GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 18.09.2018, svátek má Kryštof
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Hoteliéři chystají nový hit: rodinné hotely





ilustrační fotoDva největší tuzemské hotelové řetězce bojují proti krizi, která hotelový trh tvrdě zasáhla, novou strategií. Pouští se do vytvoření hotelových sítí zaměřených na rodiny, které budou jejich majitelé provozovat pod novými franšízami.



Společnost Orea, která franšízu Family Inn založila už na podzim, má první smlouvy před podpisem.



"Jednáme s bezmála dvaceti majiteli menších hotelů a penzionů. Do konce února uzavřeme první smlouvy. Letos máme v plánu tuto franšízu prodat čtyřiceti až padesáti subjektům. To je ale jen začátek, v budoucnu by se počet hoteliérů zapojených do nového řetězce mohl pohybovat v řádu stovek," řekl včera HN Pavel Hlinka, generální ředitel společnosti Orea hotels.



Firma vlastní a provozuje dvacítku hotelů a se třemi dalšími hotely má franšízové smlouvy pod značkou Orea.



V březnu se chystá novou franšízu představit i Euroagentur, která má 46 vlastních či pronajatých hotelů v Česku i na Slovensku.



"Připravujeme franšízu pro rodiny s dětmi s nabídkou, která ještě v Česku není. Do března nás ale čeká zajistit ještě řadu kroků, například ochrannou známku, proto o ní nemohu blíže hovořit," vysvětluje Viliam Sivek, majitel Euroagentur, která má s faranšízami už také zkušenosti. Pod značkou Euroagentur řídí hotel dalších dvanáct subjektů a sama provozuje franšízu hotelových řetězců Ramada a Best Western.



Už vloni se ale Sivek svěřoval s tím, že by rád rozjel hotely, kde by mohli rodiče na několik hodin denně svěřit své děti do péče profesionálů.


reklama:



Přestože v zahraničí je podobný typ hotelů běžnou věcí, v Česku podle něj stále chybí. "Zájem o rodinné hotely je ale i na Slovensku, kde také působíme," řekl Sivek



Zatímco Euroagentur chystá spustit nový hotel pro rodiny podle Sivka v Praze, síť Family Inn společnosti Orea začne nejdříve mimo metropoli.



"V Praze je teď při tak nízké obsazenosti a cenách návratnost v hotelnictví větší problém než v ostatních místech v Česku. Půjdeme do míst, kde máme větší jistotu, že naše franšíza přinese hoteliérům větší efektivitu," vysvětluje Hlinka. Který první hotel začne se značkou Family Inn fungovat, Hlinka s poukazem na nedokončené jednání neřekl. Nevyloučil však, že by mohl být v Brně.



Spojení malých nezávislých hotelů a penzionů do nových hotelových řetězců má nahrát servis, který zato od majitelů franšízy získají.



"Budou mít přístup k dodavatelům za námi dojednané ceny, ke společným marketingovým akcím a do centrálního rezervačního systému. Zaškolíme personál na požadovaný standard služeb. Nebudeme ale zasahovat do vzhledu hotelů, neměly by ztratit místní charakter," říká Hlinka.



Prodej franšíz je jedním ze způsobů, jak hotelové řetězce můžou posílit své postavení na trhu. Partneři jim platí roční fixní poplatky a poplatky z rezervací pokojů. Současná krize jim v zájmu o jejich franšízy nahrává, protože samostatné hotely mají větší problém přežít, než když jsou součástí hotelových sítí.

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

reklama:

 

Hlavní strana   Články od nejnovějšího   Aktuálně   Alkoholické nápoje   Pivo   Víno   Nealkoholické nápoje

 

Káva/Čaj  

Potraviny/Kuchyně  

Technologie/Zařízení   

Hotel/Wellness/Spa  

Restaurace/Inspirace  

Podnikání/Užitečné 

 

 

Akční nabídky

Nové výrobky

Publikace •

Recepty

Kalendář akcí

Inzerce •

Databáze dodavatelů Nápoják

                 

        

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Olga Skalková
12.01.2010 - 08:23:59



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 6 plus 6 je
 

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

14.09.2011 - Calvados - pálenka s historií

Calvados je typickým francouzským destilátem. Vyrábí se destilací zkvašeného jablečného ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.