GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 23.09.2018, svátek má Berta
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Hotely musí zdražovat. Kdo to neudělá, ničí trh

 

 

ilustracni fotoViliam Sivek, hoteliér a šéf Asociace cestovních kanceláří ČR

 

"Kdo teď dává loňské nízké ceny, škodí sám sobě i ostatním. Já sám jsem se rozhodl zdražit nejméně o pět procent," říká hoteliér a předseda Asociace cestovních kanceláří ČR Viliam Sivek. Do listopadu vlastnil a vedl EuroAgentur Hotels and Travel. Po prodeji hotelového impéria, tvořeného 45 hotely, mu zbyly čtyři v centru Prahy, které provozuje v rodinné firmě Viliam Sivek - EuroAgentur Praha. Teď očekává, že turistický ruch v Česku po těžkých letech opět ožije.


HN: Před rokem jste mluvil o sebevražedném souboji hoteliérů a pokračujícím pádu cen. Jak je to teď?


Hlavně hotely v centru Prahy už začínají ceny postupně zvedat. Celkově je situace ale pořád těžká.


HN: Předloňský rok hoteliéři označovali za katastrofu. Jak dopadli vloni?


Z pohledu počtu turistů i průměrných cen to bylo jednoznačně lepší. Obrat nastal v srpnu a růst pokračoval až do konce listopadu. Pak přišla sněhová kalamita a uzavření evropských letišť zhoršilo celoroční výsledek hoteliérů. I tak ale hotelový trh po krizovém roce 2009 zaznamenal oživení. Lidé do Česka více jezdí. Nejvýraznější nárůst, asi o pětinu, byl vidět u ruských turistů.


HN: Jakou jste dosáhli ve vaší firmě průměrnou tržbu na pokoj?


Ve čtyřhvězdičkových pokojích kolem 70 eur za pokoj, ve tříhvězdičkových 55 eur.


HN: Bude to letos lepší?


Přestože se některé hotely snaží stále držet prodejní ceny co nejníže, platí, že kdo teď dává loňské nízké ceny, škodí sám sobě i ostatním. Já jsem se je rozhodl zvýšit nejméně o pět procent. S některými cestovními kancelářemi se sjednané ceny na letošní rok dostávají na hranici kolem 90 eur za pokoj. Zaznamenáváme také daleko větší poptávku u obchodních klientů. Společnosti tolik nešetří, ve větší míře se obnovují služební cesty. Došlo i k razantnímu oživení objednávek u firemních akcí. A služby, které firmy v době krize vyžadovaly jako bonus zdarma, jsou znovu ochotny platit. Třeba pronájmy sálů.


HN: Jestliže se už situace začíná zlepšovat, proč jste prodal svou firmu?


Po 21 letech podnikání se cítím unavený, dost času mi zabere asociace a jsem i prezidentem HC Sparta Praha. Nabídka, která přišla z Ruska, byla velmi zajímavá, umožnila mi i nadále podnikat v oboru. Mám menší vlastní firmu, ve které jsou čtyři pražské hotely na dobré adrese, několik restaurací a také cestovní kancelář.


HN: Za kolik jste firmu prodal?


Dohodli jsme se, že nebudeme cenu transakce zveřejňovat.


HN: Do čeho budete peníze investovat?


Část peněz už jsem investoval do rodinné firmy. Cestování jde čím dál víc do individuální turistiky, a když chceme jít dopředu, musíme mít nejen špičkové zázemí v hotelech a dobrou cestovní agenturu, ale hodně peněz vložit i do prezentace firmy. Hotel se musí prezentovat na rezervačních systémech, jinak se o něm klienti nedozvědí.


HN: Kam se v hotelovém byznysu vyplatí investovat, když jsou nyní ceny dost nízko?


Obrací se na mě hodně majitelů hotelů jak z Prahy, tak i z regionů, a nabízí k pronájmu různé objekty. Hotely, ale třeba i zámek. V regionech jsou určitě zajímavé příležitosti, protože tam se dají využít investice z evropských fondů. Praha je už "přehotelovaná". Jestli budu investovat, tak opět do cestovního ruchu, protože v něm můžu zúročit dosavadní dobré zkušenosti i některé omyly.


HN: Co byste udělal jinak?


Byl jsem velký příznivec pronájmů než koupě hotelů. Tvrdil jsem, že při existujících daních a odpisech je to vhodnější. Ale dnes vidím, že pravda byla jinde. Majitelé objektů si vůbec neuvědomili, jak se hotelový trh během krize změnil, a nájmy drží na stejné úrovni jako před krizí. Přitom tržby máme téměř třetinové, někdy i menší.

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Olga Skalková
11.02.2011 - 10:56:57

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.