GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 20.04.2024, svátek má Marcela
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Hotelnictví stojí i padá s lidským faktorem

 

 

hotel Mercure Ostrava CenterHotelová síť Accor otevřela v březnu v Ostravě svůj poslední přírůstek - hotel Mercure Ostrava Center. Ve svém tempu však nepolevuje a po hotelu Ibis, který má v plánu otevřít příští rok v Olomouci, přijde do roku 2015 na řadu dalších 15 hotelů. Své nám k tomuto ambicióznímu plánu řekl nejen ředitel ostravského hotelu Mercure, Marcus Koller, ale také managing director sítě Accor pro Českou republiku, Luc Gesvret.


OTÁZKA: Co podle vás tvoří podstatu ubytovací služby? Na co kladete v hotelu největší důraz?


Přestože se stal technický rozvoj velmi důležitým také v oblasti provozu hotelu ve 21. století, pevně věřím, že to je lidský faktor, který vytváří zvláštní atmosféru hotelu. Od vřelého uvítání, schopnosti předvídat přání každého klienta, než je vůbec sám vysloví, až po úsměv na rozloučenou. Každá vteřina přímého kontaktu s klientem dává možnost vytvořit zvláštní a nezapomenutelný moment.


OTÁZKA: Během své kariéry v hotelnictví jste pracoval také v Rumunsku. Mnoho Čechů si myslí, že jde o zaostalý stát, vyvrátíte jim to?


Myslím, že to je "starý" obraz Rumunska, který ale už neplatí. Nezapomínejme, že Rumunsko bývalo jednou z nejbohatších zemí Evropy až do poloviny 20. století. A na možnostech této země nic nezměnil ani nepříznivý vývoj v druhé polovině 20. století. V současné době se Rumunsko rychle vyvíjí a má také v oblasti cestovního ruchu hodně co nabídnout - deltu Dunaje, kláštery na severu země nebo region Transylvánie, který inspiroval Brama Stopera k napsání příběhu o Draculovi. Síť hotelů Accor se zde také dobře rozvinula, máme čtyři hotely v Bukurešti a další dva mimo hlavní město.


OTÁZKA: Ve vašem životopise jsem vyčetla, že za vašeho působení v hotelu Ramada v Moldávii v roce 2008-2010 jste snížil náklady o 25 % a zvýšil zisk o celých 250 %. Jak se vám to podařilo?


Hotel Codru je vlastně v současné době ve fázi přeměny na hotel Ramada. Když jsem do Moldavské republiky přišel, hotel aktuálně změnil vlastnictví ze státu na soukromého investora. Ten jasně vymezil budoucí cíle - restrukturalizace společnosti ze státního podniku na soukromý, zaměřená především na zisk, a také jednání s mezinárodními hotelovými řetězci o integraci hotelu do globální značky. Je zřejmé, že cíle státního podniku (vytvářet pracovní místa) jsou odlišné od soukromé společnosti (vytvoření zisku) - to vysvětluje, proč bylo možné dosáhnout těchto výsledků ve velmi krátkém čase.


OTÁZKA: Nyní pracujete v hotelu Mercure Ostrava Center, jak jste si tam zvykl? Nepřipadáte si jako v takové malé vesnici?


Malé? Myslím, že Ostrava je cokoliv, jen ne malá! Když jsem přijel poprvé do Ostravy, hledal jsem ubytování. Po návštěvě prvního místa jsem zadal adresu druhého ubytování do navigace a byl jsem překvapen, že jsem musel jet dalších téměř 20 kilometrů, než jsem se dostal do místa určení. Podle mě Ostrava nabízí vše, co byste očekávali od kvalitního města - dobré dopravní spojení s letištěm, dálnice a železnice, moderní infrastrukturu atd. Má dokonce co nabídnout, i pokud jde o kulturní a sportovní aktivity.


OTÁZKA: Hotel procházel značnou rekonstrukcí a lze v něm nalézt krásné původní prvky, bojovali jste při rekonstrukci s památkáři?


Po dobu celého procesu rekonstrukce jsme úzce spolupracovali. Ale nedá se říct, že bychom spolu bojovali, spíše jsme respektovali jejich doporučení, protože právě památkáři nám pomohli najít nejlepší řešení k zachování historických prvků stavby a tím vytvořit ve městě opravdu unikátní hotel.


OTÁZKA: Kdo je vaším hlavním klientem? Řekla bych, že hotely v Ostravě si klientelu již rozebraly.


Myslím si, že si hotely nevybírají klienty, ale naopak sami klienti si vybírají hotely. Posláním našeho hotelu je poskytnout co nejlepší kvalitu služeb za přiměřenou cenu každému cestovateli, který do Ostravy přijede.


OTÁZKA: Čím se liší nabídka pro vaše hosty od konkurenčních hotelů v Ostravě?


Jsem velmi rád, že nám regionální vedení hotelové sítě Accor umožnilo přijít s novými a inovativními přístupy. Kulinářský koncept je například pro tento region zcela nový. Všechny naše pokrmy jsou inspirovány tradičními recepty z Provence. Připravujeme vlastní domácí zmrzliny a sorbety a i v našem baru nabízíme koktejly, které byly speciálně vytvořeny pro náš hotel. K tomu patří také speciální Grand Vins Mercure - výběr těch nejlepších vín z České republiky a Francie, která jsou nabízena nejen v lahvi, ale také rozlévaná. Bezplatný vysokorychlostní přístup k internetu je k dispozici po celém hotelu i ve všech pokojích. U nás například nenajdete žádné nabídky placené televize. Místo toho může host sledovat celou řadu národních i mezinárodních televizních kanálů zdarma - včetně HBO. Navíc si naši hosté mohou zapůjčit různé kabely pro připojení osobní přístrojů (iPod, iPad, notebook, ...), aby si mohli vychutnat své osobní hudební a filmové sbírky prostřednictvím televize na pokoji.


OTÁZKA: Hotely v regionech si stěžují, že mají problémy najít kvalitní personál, souhlasíte s nimi, že je to mimo Prahu problém?


S těmito obtížemi jsem se naštěstí při výběru zaměstnanců do hotelu v Ostravě nesetkal. Zaregistroval jsem spíše skutečnost, že existuje mnoho lidí z daného regionu, kteří pracují pro mezinárodní hotely například v Praze, a někteří z nich měli zájem vrátit se do svých domovů. Na druhou stranu nám globální struktura sítě Accor se svými akademiemi a možnostmi školení umožňuje najít nejlepší talenty a přeměnit je na nejlepší profesionály.


OTÁZKA: Jaké to vůbec je otevírat nový hotel na sklonku krize? Myslíte si, že máte v něčem výhodnější pozici?


Rád bych na tomto místě použil citát Conrada Hiltona, který je v současné době důležitější, než kdy jindy. Ten citát zní: Lokace, lokace, lokace! Naší výhodou je, že v Ostravě nabízíme hotel na jednom z nejlepších míst v celém městě. To jistě může být viděno jako velká výhoda.


OTÁZKA: Když vy sám cestujete, v jakém hotelu bydlíte?


Když jsem na služební cestě, raději se ubytuji blízko práce, ale když cestuji ve svém volném čase, rozhodně dávám přednost lokalitám v centru města nebo poblíž pláže. Naštěstí můžu vybírat v síti Accor, která nabízí více než 4500 hotelů po celém světě, takže je velmi vysoká šance potkat se s kolegy, kamkoli pojedu.

 

CO MÁ SÍŤ ACCOR V PLÁNU


Luc Gesvret, managing director for the Czech Republic, Accor


Dalším nově otevřeným hotelem sítě Accor bude hotel Ibis v Olomouci. Můžete již nyní popsat, o jaký projekt půjde?


Hotel Ibis v Olomouci je velmi důležitým projektem sítě Accor v České republice, a to zejména proto, že nám umožní zvětšit a rozšířit naše národní pokrytí. V České republice jsme již druhým největším hotelovým operátorem. Naším cílem je pokračovat v rozvoji a mít připravenu efektivní síť pro naše klienty, aby vždy našli hotel sítě Accor kdekoli na svých cestách.


V Olomouci v současné době "vládne" nejnovější přírůstek sítě NH Hoteles. Jakou bude mít hotel Ibis připravenou strategii, aby v jeho konkurenci obstál?


Cílem značky Ibis je reagovat na potřeby klientů, kteří často cestují a zároveň chtějí mít k dispozici kvalitní ubytování a také záruku nějaké přidané hodnoty. Ibis je velmi silnou značkou a stejně jako všechny ostatní značky sítě Accor těží ze společného distribučního a rezervačního systému, takže se nebojím, že by olomoucký hotel nenašel své klienty.


Chystá se síť Accor po Olomouci ještě do nějakého dalšího českého regionu?


Ano, máme takové ambice. Cílem je dosáhnout až 15 hotelových jednotek v České republice do roku 2015. Chceme se rozvíjet prostřednictvím licenční a manažerské smlouvy. Accor totiž může nezávislým hotelům přinést přidanou hodnotu ve formě silné značky, efektivního distribučního systému, vynikajícího rezervačního procesu a mnoholeté zkušenosti v provozování hotelů. Již jsme komunikovali s několika potenciálními partnery a většina majitelů uznala, že spojení se sítí Accor může zlepšit jejich výsledky v každém období, ať už je krize, nebo lepší časy.

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Klára Chromá
19.08.2011 - 22:24:10

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

22.01.2009 - Hotels.com: Pokles cen v hotelech o 3 procenta

Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

26.12.2009 - Víno - otázky a odpovědi

Při jaké teplotě skladovat víno?   Co je to fortifikované víno?   ...

05.06.2009 - Nově diskutované předpisy pro solária

V listopadu 2008 se otevřely brány veletržního areálu v Kolíně ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.