GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 28.03.2024, svátek má Soňa
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Najděte si své místo na internetu

 

 

On-line marketing se pomalu a jistě stává fenoménem současnosti a rezervace pokojů se od telefonů přesunuly k internetu. Každý z hoteliérů by měl ale vědět, že pro hotel nejvýhodnější rezervace je ta pořízená přes vlastní webovou stránku.

 

  

ilustracni foto

 

 

S rezervací přes vlastní web jsou totiž spojené nejnižší náklady. Hotel u nich platí pouze poplatky za on-line transakce (cca do 10 dolarů za transakci), případně další poplatky firmě, která mu www rezervační systém poskytuje (cca 1-3 % z room revenue). Kdežto u rezervací přes cizí webové stránky, tedy přes Online Travel Agencies, platí hotel za rezervace provizi pohybující se kolem 20-25 % z room revenue, někdy však i více.


Cest, jak docílit co nejvyšší konverze skrze vlastní webové stránky, se v dnešní době naskytuje mnoho. Důležité je ale uvědomit si svoji pozici na trhu, svoji cílovou skupinu a v neposlední řadě i míru investic, kterou do on-line marketingu chcete dát. Velmi důležitá je také optimalizace webových stránek pro vysoké umístění v přirozených výsledcích a PPC kampaně. Množství známějších i méně známých on-line katalogů jenom dokreslí široké portfolio cest, jak přesvědčit hosty k návštěvě vašich stránek a tím i potenciální konverzi.


PŘEDVEĎTE SE NA VLASTNÍM WEBU


Největšími nedostatky internetových prezentací hotelů jsou obvykle špatné fotografie, popř. nedostatečné využití fotografií, dále pak špatný popis hotelu, nedostatečné informace o hotelu, nepřehlednost prezentace a malá interakce s návštěvníkem stránek. Právě fotografie jsou tím, co hotel nejvíce prodává a co potenciální host vidí na první pohled. Špatně nafocené nebo chybějící fotografie tedy mohou hotel dokonce připravit o možnost získání rezervace. U fotografií platí, že čím je jich více, tím lépe - samozřejmě prezentace nesmí být fotografiemi "přeplácaná". Mezi fotkami musí být vidět textové informace o hotelu.


Popis hotelu je pak druhým nejdůležitějším faktorem, musí být aktuální a vypíchnout největší USPs (Unique Selling Points) hotelu. Kromě fotografií hosta zajímá především lokace, která by měla být podle situace zmíněna hned na začátku, dále pak největší klady hotelu, jež by hosta mohly zajímat. Prezentace hotelu musí být samozřejmě přehledná, aby host ihned našel požadovanou informaci.


KDE JINDE SE PREZENTOVAT


Další portály, kde by se hotel mohl prezentovat, by měly být vybrány podle toho, jaký potenciál má pro daný hotelový segment, ve kterém se hotel nachází, a podle výše provize z jedné rezervace. Pro 5* hotel nemá cenu se prezentovat na portálu, který se zaměřuje na klientelu s nízkým rozpočtem, stejně jako 3* hotel se nemusí snažit být na portálu prodávajícím luxusní hotely. Stejně důležité je také identifikovat, odkud do hotelu či destinace jezdí nejvíce klientů (Key Feeder Markets) a snažit se o prezenci na www portálech, které jsou na daném trhu nejsilnější.


Hotel by si však měl dát pozor na portály, kde nemá kontrolu nad vlastní prezentací. Dále by se měl vyhýbat portálům, které tlačí na hotel, aby jim z nějakého důvodu poskytl výhodnější ceny, než má všude jinde. Hotel by měl mít nejvýhodnější ceny (případně stejné ceny jako na cizích webových portálech) na svých www stránkách, nikdy by neměl mít jinde ceny výhodnější. Hotel by si také měl čas od času zkontrolovat, kde všude se jeho pokoje prodávají - hotel ve známé lokaci se dříve či později objeví k prodeji i na portálech, o kterých nevěděl, že ho prodávají. Pokud ho dané portály prodávají za ceny pultové či vyšší, je to většinou v pořádku. Pokud je však hotel prodáván za nižší ceny, než má sám na svých www stránkách, měl by se pokusit zjistit, přes jakého partnera daný portál hotel nakupuje, a zajistit navýšení cen. Nebo nejlépe uzavřít smlouvu s daným portálem přímo.


Rezervace pokojů přes cizí webovou stránku se pak hotelu vyplatí jedině tehdy, pokud není sám schopen prodat své pokoje přes vlastní internetové stránky a zároveň není schopen pokoje prodat za ziskovější cenu přes jiné kanály, než jsou právě webové stránky ostatních partnerů.

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Mirek Dorňák, revenue manager, Jiří Čermák
29.03.2011 - 10:14:23

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

18.06.2010 - Španělský hotelový řetězec zbrojí v Česku na další expanzi

NH Hotels otevřel dva hotely v Praze a Olomouci, další ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

12.11.2008 - Čaj

V jedné čínské legendě, Shen Nung, legendární čínský císař seděl ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.