GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 23.07.2018, svátek má Libor
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Desatero pro zaměstnance

 

 

ilustracni fotoZnovu jsou tu počáteční měsíce roku, tržebně příliš nezajímavé. Co tedy dělat před sezonou? Připravit se na ni. S odhlédnutím od technickoprovozních záležitostí je totiž právě nyní nejvhodnější doba pro trénink personálu.


Prvním předpokladem pro kvalitní personál je ovšem skutečnost, že se ve vašem hotelu nevyskytuje pracovní síla bez jakékoliv kultury a snahy si ji osvojit. Postoj "to umí každý" je komunikačně zrádný; týká se pochopitelně tak zdánlivých samozřejmostí, jako je pořadí obsluhy, příprava kávy nebo dotaz na přání. Zaučený pracovník většinou potřebuje doškolit - vyučený má zase přirozenou tendenci vědomosti nabyté ve škole opomíjet.


01 Jaký oděvní standard jste si nastavili?

 

Obyčejné džínsy a "něco" obvykle dobrý první dojem nenadělají. Vhodný je oděv promyšleně zapínatelný, snadno udržovatelný, všeobecně přijatelný a zároveň nepříliš vyzývavý, přiléhavý či průsvitný.


02 Umí personál - obou pohlaví - chodit?

 

Jiný než profesní způsob chůze (mužná "rozkřáplost", "sexy" chůze modelek) může někdy až ohrozit ostatní. Že se obsluhuje zprava, pokud to jde, a z téže úrovně je někde opomíjené, přitom zdvořilostně samozřejmé.


03 Pracují kolegové tiše?

 

Nedostatek času a náročná doba poledních menu nemohou omluvit "dosypávání" příborů, třeskot nádobí, hluk v kuchyni a ovšem ani slyšitelné osobní rozmluvy mezi obsluhujícími. Když už jste připustili mezi obsluhujícími tykání, standardně si personál má - a v kvalitních provozech musí - před hosty vykat.


04 Jste skutečně zdvořilí?

 

"Dávkovaná" zdvořilost - jiná pro mladé bohaté cizince a jiná pro starší předvídatelné tuzemce je ze své podstaty neslušná. Zbytečné by také mělo být připomínat skutečnost, že hosta zdraví jako první personál, ne on je a s hostem se také loučí jako první, ale až při samém odchodu (ne ihned po zaplacení).


05 Hledíte vždy správně?

 

Správným směrem, tedy k hostovi, po místnosti, do zázemí; tedy aby obsluha periferním viděním kontrolovala vše potřebné, zároveň viděla příchozí hosty a oni viděli ji. Na druhou stranu pro obsluhu také platí, že nevidí to, co vidět nemá. Ať už jde o drobnou společenskou nehodu nebo výměnu obálek.


06 Jste lidští v oboustranném zájmu? Pravidelnému návštěvníkovi lze nedostatek drobných odpustit, zakutálenou minci pak prohlásit za spropitné. Stanovte si přehledná, všemi dodržovaná pravidla pro pomoc do pláště a s doplňky vůbec.


07 Projevujete opravdový zájem o zákazníka?

 

S ohledem na jeho věk a postavení, denní dobu a venkovní teplotu, předpokládanou únavu a očekávaný program. U stálého zákazníka nabízejte s radostí jeho oblíbené, eventuálně letmým dotazem zjistěte důvod změny předpokládané objednávky.


08 Nepromítáte soukromé problémy do pracovní doby?

 

Kouření před vchodem, v kuchyni či za barem je stejně nepřípustné jako soukromé návštěvy, kterým se obsluha věnuje více než hostům. Stejně tak působí nevhodně místa rezervovaná pro preferované známé, kteří přicházejí bez nároků na konzumaci.


09 Máte všude čisto?

 

Čistota hraje při rozhodování hostů jednu z nejdůležitějších rolí. Aby to u vás nedopadlo stejně jako v jednom pardubickém, dříve oblíbeném podniku, kde číšník omlouval špinavé ubrusy takto: "Promiňte, že kvůli nedostatku ubrusů nejsou všechny čisté; vyměňovat můžeme jen na perony..."


10 Neponižujete sociálně znevýhodněné?

 

Momentálně (nezaměstnaný, mateřská dovolená) ani trvale (invalidita, starobní důchod) znevýhodněný host to u vás nikdy nesmí pocítit. Očekávat, že budou takoví hosté skromně konzumovat v koutě či prosebně platit vestoje u baru je nevhodné.

 

 

Zdroj: www.ihned-cz

 

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Václav Šťastný
25.03.2011 - 07:09:43

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.