GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 14.10.2019, svátek má Agáta
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Věřím v postupné zlepšování



ilustrační fotoZávěr roku je vždy obdobím bilancování uplynulých měsíců. O to více v období krize a v odvětví, které je závislé na mnoha různorodých faktorech. Jaký byl rok 2009 a co připravuje společnost CPI Hotels pro rok následující, představila obchodní a marketingová ředitelka Martina Kudrnovská.


Z pohledu rozvoje společnosti byl rok 2009 plný významných událostí.



To beze sporu. Počátkem roku jsme zprovoznili zrekonstruovanou část libereckého Clarion Grandhotelu Zlatý Lev, který má dnes kapacitu 117 pokojů a v únoru nesl statut oficiálního hotelu lyžařského šampionátu. Těší nás, že i přes zvýšenou lůžkovou kapacitu dosáhl v roce 2009 vyšší obsazenosti než v roce předchozím. Koncem ledna jsme otevřeli pětihvězdičkový Buddha-Bar Hotel Prague, první hotel této značky na světě. V březnu přibyl do portfolia společnosti ostravský hotel Atom, u něhož následně proběhl rebranding a začlenění pod značku Clarion. Po menší přestávce se opět nastartovala rekonstrukce Clarion Hotelu Prague City na Tylově náměstí, který otevřeme v dubnu 2010. V květnu začala výstavba hotelu Clarion Congress v Ústí nad Labem, který bude součástí multifunkčního centra a jehož otevření je plánováno na první polovinu roku 2011.


Z těchto zpráv se zdá, že se krize společnosti nedotkla.



Co se týká rozvoje společnosti, její vize a dlouhodobé strategie pokračují dál i přes celosvětově nepříznivou situaci. Právě krize totiž prověřila řadu nastartovaných kroků a jen nás utvrdila ve správnosti předchozího rozhodnutí. Už v roce 2008, kdy prosakovaly první informace o přicházející krizi, jsme implementovali řadu nástrojů, které zabránily dramatickým dopadům na celou společnost. Jak už to tak ale bývá, krize přinesla i řadu pozitivních impulsů a ukázala, že stále existují rezervy v efektivním provozu hotelů i např. v lidských zdrojích. Zaměřili jsme se tedy na efektivitu vynakládaných prostředků, přísnou kontrolu provozních nákladů a jakýsi systematický rozvoj našeho portfolia, jako jsou již zmíněné zahájené projekty. V oblasti lidských zdrojů jsme navýšili investice do vzdělávání a tréninku, což pozitivně ovlivnilo nejen poskytovaný servis, ale také loajalitu zaměstnanců vůči společnosti.



Co se z vašeho pohledu nejvíce podepsalo na krizi v hotelovém segmentu?



K současné situaci na hotelovém trhu přispělo hned několik faktorů, které nesouvisejí jen s globální finanční krizí. Tím prvním bylo zvýšení DPH na služby v roce 2008 a silná koruna, které pobyt u nás prodražovaly. Globální finanční krize se pak podepsala na změně chování klientů ve všech segmentech, především však v oblasti korporátní a MICE. Nižší obsazenost v Praze je pak významnou měrou ovlivněna hotelovým developmentem, jen za poslední dva roky totiž bylo otevřeno zhruba 30 hotelů vyšší kategorie. Hotely, stejně jako cestovní kanceláře zahájily cenový dumping, a proto jsme nyní svědky např. stěhování klientely ze dvou- a tříhvězdičkových hotelů do čtyřhvězdičkových za srovnatelné, ne-li nižší ceny a také přesunu z periferie do centra města. Mění se také poměr klientů v jednotlivých segmentech, což vyžaduje nový přístup i marketingové nástroje.



V čem se změna klientely projevila?


reklama:



Trendem dnešní doby je prolínání segmentů. Nejmarkantnější je to u internetových distribučních systémů (IDS), které přetahují klienty z MICE, firemního, ale i leisure segmentu. Také účastníci kongresů dnes hledají cenově výhodnější variantu ubytování, takže volí variantu rezervací přes IDS. Zajímavým trendem je i poptávka po dlouhodobém ubytování, kde evidujeme narůstající podíl na celkových tržbách (v roce 2009 je to +10 %). Z globálního pohledu je pak patrné, že začíná převažovat poměr turistů z Východu nad západními.



Podle statistik pociťují největší potíže právě luxusní 4- a 5hvězdičkové hotely v Praze, jak je to v případě CPI Hotels?



My to cítíme přesně opačně. Ve čtyřhvězdičkových Clarionech evidujeme oproti loňskému roku nárůst obsazenosti i počtu akcí, a to včetně kongresového Clarion Congress Hotelu Prague ve Vysočanech, který je díky své velké kapacitě opravdu specifický. Právě zde se ukázalo, že dobrý produkt si svého zákazníka vždy najde. Totéž mohu říci o 5hvězdičkovém Buddha-Bar Hotelu Prague. Vzhledem k roční existenci nemáme dlouhodobější srovnání, ale permanentní nárůst obsazenosti, který koncem roku dosáhl až 72 %, jasně dokazuje, že krize nezasáhla segment luxusních hotelů jako celek. Dobrou obchodní politikou a důrazem na špičkové služby je možné si klienty nejen udržet, ale i získávat další.



V roce 2010 chystáte zásadní změnu v prezentaci svého portfolia, lze už nyní představit základní stavební kameny?

Buddha-Bar

CPI Hotels se v posledních letech významně rozrostla, a to jak o množství hotelů, tak i značek, které v rámci ČR zastupuje. Naším záměrem je učinit společnost čitelnější jak pro partnery, tak pro klienty. Základními kameny tedy bude segmentace portfolia: první skupinu tvoří exkluzivní Buddha-Bar Hotel Prague, následuje 4hvězdičkové luxusní ubytování v podobě Clarion hotelů, další segment představuje dlouhodobě síť levnějšího ubytování v podobě Fortuna Hotels a chceme sjednotit také nabídku ubytovacích kapacit v rámci portálu Ubytovny.cz. Připravujeme nové webové stránky, které budou kopírovat jednotlivé brandy, a dále nový hotelový rezervační systém. V rámci jednotlivých brandů hodláme sjednotit všechny standardy, což si samozřejmě vyžádá určité investice, které se v dlouhodobém horizontu vyplatí.



A jak vidíte v oboru hotelnictví rok 2010?



Z obchodního hlediska neočekávám zásadní obrat. Rok 2010 bude probíhat obdobně jako rok předchozí, první možné změny na trhu bych viděla až na přelomu 2010 a 2011. Za CPI Hotels ovšem vidím v současné situaci ideální prostor pro realizaci zmíněné strategie a s ní spojený další rozvoj. Svou pozici na trhu máme již vybudovanou. Nabízíme ubytování ve všech kategoriích od ubytoven až po luxusní 5hvězdy v rámci celé České republiky, kongresové služby na velmi vysoké úrovni a také catering. Náš úspěch stavíme na výborných a stálých obchodních vztazích a vazbách, které se snažíme prohlubovat. Alfou a omegou bude i nadále flexibilita, která prokáže schopnosti a profesionalitu jednotlivců, hotelů i celé společnosti.



Můžete srovnat z hlediska cen a obsazenosti hotely v Praze a v regionech? Jak by šla situace vylepšit?



Obsazenost i cenová hladina se v Praze a regionech značně liší. Kraje byly dlouhodobě v očích turistů opomíjeny, mohu však konstatovat, že se tato situace pomalu mění. Co se týká obsazenosti, Praha je na tom i přes stížnosti hoteliérů stále lépe než krajské hotely. Naopak cena za ubytování a RevPAR v Praze v důsledku cenové války poklesly, v krajích je z tohoto pohledu situace mnohem lepší. V regionech stále není taková konkurence, existující hotely si tak mohou dovolit nechat ceny na vyšší úrovni a kompenzovat tím nižší obsazenost. Za síť hotelů CPI Hotels mohu potvrdit, že jsme u některých pražských i krajských hotelů zaznamenali v roce 2009 dokonce vyšší obsazenost než v roce 2008. Připisuji to snaze o neustálé zlepšování služeb, což má jistě pozitivnější dopad než pouhé snižování ceny. U hotelů mimo síť značky Clarion se snažíme postupně přibližovat standard služeb právě této značce tak, abychom je časem rebrandovali. Právě silné povědomí o kvalitě Clarion hotelů, především u zahraničních hostů, nám v marketingu a prodeji dost pomáhá.

Zdroj: www.ihned.cz

 

reklama:

 

Hlavní strana   Články od nejnovějšího   Aktuálně   Alkoholické nápoje   Pivo   Víno   Nealkoholické nápoje

 

Káva/Čaj  

Potraviny/Kuchyně  

Technologie/Zařízení   

Hotel/Wellness/Spa  

Restaurace/Inspirace  

Podnikání/Užitečné 

 

 

Akční nabídky

Nové výrobky

Publikace •

Recepty

Kalendář akcí

Inzerce •

Databáze dodavatelů Nápoják

                 

        

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Michaela Winklerová
06.01.2010 - 08:23:41



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 6 plus 10 je
 

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

18.06.2017 - První boutique hotel na Šumavě láká na delikatesy francouzského šéfkuchaře

Restaurace Nebespán v Kašperských Horách je synonymem špičkové zážitkové gastronomie ...

02.07.2009 - Karlovy Vary - Thriller na kolonádě

Krize tvrdě dopadla na západočeské lázně. Jezdí do nich o ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

04.06.2009 - DAŇOVÉ ŘÍZENÍ - Obrana proti daňové kontrole

Při sporech s finančním úřadem vám potřebné argumenty dodají judikáty.

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2019 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.