Cizinec brázdící české luhy a háje, ale i český turista mířící za poznáním do zahraničí, by měli mít počátkem roku 2010 výhodnější pozici při výběru ubytovacího zařízení. Pomůže jim při tom harmonizovaný klasifikační systém hned několika zemí včetně Česka.
V polovině prosince loňského roku vytvořily hotelové asociace z Rakouska, České republiky, Německa, Maďarska, Nizozemska, Švédska a Švýcarska tzv. Unii Hotelstars (Hotelstars Union), v rámci které pod záštitou konfederace HOTREC - Hotely, Restaurace & Kavárny v Evropě - zavedou od ledna 2010 ve svých příslušných zemích nový společný klasifikační systém s cílem poskytovat hotelovým hostům transparentnější a spolehlivější informace.
HVĚZDY PRO VŠECHNY
Ještě donedávna se zdály být harmonizované hotelové hvězdičky na evropském nebi vizí daleké budoucnosti. Pro zpočátku sedm evropských zemí se tato vize nyní stane realitou. Spolupráci prospěla dlouhodobá důvěra, společná marketingová filozofie a podobná struktura hotelových trhů, na nichž dominují malé a středně velké organizace. Dosažená dohoda se opírá o 21 principů konfederace HOTREC definovaných pro vyvíjení hotelových klasifikačních systémů, jež jsou pro členy "Unie Hotelstars" závazné. Jak zdůraznil prezident HOTREC Kent Nyström: "Tato iniciativa je otevřená dalším zemím v Evropě, jimž jde rovněž o zvyšování kvality a o rozšiřování trhů pro jejich hotelový sektor."
DŮRAZ NA WELLNESS A INTERNET
Společná hotelová klasifikace je založena na celkem 270 jednotlivých kritériích; pro dosažení potřebného počtu bodů je nutné splnit minimální kritéria pro každou z daných kategorií a splnit volitelná kritéria, která jsou sestavována na základě reprezentativních průzkumů mínění hostů, a tudíž odpovídají skutečným očekáváním a požadavkům. Ve shodě s touto skutečností klade i katalog kritérií, platný od roku 2010, důraz například na oblast řízení kvality nebo zařazení pojmů wellness, spa a golf resort. Systém hotelových hvězdiček do sebe bude rovněž integrovat funkci pojítka mezi skutečným hotelovým produktem a jeho virtuálním ztvárněním na internetu. Krok tímto směrem již byl učiněn v podobě kritéria, jež se zabývá informační hodnotou hotelových webových stránek a vyzývá k publikování hotelových recenzí. Nově bude také zaveden mystery shopping a řešení stížností hostů.
Od ledna 2010 zavedou společná kritéria Rakousko, Česká republika, Německo a Švédsko. V roce 2010 se hodlá připojit Maďarsko, a to jakmile dokončí přípravy souvisejícího práv-ního rámce. V souladu s intervalem revizí svého klasifikačního systému, jenž představuje vždy pět let, se očekává, že Švýcarsko přijme kritéria v roce 2011. Stejného časového harmonogramu by se mělo držet Nizozemsko.
CO SE POČÁTKEM ROKU 2010 MĚNÍ?
Hlavními rozdíly proti původní klasifikaci je velká flexibilita systému. Každé zařízení se nejprve klasifikuje podle kontrolních listů. Ty se skládají z povinných a nepovinných bodů pro každou třídu tak, jak jsme byli zvyklí. Flexibilita spočívá v tom, že nepovinných bodů je poměrně velké množství a každý hotel se tedy může rozhodnout, které prvky jsou pro jeho klientelu nejdůležitější. Ti, kteří splňují více než jen povinná kritéria a minimální počet nepovinných kritérií, pak mohou získat v každé třídě ještě označení Superior. Členové této unie také mohou využívat možnosti společné propagace, včetně použití společného loga unie.
Zdroj: www.ihned.cz
Hlavní strana | Články od nejnovějšího | Aktuálně | Alkoholické nápoje | Pivo | Víno | Nealkoholické nápoje |
Potraviny/Kuchyně | Hotel/Wellness/Spa |
Nové výrobky • | Recepty • |
Inzerce • |
Databáze dodavatelů • | Nápoják • |
Autor: Václav Stárek
17.02.2010 - 08:32:58
Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Při jaké teplotě skladovat víno? Co je to fortifikované víno? ...