Interaktivní internetové platformy, na kterých se podílí samotní uživatelé spa, jsou stále oblíbenější a tzv. sociální média se stávají novými synonymy masových médií. Nejvyšší čas zaháčkovat do tohoto světa také vaše spa.
Realita mluví jasně: Schopnost být nalezen vyhledávačem a osobní hodnocení na diskusních fórech jsou pro uskutečnění hotelové rezervace stále důležitější. Internet je víc než jen e-maily nebo informační kanál a jako takový v sobě skrývá netušené marketingové možnosti. Na scénu se tak dostává tzv. social media marketing.
Facebook, YouTube, interaktivní blogy nebo tzv. networking platformy představují nejznámější typy platforem webu 2.0 - takové, jejichž obsah vytvářejí sami uživatelé. Využít jejich potenciál ke zvýšení povědomí o hotelu nebo spa můžete i vy, jejich provozovatelé. Zapsat se ale pouze na seznam konkrétních platforem nestačí; musíte se angažovat, a to často, pravdivě a důvěryhodně. Stěžejním pojmem je slovo autenticita. Přibližte se tedy ke svým uživatelům a navažte s nimi osobní vztahy. Zapojte je do dění, ať mohou o vašem hotelu či spa diskutovat. Také zajímavosti "ze zákulisí" vašeho hotelu nebo úsměvné anekdoty vztahující se k vašemu podniku mohou uživatele přesvědčit, aby se rozhodli zastavit právě u vás.
Místo nezáživného plkání na Twitteru dbejte víc na skutečně zajímavý obsah, který bude odpovídat příslušné platformě a cílové skupině. Současně se vyvarujte tendence "prodat za každou cenu". Jakmile totiž vaše sdělení jednou jedinkrát zazní v obchodním duchu, žádní uživatelé už vás nebudou brát vážně. Také pozor na pravidlo standardizace: Se standardní reklamou na standardní produkt za standardní cenu ve světě internetu dlouho nepřežijete. Mnohá sdělení tak na první pohled vypadají, že nemají s tématem hotelnictví a lázeňství vůbec nic společného. Nakonec se z nich ale vyvinou jedny z dlouhodobých kontaktů a vracejících se zákazníků.
Přimět uživatele internetu k dialogu s vaším hotelem či spa je také možné prostřednictvím korporátního blogu. Kdo však uvažuje o jeho zřízení, neměl by podcenit jistou náročnost jeho provozování; blog je totiž především nástroj komunikace, nikoliv propagace. Např. jste zařízení nabízející celozdravotní péči o člověka a důraz kladete na teambuilding a sportovně angažované spolupracovníky. Proto jim nabídnete možnost účastnit se běžeckého maratonu, který se koná ve vašem regionu/městě, a současně pro ně zorganizujete běžecké tréninky.
A hned tu máte nejen výbornou teambuildingovou akci, ale také skvělou možnost propagace: Představte na svém blogu svůj běžecký tým spolu s celou připravovanou akcí. Nechte "svůj tým", ať i on na blogu sděluje své dojmy. Pozvěte klienty a hosty, aby podpořili váš tým. Můžete také oslovit výrobce sportovních potřeb či oblečení s nabídkou spolupráce.
Kdo se jednou začne pohybovat na poli interaktivních sociálních médií, musí být aktivní a jít svým hostům vstříc. Především co se týká jejich přání a požadavků. Budete např. nabízet víkendový beauty program pro kamarádky. Jedna věc je samotný název; už ten musí přilákat, protože takový program jistě nenabízíte sami. Druhá věc je cesta propagace: Tento případ nabízí ideální příležitost zmínit se o programu na speciálních blozích pro ženy, ale vyvarujte se klasických reklamních promotextů. Jděte spíše cestou rad a tipů vašich odborníků ze spa, např. k tématu jarních očistných diet či jarního líčení.
- zvýší povědomí o hotelu/spa a jeho www stránkách - vylepší, popř. posílí vaši image - zlepší výsledky vyhledávačů ve váš prospěch - zvýší návštěvnost vašich www stránek - podpoří emocionální vazbu uživatele k vašemu podniku - naláká nové uživatele, tzn. potenciální klienty - zvýší vaše prodeje - zlepší interní komunikaci
Zdroj: www.ihned.cz
04.05.2010 - 09:49:54
Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Při jaké teplotě skladovat víno? Co je to fortifikované víno? ...
V listopadu 2008 se otevřely brány veletržního areálu v Kolíně ...