GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 21.06.2018, svátek má Alois
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Za ručník se platí: Hotely následují příkladu "low cost" aerolinek

 

 

ilustracni fotoMísto recepční automat, za klimatizaci a televizi se platí. Pokoj je jen o málo větší než postel - ale za bezkonkurenční ceny. Hotelové řetězce po vzoru aerolinek nabízejí levnější "no frills" koncept. Bude úspěšný?

 

Pokoj menší než deset metrů čtverečních, bez oken, kde se platí extra za ručník, mýdlo či televizi. Pro někoho noční můra, pro jiného výhodná nabídka. Hotelové řetězce v době krize následují příkladu nízko-nákladových leteckých společností a nabízejí levnější "holé" služby. O novém trendu píše španělský deník El País.


Bývaly doby, kdy letenka běžně zahrnovala uvítací drink, burské oříšky a nahřátou přikrývku. Dnes již nikdo, kdo chce letět do Londýna za méně než 100 eur, takové rozmazlování nečeká, komentuje deník.


Hotelový řetězec Tune, který chce do roku 2015 provozovat sto hotelů především v Asii a Evropě, chce uspět právě s konceptem "no frills". Dobrá cena, základní služby.

 

"Lidi zajímá, zda se hotel nachází v centru, má dobrou sprchu," říká v telefonickém rozhovoru z Malajsie prezident společnosti Mark Lankester. "Nikdo mezi hlavními prioritami nezmiňuje televizi nebo saunu," dodává. Cílem je nabídnout to hlavní - u letecké společnosti, dostat se na místo určení, v hotelu se dobře vyspat. Není divu, že zakladatel hotelového řetězce Tune je ten samý Malajec Tony Fernandes, který proměnil aerolinky Air Asia ve velmi úspěšnou "low-cost" společnost.

 

Řetězec Tune vznikl v roce 2007, provozuje 11 hotelů v Asii a minulý rok otevřel první v Londýně.

 

Levných hotelových řetězců, zvaných také express, existuje již řada. Většina z nich podobně jako třeba francouzské Formule 1 nabízejí výhodné ceny díky umístění na periferii města. Koncept Tune, podobně jako třeba řetězce Easyhotels, je zachovat umístění v centru města, ale "ořezat" zbytečné výdaje. Nebudou provozovat restaurace, posilovny ani bazény.

 

Cestovat s vlastním ručníkem?


Řetězec Tune ve svých propagačních materiálech zdůrazňuje, že postel a sprcha odpovídají standardům pětihvězdičkových hotelů, za všechno ostatní se ale platí. Zapnutí televize 3,5 eura, zapnutí fénu euro. Platí se za klimatizaci či wi-fi. Pokoj vám zdarma uklidí jednou za tři dny, úklid navíc stojí 8,5 eur. Platí se i za ručník, 2 eura. Sběratelé hotelových "mejdlíček" zde nepochodí.

 

Španělský deník ve spolupráci s cestovatelských webem Tripadvisor, který měsíčně navštíví 50 milionů uživatelů, zorganizoval anketu: "Ubytovali byste se v hotelu, který si účtuje za mýdlo a ručník, ale nabízí bezkonkurenční cenu?". V anketě hlasovalo 975 lidí, 60 % z nich zvolilo ne.


Naopak, mezi 2 miliony klientů řetězce Tune jich 60% raději cestovalo s vlastním ručníkem a mýdlem, aby za ně nemuseli platit.


Klíčem k levné ceně řetězců, které se snaží prosadit v drahých centrech měst, jsou malé pokoje. Zatímco u klasických pokojů nábytek zabírá asi 60% plochy, tady je to kolem 80 %.


Tento typ hotelů není vhodný pro ty, kteří rádi flirtují s hotelovou recepční. Podobně jako na mnoha moderních letištích, "check-in" obstarává automat.

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Tomáš Vojf
08.08.2011 - 20:03:40

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

04.06.2009 - DAŇOVÉ ŘÍZENÍ - Obrana proti daňové kontrole

Při sporech s finančním úřadem vám potřebné argumenty dodají judikáty.

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

20.02.2009 - VIVA TEQUILA! Střet mýtů a reality

To co je pro Moraváka slivovice, Řeka ouzo či Itala ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.