GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 20.08.2018, svátek má Bernard
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Chtít více znamená i dát více

 

 

ilustracni fotoI přesto, že vysoké nároky na své zaměstnance má bez rozdílů každý provozovatel ať hotelového, lázeňského či gastronomického provozu, propastné rozdíly mezi samotnými provozovateli lze nalézt především v benefitním ohodnocení samotných zaměstnanců.


Práce v hospitality segmentu klade na veškeré zaměstnance každý den mnoho nároků, od upraveného zevnějšku po pozitivní a proklientský přístup. Sami ze svých zkušeností jistě dobře víte, že i když požadavky na zaměstnance jsou stále stejné a podle vás i srozumitelné, neubráníte se nejen pocitu, ale ani přesvědčení se na vlastní oči, že jejich význam a plnění chápe každý zaměstnanec po svém. Držet vysokou úroveň servisu a neobměňovat často personál, to je běh na dlouhou trať, ale když už se vám to podaří, odměnou vám budou rostoucí zisky.


NABÍDKA NA TRHU


Dnes se na trhu práce nachází mnoho zájemců o zaměstnání v hospitality segmentu a záleží jen na vás, jakou strategii zvolíte při jejich náběru a udržení. Buď jste příliš opatrní a snažíte se šetřit, kde se dá, sáhnete po průměrném uchazeči a jste rádi, že mu nemusíte platit tolik jako tomu předešlému, který byl sice výborný, ale měl vysoké nároky. Nebo si jste vědomi, že stejná práce se dá dělat několika různými způsoby s různými výsledky, a proto si z nabídky vyberete profesionála, jehož si budete náležitě vážit. Kromě pracovních povinností z profese vyplývajících, které ohodnotíte předem smluvně dohodnutou mzdou, vám každý zaměstnanec může přinést i to své "něco navíc".


Ve zkušební době vám jistě každý nový uchazeč předvede, co to jeho "něco navíc" je, neboť vás potřebuje přesvědčit, že jste si vybrali správně. Po zkušební době už však nový zaměstnanec potřebuje k jakémukoliv výkonu nad stanovený rámec motivovat. Průhledný, srozumitelný a spravedlivý benefitní systém vytvoří mezi zaměstnanci nejen zdravou soutěživost, ale poslouží vám i jako přirozené síto pracovitých, snaživých, rychle chápajících a ochotných zaměstnanců. Navíc nejedna studie prokázala, že dnešní uchazeči hledí na zaměstnanecké benefity více než kdy předtím, a vybírají si podle nich i své budoucí zaměstnavatele.


ROZDÍLY JSOU PROPASTNÉ


Menší hotely a rezidence mají výhodu v nízkém počtu odměňovaných zaměstnanců, a tak se často setkáváme s familiárnějším přístupem i samotnou pracovní atmosférou, což už je samo o sobě benefitem. Tak je tomu např. v případě pražského designového Hotelu Sax. Středně velké hotely už se potýkají s větším počtem zaměstnanců, proto benefitní systém není tolik zaměstnanecky vstřícný. Mnohdy si personál musí na stravování sám připívat, jako např. v Alchymist Grand Hotel and Spa, někdy navíc úroveň personálního stravování připomíná hospodskou stravu třetí cenové kategorie, jako je tomu např. u pražského hotelu Grand Majestic Plaza. Ani úhrada čistění pracovních oděvů, a to ani pro střední management, není pro mnohé hotely samozřejmostí. Přesto právě tyto dvě benefiční složky byly několika zaměstnanci z různých pražských hotelů jmenovány mezi prvními, kterých si nejvíce váží. Zapomeňte na to, že svůj personál budete motivovat procentuální slevou (většinou ve výši 40 % z ceny původní) na služby nabízené vaším hotelem. Výsledná cena i po odečtu je stále tak vysoká, že je zaměstnanci chápána jako výsměch, případně snaha provozovatelů o navýšení zisků ze svých vlastních řad. Toto se týká především pětihvězdičkových hotelů, které mají cenovou politiku nastavenou hodně vysoko.


Ve velkých hotelových řetězcích musí vše běžet jako dobře namazaný strojek, je logické, že mají tedy i nejpropracovanější benefitní systémy ze všech a mnoho profesionálních a schopných lidí zamíří právě z těchto důvodů pro práci k nim. "Vážím si všech benefitů, které nám zaměstnavatel poskytuje, ale já osobně si nejvíc cením a také nejvíc využívám kvalitní a dobrou personální stravu, placenou čistírnu a slevu na ubytování v rámci naší značky všude po světě," říká Martin Eliáš, recepční hotelu Kempinski Hybernská Prague. Jiní třeba zase rádi a často cvičí, a tak je pro ně ideální odměnou, možnost směnit nasbírané body v benefitním programu za hodiny cvičení v dobře vybavené tělocvičně. Pokud si nejste jisti, jaké benefity jsou vhodné pro váš provoz či jaké benefity by vaši zaměstnanci přivítali, zkuste se jich jednoduše zeptat nebo oslovte profesionály. Společnost Benefit Management se kromě správy benefitů v rámci aplikace Benefit Plus zabývá také interními audity a poradenstvím právě v oblasti zaměstnaneckých benefitů. Benefit Plus je internetová aplikace, díky níž si zaměstnanci mohou objednávat služby od smluvních partnerů z oblasti sportu, kultury, cestování, zdraví nebo vzdělávání. Druhou výhodou zapojení se do programu Benefit Plus jako partner je pro hotely a další ubytovací zařízení především možnost získání nových bonitních zákazníků a navýšení obratu.

 

Odměňujte zaměstnance.
Takový zaměstnanec bude loajálním hráčem na vašem poli a bude skórovat ve váš a tím i ve svůj prospěch.

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Věra Nováková
16.03.2011 - 10:55:35

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

20.08.2010 - Jak se loni dařilo pražským hotelům

Společnost Labartt Hospitality ve spolupráci s ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

14.04.2014 - Barman Milan Červenka ovládl Bohemia Sekt Cocktail Competition

Prestižní soutěž v barmanském a baristickém umění Grand Prix ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.