Hosté i pracovníci ve spa mají jasno: Wellness s důrazem na zdravotní problematiku, zvané medical wellness, představuje pro celou branži hit číslo jedna. Otázkou však zůstává, jak tento pojem přesně definovat a vytvořit tak účinné a úspěšné strategie.
Podle německého spolku medical wellness (DMWV) zahrnuje tento typ wellness zdravotní aktivity, které "vedou ke zlepšení subjektivního pocitu zdraví a kvality života vůbec, a to díky prevenci, podpoře zdraví a motivaci ke zdravému životnímu stylu". Spolek DMWV se přitom odvolává na neustále stoupající počet lidí, kteří chtějí pro své zdraví udělat víc, než je v rukou lázeňských lékařů.
Nejlepším důkazem změny v oboru wellness jsou sami hosté. Ti postupně upouštějí od pouhého pasivního přijímání a relaxace během wellness procedur a stále více se aktivně zapojují do procesu uzdravování, alespoň co se informovanosti týká. "Host, který na své dovolené navštěvuje spa, chce vidět výsledky, pokud možno dlouhodobé," říká Raoul Kroehl z poradenské společnosti Spa eMotion. "Jde mu především o to, aby byl opět zdravý, aby se zbavil stresu a snažil se změnit svůj životní styl. To je ale běh na dlouhou trať. Stále však platí, že se hosté nejvíce zajímají o kvalitu a viditelné výsledky," doplňuje Kroehl.
Medical wellness klade důraz na zdravotní tematiku, ze své podstaty je tedy spojeno se zdravotnictvím a zdravotním pojištěním. To však může být kamenem úrazu nejenom v České republice. S problémy financování léčebných kúr a bonusových wellness balíčků se potýkají i v sousedním Německu. Právní specifika jsou pro každý stát jiná, důležité je však být připraven na to, co by mohlo přijít i k nám poté, co se objeví u našich sousedů. "Čím dál tím víc pojišťoven bude spolupracovat se subjekty činnými v cestovním ruchu, aby potenciálním zákazníkům nabídly předpřipravené medicínské balíčky. Balíčky typu Zdravotní prohlídka, Screening, Týden prevence, Lifestyle koučink apod. budou tímto způsobem nabízeny přes wellness hotely," vidí budoucnost medical wellness majitel konzultantské společnosti Aktiv Consult Jörg Hidding. Zvýšený zájem pak podle něj bude o programy, které v sobě spojují oblast pohybu a fitness s fyzioterapií a zdravou výživou.
Podle Raoula Kroehla je však medical wellness teprve na začátku dlouhé cesty. "Na trhu můžeme zatím pozorovat jen jeho jakési rozkoukávání se. Vše je otázkou času, ekonomického vývoje a samozřejmě politiky zdravotnictví. Oblast spa chápe medical wellness spíše jako další a zajímavý zdroj příjmů, což je ale velmi úzkoprsé," varuje Kroehl a zároveň upozorňuje na jednostranné vnímání medical wellness také u hoteliérů. "Ti berou medical wellness často jen jako marketingový nástroj, kterým se snaží oslovit novou cílovou skupinu. Bohužel tomu však také odpovídá jejich naprosto nedostatečná úroveň."
Na trhu se úspěšně osvědčila ta zařízení, která svým zákazníkům nabízejí kompletní odbornou péči zaměřenou na prevenci a konkrétní skupiny zákazníků. Základem je nejenom fundovaný personál a široká nabídka, ale především umění úspěšně propojit jednotlivé části konceptu wellness. "Mnoho wellness center se ohání pěknými slovíčky, aby u potenciálních zákazníků navodila představu vysoké kvality nabízených služeb, bohužel jde většinou o alibi bez jakéhokoliv viditelného výsledku," svěřuje se s neuspokojivým stavem v oblasti wellness Sylvia Glückert ze společnosti WellConsult. "Kvalita a certifikace tak zůstávají jedinými spolehlivými pomocníky."
Zdroj: www.ihned.cz
Hlavní strana | Články od nejnovějšího | Aktuálně | Alkoholické nápoje | Pivo | Víno | Nealkoholické nápoje |
Potraviny/Kuchyně | Hotel/Wellness/Spa |
Nové výrobky • | Recepty • |
Inzerce • |
Databáze dodavatelů • | Nápoják • |
24.03.2010 - 02:57:16
NH Hotels otevřel dva hotely v Praze a Olomouci, další ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...