GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 28.03.2024, svátek má Soňa
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

V kondici díky wellness scanu



ilustrační fotoMožná by bylo zajímavé sestavit hitparádu nejpoužívanějších pojmů. Jedno z předních míst by momentálně asi patrně obsadil "scan" - skenujeme dokumenty, snímky, skenují se lidé (třeba na letišti). A skenuje se dnes také i v oblasti wellness. Samozřejmě speciálně.



Wellness scan je totiž na našem trhu žhavou novinkou. Řada společností už sice využívá různé formy firemního členství, ovšem wellness scan má v sobě ještě jiné - a pro firmu velmi významné - momenty. A právě o nich jsme hovořili se Stanislavou Murray, corporate sales managerkou společnosti Holmes Place.


Čím je tedy projekt tak zajímavý?



Je výjimečný v tom, že se wellness a zdravým životním stylem zabývá v daleko širší rovině, než nabízí standardní fitness centra s klasickým členstvím typu "pojďte si k nám zacvičit, pojďte se sebou něco udělat". V rámci tohoto programu, ve kterém se zaměřujeme na firmy, se snažíme jít dál a šířit povědomí o důležitosti sportu, správného stravování atd.




Je možné říct, že jde o celosvětový trend?



Určitě. Ve světě se za poslední roky začíná klást čím dále tím větší důraz právě na corporate wellness, firmy si důležitost zdraví svých zaměstnanců uvědomují. Je jisté, že lidé, kteří o sebe dbají, pravidelně se hýbou, vedou aktivní styl života a dávají pozor na to, co jedí, tak jsou výkonnější, aktivnější, pozitivněji naladění, méně marodí. A pro firmu jsou to samozřejmě uspořené náklady a efektivnější pracovní síla.




Vypadá to, že bude snadné přesvědčit management o výhodnosti tohoto programu?



Například v USA a západní Evropě je program už hodně populární, my jsme s ním přišli zhruba před třemi měsíci a právě v této chvíli ho začínáme rozbíhat. Reakce jsou velmi pozitivní. Firmy (a nejen v dnešní době) rády slyší o tom, že někde něco uspoří, že se jedná o investici, která se vrátí v určité podobě, že to není jenom bonus k benefitům zaměstnanců, ale v neposlední řadě výhoda pro zaměstnavatele samotného.


reklama:




Co si vůbec má klient pod pojmem "wellness scan" představit?



Měří se čtyři základní ukazatele: klidová tepová frekvence, krevní tlak, poměr mezi výškou a váhou tzv. body mass index a procento tuku v těle. Wellness scan dělají naši profesionální osobní trenéři, kteří musí projít speciálním tréninkem, jenž k provádění tohoto testu opravňuje. Už při samotném testu vám trenér sdělí výsledky a vysvětlí důležitost zdravého životního stylu a co se pro něj dá dělat. Výsledky dostanete obratem na svůj e-mail i s krátkým vysvětlením a doporučením. My takovýto report, ale o mnoho důkladnější a komplexnější, děláme pro vedení firmy za celou společnost včetně určitých návrhů. Pokud například zjistíme, že ve společnosti je velké procento zaměstnanců, kteří jsou celé dni za počítačem a mají problémy se zády, doporučíme semináře na téma prevence proti bolestem zad. Nebo když je zřejmé, že je ve firmě řada přetížených lidí, kteří pracují ve stresu, pod tlakem, tak navrhneme prezentaci na stress management. Pro kuřáky zase máme semináře na odvykání od návykových látek... To jsem ovšem uvedla jenom několik příkladů, témat je celá řada a vycházejí z konkrétních potřeb našich klientů.




Často se tvrdí, že na podobné záležitosti jednoduše není čas...



Takové tvrzení v tomto případě neobstojí, protože wellness scan trvá celkově maximálně 15 min. na osobu. Co je rovněž důležité - může se odehrát buď u nás v Holmes Place klubu, ale také je možné přijít za klienty do firmy. Stačí vymezit menší zasedací místnost, kde test zaměstnanců - wellness scan - provedeme.




Jak velké investice pro mě, coby pro zaměstnavatele, program znamená?



V této chvíli žádné, protože wellness scan děláme zdarma. Nabídka je samozřejmě časově limitovaná a bude se měnit. Běžně jsou náklady kalkulované na jednu osobu od 20 eur. Firma se tedy má nyní šanci zdarma dozvědět, jak na tom jsou její zaměstnanci co se týká kondice, zdravotního stavu. Je dobré tato čísla nejen znát, ale také je pravidelně kontrolovat. Wellness scan totiž můžeme zopakovat dejme tomu za půl roku a bude určitě zajímavé vidět nové výsledky lidí, kteří pro sebe něco udělali. Tady hraje velkou roli i motivace.




Jenže firmu samozřejmě zajímá i návratnost...



Na takové téma se už dělalo hodně studií (např. V USA), které dokazují, že návratnost je asi víc než pětinásobná. Neboli každý dolar investovaný do corporate wellness se firmě v konečném důsledku vrátí minimálně pětkrát.

 



Význam corporate wellness



Je zřejmé, že zaměstnanci, kteří o sebe dbají, mají pravidelný pohyb a vůbec vedou zdravý životní styl, jsou výkonnější. A pochopitelně jsou také méně nemocní, a firmě tudíž šetří náklady. Jednou z cest je i program wellness scan, který se může uskutečnit buď ve fitness centru, nebo ve firmě.

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

reklama:

 

Hlavní strana   Články od nejnovějšího   Aktuálně   Alkoholické nápoje   Pivo   Víno   Nealkoholické nápoje

 

Káva/Čaj  

Potraviny/Kuchyně  

Technologie/Zařízení   

Hotel/Wellness/Spa  

Restaurace/Inspirace  

Podnikání/Užitečné 

 

 

Akční nabídky

Nové výrobky

Publikace •

Recepty

Kalendář akcí

Inzerce •

Databáze dodavatelů Nápoják

                 

 

 

        

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Stanislava Bezděčková
16.02.2010 - 07:53:16



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 3 plus 8 je
 

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

18.06.2010 - Španělský hotelový řetězec zbrojí v Česku na další expanzi

NH Hotels otevřel dva hotely v Praze a Olomouci, další ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

12.11.2008 - Čaj

V jedné čínské legendě, Shen Nung, legendární čínský císař seděl ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.