GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 12.12.2019, svátek má Simona
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Pět nejobvyklejších chyb ve fitness a jak se jich vyvarovat



ilustrační fotoModerní dějiny fitness v našich zemích se začaly psát po roce 1989, před tím totiž bylo fitness rozděleno do několika jiných typů sportu nebo příprav na ně a tyto části netvořily jednotný celek.



Každý atletický nebo gymnastický oddíl měl vlastní posilovnu, kardio trenažéry kromě rotopedu na rozehřátí neexistovaly. Aerobik se provozoval v oddílech ZRTV a relaxační zóny byly maximálně součástí plaveckých bazénů. V zahraničí se v tu dobu už dobrých deset let pracovalo na konceptu samostatného fitness centra nebo klubu, kde se zmiňované části sdružovaly pod jednou střechou. A právě v této době začali první nadšenci budovat "fitness centra". Bez ekonomických a manažerských zkušeností, pouze se zkušenostmi z konkrétního sportovního odvětví. Z této situace začaly pramenit první chyby, které v různých obdobách zůstávají v naší branži dodnes.



CHYBA PRVNÍ - ABSENCE EKONOMICKO-MANAŽERSKÝCH DOVEDNOSTÍ



Protože převážná většina prvních provozovatelů fitness center pocházela z oblasti rytmické gymnastiky a aerobiku na straně jedné, nebo silového trojboje či body-buildingu na straně druhé, měli za to, že cesta k úspěchu vede jen přes vynikající sportovní výsledky a přípravu na ně. Pro tento typ majitelů fitness center bylo důležitější, že věděli, jak se dělá step-touch nebo jak se zvedá činka v trhu, než jak nastavit fungující ekonomický model. Mantrou pro tyto vlastníky v oblasti ekonomiky bylo heslo: čím budeme levnější, tím více budeme mít spokojených klientů. Proto se dlouho nemohlo naše odvětví odrazit od částek 30-50 korun za návštěvu fitness centra. Vstupní náklady i průměrná mzda stoupaly, jiné obory zdražovaly své služby, jenom fitness drželo stále nízkou cenu jako supermarket cenu housky. Někdy to na udržení provozu stačilo, někdy ne. Rozhodně ale nebylo na obnovu strojového parku či jiné investice do zlepšení služeb.



Řešení: Pokud máte pouze sportovní znalosti a zkušenosti, tak si raději najměte manažera a v ekonomické oblasti jej poslouchejte. Sami se snažte skvěle dělat sport. To umíte.



CHYBA DRUHÁ - ŠPATNÝ KONCEPT



Příčina špatně zvoleného konceptu vychází opět ze stejných předpokladů jako chyba první. Často si majitelé fitness center, kteří je zakládají z důvodů své sportovní minulosti, neuvědomují, že existuje i jiná cílová skupina než jen aktivní vyznavači jejich sportu. Sice chtějí vytvořit fitness pro všechny, ale vnitřní uspořádání odpovídá zase jen aktivním sportovcům. Majitelé se snaží, byť v dobrém slova smyslu, "vnutit" svůj životní styl a hodnoty svým klientům. Nemyslím, že by na klasický body-building zaměřená posilovna v dnešní době neměla šanci, ale pokud ji někdo vytvoří, musí počítat s tím, že mu budou chodit právě body--buildeři a ne maminky s kočárkem. Klasicky zaměřená posilovna nemá šanci oslovit o mnoho více než jen cca jedno procento populace. Výkonnostní a vrcholoví kulturisté navíc odrazují "normální" klientelu.



Řešení: Jednodušší je oslovit většinovou populaci. Je větší šance získat někoho z 99 procent, než když se soustředíte na jedno procento potenciálních zákazníků.



CHYBA TŘETÍ - NEUDRŽENÍ SVÉHO KONCEPTU



Tuto chybu dělají ti, kteří s nadsázkou řečeno kážou vodu a pijí víno. Navenek chtějí oslovit většinovou populaci, nazvou svoje centrum například Family Fitness, marketing přizpůsobí jeho názvu, ale uvnitř duše mají stále toho sportovce, a proto vybaví své centrum sportovně. Místo kardio trenažérů a dětského koutku mají uvnitř hromadu činek. Někdy to v jejich centru takto vypadá již od začátku, někdy se to mění postupně až za provozu. Při otevření fitness centra je ještě vše OK. Ale protože náběh klientely není tak rychlý, jak by si majitel představoval (ostatně, kdy je?), tak se postupem času podvědomě vrací do známého prostředí. Tak trochu ví, že je to špatně, ale postup dopředu má spojen s rizikem neznámého, a proto se cítí bezpečněji v "léty prověřeném" systému.



Řešení: Ať už se rozhodnete pro jakýkoliv koncept, jistě jste jej dobře promysleli, tak se ho držte. A pokud jej chcete změnit, tak se vším všudy, aby to bylo na první pohled patrné pro všechny, zejména pro potenciální zákazníky.



CHYBA ČTVRTÁ - NESCHOPNOST PŘENÉST SVOJE VIZE NA PERSONÁL



Často se stává, že majitel nebo investor má jasnou vizi, skvěle vybaví svoje centrum, má výborný marketing, míří na správnou cílovou skupinu, ale... Nedokáže svoje představy přenést na své zaměstnance. Je to tím, že s nejlepším vědomím najímá personál z řad zkušených odborníků, kteří jsou prověřeni praxí ve fitness. Ale kdo to je, kdo má velké zkušenosti ve fitness? Většinou ti, pro které je důležitý sportovní výkon. A jsme opět tam, kde nechceme být. Aniž by to majitel tušil, předělává mu personál jeho fitness na posilovnu pro předplatitele Muscle&Fitness. Bohužel nejhorší je, když takový "zkušený odborník" je na pozici hlavního manažera fitness centra. Prožil část svého profesního života v zaběhnutých principech posiloven, tak zavádí známé metody, které přece vždy fungovaly! Jakmile to později majitel zjistí, snaží se to napravit a vrátit na původní systém a klienti jsou o to víc zmateni.


reklama:



Řešení: Pokud se vaše vize liší od klasického pojetí posiloven, je lepší najmout takový personál, který nemá s "klasikou" žádné zkušenosti. Například trenéři by v takovém případě měli více rozumět obecným tréninkovým metodám než být specialisty na posilování.



CHYBA PÁTÁ - ŠPATNĚ ZVOLENÉ ZAŘÍZENÍ NEBO JEHO SKLADBA



Poslední nejčastější chybou, kterou dnes někteří investoři fitness center dělají, je chyba ve vybavování. Jestliže chtějí vytvořit moderní fitness centrum, musí jej vybavit podle potřeb současného a budoucího zákazníka. Tuto chybu můžeme rozložit do několika menších. Příliš mnoho posilovacích strojů a málo kardio trenažérů. Chybějící sál na spinning program. Absence funkčního tréninku. Špatná skladba kardio strojů, zejména málo běžeckých a crossových trenažérů.



Řešení: Posilovací zónu rozdělte na tyto čtyři části - klasické posilovací stroje, stroje pro komplexní funkční trénink, volné váhy a cvičení s vlastním tělem, případně pomůckami. V kardio zóně vytvořte tři stejné části - běžecké trenažéry, crossové trenažéry a ostatní. Do skupiny ostatních patří steppery, veslařské trenažéry, klasické a sedací rotopedy a eSpinnery. A celkově dejte přibližně stejně prostoru jak posilovně, tak kardio zóně, tak sálům na skupinová cvičení.



AKTUÁLNĚ Z FITNESS



Už od roku 2002 poskytuje společnost Star Trac špičkové vybavení a služby v oblasti fitness - ať už jde o funkční tréninky, speciální lekce "zdravá záda", populární spinning nebo trénink pomocí cardio cinema. Na Festivalu zdravého životního stylu For Fitness & Wellness, který se uskuteční 5.-7. 3. v pražském veletržním areálu Letňany, bude společnost Star Trac prezentovat cardio s dotykovým displejem v češtině a zabudovanou TV. Nebude chybět ani eSpinner, funkční trénink Human Sport, a především nejnovější prémiová řada posilovacích strojů Inspiration.

 


 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

reklama:

 

Hlavní strana   Články od nejnovějšího   Aktuálně   Alkoholické nápoje   Pivo   Víno   Nealkoholické nápoje

 

Káva/Čaj  

Potraviny/Kuchyně  

Technologie/Zařízení   

Hotel/Wellness/Spa  

Restaurace/Inspirace  

Podnikání/Užitečné 

 

 

Akční nabídky

Nové výrobky

Publikace •

Recepty

Kalendář akcí

Inzerce •

Databáze dodavatelů Nápoják

                 

 

 

        

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Tomáš Krmíček
18.02.2010 - 09:49:20



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 8 plus 8 je
 

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

18.06.2017 - První boutique hotel na Šumavě láká na delikatesy francouzského šéfkuchaře

Restaurace Nebespán v Kašperských Horách je synonymem špičkové zážitkové gastronomie ...

02.07.2009 - Karlovy Vary - Thriller na kolonádě

Krize tvrdě dopadla na západočeské lázně. Jezdí do nich o ...

13.09.2011 - Postmixy šetří váš čas, prostor i peníze

Pokud řešíte zajištění přísunu chutných, čerstvých a osvěžujících nápojů pro ...

04.06.2009 - DAŇOVÉ ŘÍZENÍ - Obrana proti daňové kontrole

Při sporech s finančním úřadem vám potřebné argumenty dodají judikáty.

20.08.2010 - Jak se loni dařilo pražským hotelům

Společnost Labartt Hospitality ve spolupráci s ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2019 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.