GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 17.06.2019, svátek má Adolf
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Jaký bude hotel budoucnosti




ilustrační fotoO tom, jak bude vypadat hotelový pokoj za nějakých 50 let, už se vedlo několik debat. Někdo sází na technologické výstřelky, jiný na souznění s přírodou či dokonce lehkou imitaci vlastního domova. Kde však končí realita a začíná science fiction?



Odhady podob v budoucnosti jsou vděčným námětem debat, také na téma hotelu budoucnosti se vedou vášnivé konverzace i výzkumy. Jeden z nich, provedený britským touroperátorem Thomson Holidays, představil podobu hotelu v roce 2024 jako jakýsi zámotek umístěný na chůdách. Zámotek bude naprosto soběstačný a hosté si navíc budou moci vybrat, jaké obrázky budou promítány na jeho stěny. Jakmile určitá destinace vyjde z módy, tento "hotel" se jednoduše přemístí do jiné lokality. Jeho hlavní předností bude minimální dopad na životní prostředí.



KDE JSOU HRANICE TECHNOLOGIE



Podle Glena Hiemstra, zakladatele webu futurist.com, definují hotel budoucnosti tři pojmy. Robotika, nanotechnologie a biometrická bezpečnost. Většina úkonů, jako je úklid nebo check-in, bude podle něj vykonávána roboty a bezpečnost bude zajištěna skenováním oční sítnice. Také Michael Specking, ředitel hotelu Hilton Prague, odhaduje, kam až dojde technologický pokrok: "Umím si představit, že host se bude moci v hotelu zaregistrovat sám na základě specifického kódu, který mu bude vygenerován při rezervaci pokoje samozřejmě on-line."



Otázkou však zůstává, zda technologie neposune pohostinství směrem, kterým se nikdy nemělo ubírat. Nahrazením lidského faktoru robotizovanou obsluhou zmizí z hotelového ubytování veškerá komunikace mezi hostem a personálem. Na tento problém poukazuje také Pavel Hlinka, prezident Asociace hotelů a restaurací ČR: "Věřím, že hotelová služba bude i za 50 let stále o lidech, i když pokoj bude prošpikován technologiemi a inovacemi. O to přece v naší branži jde." Jediným realistickým technologickým požadavkem současných hostů tak stále zůstává bezplatné připojení k internetu v celém prostoru hotelu.



ZELENÁ ENERGIE JAKO ZÁKLADilustrační foto



Velmi diskutovaným tématem bude i za 50 let otázka environmentální zodpovědnosti. O dopadech provozu hotelového zámotku na chůdách se dá zatím pouze spekulovat. Skutečné náklady za energie má však každý hoteliér denně před sebou. A za několik let to nebude, zejména pro velké hotely, o nic lepší. Jak by měl v tomto smyslu fungovat hotel budoucnosti? Většina projektantů hotelových budov svorně tvrdí, že s ochranou životního prostředí a efektivního využívání energií se bude muset počítat již při navrhování budov. Green management již dnes dává prostor k úsporám energií, vody a dalších přírodních zdrojů, co se však stane za několik desítek let, kdy náklady na energie budou zabírat desetinásobek dnešního podílu na provozních nákladech?



"Samozřejmostí nových hotelů budou podle mě solární panely na výrobu energie, rekuperace odpadního tepla z kuchyní i z odpadních vod a izolace budovy. Zároveň bude využívána energie odpadní vody k výrobě elektrické energie. U velkých zařízení si dokážu představit vlastní automatické výrobníky bioplynu z kuchyňského odpadu, který bude využíván k vytápění a ohřevu," odhaduje Pavel Hlinka. Michael Specking zdůrazňuje kolektivní odpovědnost za snižování ekologické zátěže, která by se měla promítnout v dodržování nově přijatých zákonů.



FLEXIBILNÍ DESIGN



Také design a vybavení pokoje bude hrát při výběru ubytování v budoucnu důležitou roli. Zajímavé poznatky vyplynuly například ze soutěže Hospitality Transformed: Resort Hotels in 2055, které se zúčastnilo přes 500 studentů architektury z 24 zemí světa. Hotel budoucnosti podle výherce Seana Clarka z University of Cincinnati bude vynikat především flexibilitou a schopností nabídnout hostovi určitý zážitek. V jeho hotelu bude možné měnit texturu použitých materiálů i jejich barvu, zaměřit osvětlení z vytipovaných úhlů nebo dokonce navolit si v okně požadované panorama včetně sledování bouřky.



Také Pavel Hlinka přiznává, že podle něj bude jednoznačně důležitou roli hrát multifunkčnost pokoje. Zároveň je však nutné si uvědomit, že i v budoucnu bude platit to, že investice do vybavení hotelového pokoje bude muset být návratná. "Pokud klient v ceně pokoje unese vymoženosti typu vyhřívané toaletní prkénko, proč ne, ale spíše zastávám názor, že bude převládat pohodlí a celková pohoda s důrazem na individualitu klienta," vysvětluje. Odklon k jednoduchému a účelnému designu předpovídá Michael Spec-king. "Pokoje budou spíše menší a účelně zařízené, zároveň ale budou mít příjemnou relaxační atmosféru a samostatnou wellness zónu, kde budou hostům nabízeny procedury podle jimi navoleného programu," doplňuje. Koupelna je podle průzkumů potřeb zákazníků spolu s klidným a komfortním spánkem jedním z nejdůležitějších faktorů spokojenosti s pobytem. I zde se však nabízí otázka, kolik hostů využije wellness služby přímo na pokoji a zda se to hotelu vyplatí.




JAKÝ BY PODLE VÁS MĚL BÝT HOTELOVÝ POKOJ BUDOUCNOSTI?



Pavel Hlinka,
prezident Asociace hotelů a restaurací ČR


reklama:



Mé potřeby závisí na tom, k jakému účelu pokoj využívám. Jedu-li za obchodem, potřebuji mít spojení s firmou, jedu-li za zábavou a odpočinkem, pak se nechci nudit a spoléhat na to, že jsem si s sebou vzal dostatek čtiva, prostě chci zábavu. A to mi hotely musí splnit.



Michael Specking,
ředitel hotelu Hilton Prague



V hotelovém pokoji za nějakých 50 let bych očekával funkční design, pohodlný a jednoduchý nábytek a decentní dekoraci. Zároveň by měl pokoj nabízet i několik možností zábavy a samozřejmě také komfortní podmínky pro práci.


náhodný host


Náhodně oslovení hoteloví hosté by v hotelu budoucnosti požadovali především to, co nemají dnes doma. Jsou to například vířivky, sauny i privátní fitness na pokoji, barevná světla navozující atmosféru či dokonce trampolíny. Pro děti pak speciální menu a animační programy. Paradoxně vyznívá touha mít co největší pokoj. Tu je možné spojit s dalším požadavkem, kterým je touha mít na pokoji čistý vzduch a virtuální přírodu, aby se člověk cítil nesvázaný čtyřmi stěnami. Další názor obhajuje příklon k domácímu prostředí a kvalitnímu personálu, jelikož hosté již budou otrávení množstvím tlačítek. Objevila se také myšlenka mít po celou dobu pobytu soukromou pokojskou, odhlučněné stěny nebo prostě a jasně zážitek z pobytu.

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

reklama:

 

Hlavní strana   Články od nejnovějšího   Aktuálně   Alkoholické nápoje   Pivo   Víno   Nealkoholické nápoje

 

Káva/Čaj  

Potraviny/Kuchyně  

Technologie/Zařízení   

Hotel/Wellness/Spa  

Restaurace/Inspirace  

Podnikání/Užitečné 

 

 

Akční nabídky

Nové výrobky

Publikace •

Recepty

Kalendář akcí

Inzerce •

Databáze dodavatelů Nápoják

                 

 

 

        

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Klára Chromá
23.02.2010 - 08:20:54



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 9 plus 8 je
 

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

04.08.2010 - Nejlepší bary v Česku

Bugsys Bar zařadil časopis Newsweek mezi dvacet nejlepších barů světa. ...

04.06.2009 - DAŇOVÉ ŘÍZENÍ - Obrana proti daňové kontrole

Při sporech s finančním úřadem vám potřebné argumenty dodají judikáty.

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

02.07.2009 - Karlovy Vary - Thriller na kolonádě

Krize tvrdě dopadla na západočeské lázně. Jezdí do nich o ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2019 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.