních zemích, kde došlo k poklesu tržeb a marží ještě v dobách prosperity. Udivuje mě, jak někteří mí kolegové neustále opakují, jak špatně se jim daří, i když realita může být úplně jiná. CPI Hotels se například loni nedařilo vůbec špatně. Z pohledu rozvoje společnosti krize naše plány spíše posílila a utvrdila nás v nutnosti určitých změn a nastavení směru dalšího vývoje celé skupiny.



Mluvíte o nové strategii CPI Hotels, kterou společnost představila v dubnu?



Nová strategie vychází z dlouhodobého procesu, který jsme nastartovali již před několika lety, i když v současné době se jeho výsledky nesporně příznivěji projeví.


Jaké jsou tedy hlavní body nové strategie?



Základem strategie bylo upevnit na trhu pozici společnosti CPI Hotels a rozšířit síť a počet hotelů, což se podařilo. Dnes již chceme budovat a výrazněji propagovat jednotlivé brandy. Největší změnou je tedy potlačení CPI Hotels ve prospěch jednotlivých hotelových značek. Cílem nové strategie je čitelnější struktura vůči zákazníkům i partnerům, cílená segmentace, sjednocení standardů a zviditelnění brandů na hotelovém trhu. To je spojeno i s unifikací rezervačního systému a softwaru, tvorbou zcela nové webové prezentace pro jednotlivé značky a novým nastavením některých procesů v rámci společnosti. CPI Hotels ale zůstane nadále provozovatelem všech hotelů.


Která ze značek vašeho portfolia bude tou nosnou?



Nechci nijak snižovat úroveň některého z brandů, pro nás jsou důležité všechny čtyři: pětihvězdičkový Buddha-Bar Hotel Prague, čtyřhvězdičkové Clarion Hotels, tříhvězdičkové Fortuna Hotels a Ubytovny.cz pro dlouhodobé ubytování. Do budoucna nejvíce se rozvíjející bude ale rozhodně značka Clarion Hotels.


Jaké provozy fungují pod značkou Ubytovny.cz?



Celkem se jedná o dva provozy - Fortuna areál Hloubětín a Fortuna hotel Praha. To jsou ubytovny nabízející dlouhodobé ubytování nad jeden měsíc. Dále také v rámci zimního období nebo mimo sezonu využíváme části vybraných hotelů značky Fortuna k dlouhodobému ubytování, například studentů vysokých škol. Jde v podstatě o segment low costového ubytování.



Zmínil jste, že dominantní značkou bude Clarion Hotels? Co máte tedy v plánu?



Nejaktuálnější novinkou je otevření Clarion Hotelu Prague City na Tylově náměstí počátkem dubna, dále probíhá výstavba hotelu Clarion Congress v Ústí nad Labem, který je součástí multifunkčního centra. Hrubá stavba hotelu už byla dokončena, po prázdninách začneme s interiéry, otevírat bychom měli na jaře 2011. V tuto chvíli naše hlavní úsilí směřuje k rozšíření sítě čtyřhvězdičkových hotelů v krajích. Záměrem je rekonstruovat stávající hotely Gomel v Českých Budějovicích, Černigov v Hradci Králové, Sigma v Olomouci, rozšířit jejich konferenční kapacity a postavit nové konferenční centrum v Ostravě.


reklama:



Značka Buddha-Bar Hotels & Resorts patří také do vašeho portfolia, dá se v tomto směru očekávat přírůstek?



V rámci České republiky jde určitě o jediný projekt, může se ale stát, že v zahraničí vznikne další hotel této značky, který bychom také mohli provozovat. Stojíme totiž na začátku budování celého řetězce, a i když je v tuto chvíli v přípravě dalších 12 hotelů po celém světě, proti ostatním možným provozovatelům máme zhruba dvouletý náskok, což je obrovskou výhodou.

Na rozvoji hotelové sítě spolupracujete již desátým rokem se skupinou CPI Group. Neplánujete v budoucnu použít jako developera také jinou firmu?

O změně neuvažujeme. Spojitost mezi CPI Group a CPI Hotels v rámci developmentu bude pokračovat. Výhodou je na jedné straně znalost realitního trhu a finanční zázemí, na straně druhé zkušenosti s hotelovou branží a silní obchodní partneři.



Která strana přichází s novým nápadem?



Jde o společný brainstorming, jak už jsem říkal, výhodou je oboustranná znalost problematiky a vzájemná, velice úzká spolupráce při přípravě projektů. Důležitá je synergie, z naší hotelové strany by měl být projekt kvalitní a mít určitou budoucnost. Na to musí být připravená i strana developmentu.

Kterou z realizací považujete osobně za nejzajímavější?5Každý hotel je unikát a do naší hotelové rodiny přinesl něco zajímavého. Nejzajímavější je jednoznačněClarion Congress Hotel Prague, kvůli velké specifičnosti konstrukce, vybavení i služeb. Považujeme jej za vlajkovou loď, která má navíc významný podíl na našich tržbách. Neměl bych zapomenout na Buddha-Bar HotelPrague, ten je takovou naší třešničkou na dortu a velkou marketingovou podporou.


Hovořili jsme o budoucím vývoji hotelnictví. Jaká klientela je podle vás krizí nejvíce ohrožená?



Podle odborníků na cestovní ruch jsou nejvíce ohrožení obchodníci a korporáti. Tvrdí, že segment leisure bude jezdit vždycky. Já si ale myslím, že právě tito klienti jsou ohroženější, protože si mohou podle dostupných financí vybrat, jestli na dovolenou pojedou, nebo zůstanou doma. Naopak obchodní klientela, pokud se má obecně ekonomická situace alespoň trochu přiblížit normálu, musí cestovat a kvůli obchodu se setkávat s lid-mi. I když i zde jde samozřejmě cítit tlak na cenu, konference jsou kratší a značně levnější než dříve.



Takže má podle vás Praha stále šanci stát se kongresovou velmocí?


Má k tomu jeden velký předpoklad, a to je poloha. Do Prahy je skutečně téměř odevšud ideální dostupnost. Sice se za posledních 20 let hodně posunula správným směrem, bohužel v Praze ale stále chybí kvalitní zázemí pro veletrhy. Metropole nabízí relativně omezené možnosti pro konání akcí nad 10 000 osob. Kongresové centrum by navíc potřebovalo razantní modernizaci. Město nemůže očekávat, že bude centrum finančně soběstačné, jako marketingová podpora má ovšem obrovský přínos.


Kdy vy osobně čekáte zlepšení v hotelovém průmyslu v České republice?



Postupné zlepšování očekávám již v blízké době, nepůjde ale o extrémní nárůst, bude se projevovat spíše na jednotlivých ukazatelích. Za letošní první čtvrtletí už například vidíme nárůst v obsazenosti hotelů, ale při nízkých cenách se tržby příliš nezměnily. Nelze očekávat, že by se situace vrátila do předkrizového scénáře. To, že se trh změnil, je prostě fakt, který musíme přijmout.

 

Zdroj: www.ihned.cz

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Klára Chromá
30.04.2010 - 15:17:59



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 1 plus 1 je
 

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

22.01.2009 - Hotels.com: Pokles cen v hotelech o 3 procenta

Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

26.12.2009 - Víno - otázky a odpovědi

Při jaké teplotě skladovat víno?   Co je to fortifikované víno?   ...

05.06.2009 - Nově diskutované předpisy pro solária

V listopadu 2008 se otevřely brány veletržního areálu v Kolíně ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.