GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 20.11.2019, svátek má Nikola
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Medical wellness ukazuje směr

 

Hosté i pracovníci ve spa mají jasno: Wellness s důrazem na zdravotní problematiku, zvané medical wellness, představuje pro celou branži hit číslo jedna. Otázkou však zůstává, jak tento pojem přesně definovat a vytvořit tak účinné a úspěšné strategie.

 

ilustrační foto

 



Podle německého spolku medical wellness (DMWV) zahrnuje tento typ wellness zdravotní aktivity, které "vedou ke zlepšení subjektivního pocitu zdraví a kvality života vůbec, a to díky prevenci, podpoře zdraví a motivaci ke zdravému životnímu stylu". Spolek DMWV se přitom odvolává na neustále stoupající počet lidí, kteří chtějí pro své zdraví udělat víc, než je v rukou lázeňských lékařů.



KDO JSOU AKTIVNÍ WELLNESS HOSTÉ



Nejlepším důkazem změny v oboru wellness jsou sami hosté. Ti postupně upouštějí od pouhého pasivního přijímání a relaxace během wellness procedur a stále více se aktivně zapojují do procesu uzdravování, alespoň co se informovanosti týká. "Host, který na své dovolené navštěvuje spa, chce vidět výsledky, pokud možno dlouhodobé," říká Raoul Kroehl z poradenské společnosti Spa eMotion. "Jde mu především o to, aby byl opět zdravý, aby se zbavil stresu a snažil se změnit svůj životní styl. To je ale běh na dlouhou trať. Stále však platí, že se hosté nejvíce zajímají o kvalitu a viditelné výsledky," doplňuje Kroehl.

Medical wellness klade důraz na zdravotní tematiku, ze své podstaty je tedy spojeno se zdravotnictvím a zdravotním pojištěním. To však může být kamenem úrazu nejenom v České republice. S problémy financování léčebných kúr a bonusových wellness balíčků se potýkají i v sousedním Německu. Právní specifika jsou pro každý stát jiná, důležité je však být připraven na to, co by mohlo přijít i k nám poté, co se objeví u našich sousedů. "Čím dál tím víc pojišťoven bude spolupracovat se subjekty činnými v cestovním ruchu, aby potenciálním zákazníkům nabídly předpřipravené medicínské balíčky. Balíčky typu Zdravotní prohlídka, Screening, Týden prevence, Lifestyle koučink apod. budou tímto způsobem nabízeny přes wellness hotely," vidí budoucnost medical wellness majitel konzultantské společnosti Aktiv Consult Jörg Hidding. Zvýšený zájem pak podle něj bude o programy, které v sobě spojují oblast pohybu a fitness s fyzioterapií a zdravou výživou.


reklama:



OHLÍDEJTE SI KVALITU



Podle Raoula Kroehla je však medical wellness teprve na začátku dlouhé cesty. "Na trhu můžeme zatím pozorovat jen jeho jakési rozkoukávání se. Vše je otázkou času, ekonomického vývoje a samozřejmě politiky zdravotnictví. Oblast spa chápe medical wellness spíše jako další a zajímavý zdroj příjmů, což je ale velmi úzkoprsé," varuje Kroehl a zároveň upozorňuje na jednostranné vnímání medical wellness také u hoteliérů. "Ti berou medical wellness často jen jako marketingový nástroj, kterým se snaží oslovit novou cílovou skupinu. Bohužel tomu však také odpovídá jejich naprosto nedostatečná úroveň."



ZNÁTE SVÉHO ZÁKAZNÍKA?



Na trhu se úspěšně osvědčila ta zařízení, která svým zákazníkům nabízejí kompletní odbornou péči zaměřenou na prevenci a konkrétní skupiny zákazníků. Základem je nejenom fundovaný personál a široká nabídka, ale především umění úspěšně propojit jednotlivé části konceptu wellness. "Mnoho wellness center se ohání pěknými slovíčky, aby u potenciálních zákazníků navodila představu vysoké kvality nabízených služeb, bohužel jde většinou o alibi bez jakéhokoliv viditelného výsledku," svěřuje se s neuspokojivým stavem v oblasti wellness Sylvia Glückert ze společnosti WellConsult. "Kvalita a certifikace tak zůstávají jedinými spolehlivými pomocníky."

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

reklama:

 

Hlavní strana   Články od nejnovějšího   Aktuálně   Alkoholické nápoje   Pivo   Víno   Nealkoholické nápoje

 

Káva/Čaj  

Potraviny/Kuchyně  

Technologie/Zařízení   

Hotel/Wellness/Spa  

Restaurace/Inspirace  

Podnikání/Užitečné 

 

 

Akční nabídky

Nové výrobky

Publikace •

Recepty

Kalendář akcí

Inzerce •

Databáze dodavatelů Nápoják

                 

 

 

        

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

24.03.2010 - 02:57:16



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 4 plus 2 je
 

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

18.06.2017 - První boutique hotel na Šumavě láká na delikatesy francouzského šéfkuchaře

Restaurace Nebespán v Kašperských Horách je synonymem špičkové zážitkové gastronomie ...

02.07.2009 - Karlovy Vary - Thriller na kolonádě

Krize tvrdě dopadla na západočeské lázně. Jezdí do nich o ...

04.06.2009 - DAŇOVÉ ŘÍZENÍ - Obrana proti daňové kontrole

Při sporech s finančním úřadem vám potřebné argumenty dodají judikáty.

13.09.2011 - Postmixy šetří váš čas, prostor i peníze

Pokud řešíte zajištění přísunu chutných, čerstvých a osvěžujících nápojů pro ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2019 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.