GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 23.10.2018, svátek má Teodor
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Úklid je vizitkou hotelu

 

 


Konkrétní průběh úklidu v prostorách hotelu by měl být důležitý pro každého majitele nebo ředitele. Zda je hotel špinavý, nebo se leskne čistotou, zjistí každý host po prvních minutách pobytu. A podle toho se pak také rozhodne o návratu.

 

 

 

ilustracni foto

 

 



Samotný vstup do hotelu by měl být voňavý, čistý a lesklý. Za tím se však skrývá mnoho práce, jelikož jde o velmi zatěžovanou část hotelu. Na recepčním pultu zůstávají otisky - ty by měl personál odstraňovat neustále v tzv. denní službě, a to za pomoci přípravků a pomůcek, tak aby šmouhy, prach a otisky více nepřitahovaly hostovu pozornost.

 

NE KAŽDÝ ÚKLID ZARUČÍ ČISTOTU


Často vidím uklízečku s nejmenovaným sprejem v ruce, jak vydatně stříká na recepční pult a okolí a vše přelešťuje hadříkem. Opomenu "vůni" špinavého hadříku a zaměřím se na nánosy, které vytváří, přitom mnohdy není na daný povrch onen sprej vůbec vhodný, protože se nemá kam vsáknout. Dalším rizikem jsou jakékoliv skleněné plochy, ať vstupní dveře nebo přepážky v recepci či jiné skleněné části nábytku. Zde zřejmě platí, že nikdo neví, kde je klika, a všichni si otevírají zpocenou rukou přímo o to nejviditelnější místo na skle. Uklízečka by měla mít po ruce navlhčenou utěrku s nepříliš velkým množstvím přípravku na skla, protože když bude stříkat chemikálie přímo na povrch, budou jí stékat a ona bude muset zbytečně utírat celé plochy.


Velkým testem čistoty je podlaha. Většinou se jedná o kombinaci kamene nebo dlažby a koberců. Tady je správná údržba velmi důležitá. Kamenné ani dlaždicové podlahy nelze stírat tzv. univerzálními prostředky, musíte jim věnovat jiné technologické postupy než jen setření mokrým mopem. Dalším ukazatelem čistoty jsou různé dekorace a sedací soupravy, které se ve vstupních halách nacházejí. Pokud je např. na soše nános prachu a na sedací soupravě skvrny, nebo se z ní dokonce práší, nedivte se, že se host rovnou sebere a jde jinam.

 

POKOJE JSOU NA ÚKLID ZVLÁŠŤ CITLIVÉ


Úklid pokojů a práce pokojské by měly být systémové a závislé na tom, zda se jedná o hosta v pobytu, tedy tzv. běžný úklid, nebo při odjezdu/příjezdu. První, co by mělo každého hosta zajímat, je podlaha, většinou s kobercem. To je však obvykle ten pravý kámen úrazu. Každý host se chce ihned po příchodu většinou umýt a sundat si boty. Pokud je koberec plný prachu, jsou na něm skvrny a při chůzi po něm je cítit zvláštní odér, rozhodně nemůžete od hosta čekat, že po něm bude chodit bosý. Již špatný stav koberce tak bude ještě zhoršovat. Koberce v hotelových pokojích by se měly udržovat správnou technologií, tedy denně luxovat celé plochy, nejlépe vysavači s elektrickými kartáči. Nejméně jednou měsíčně by se měly čistit také tzv. "na sucho" a alespoň jednou za tři měsíce "na mokro". Velmi oblíbenou zkouškou čistoty ze strany hostů je pohled pod postel. Snažte se i tato zákoutí udržovat čistá.

 

KOUPELNA MÁ ZÁŘIT ČISTOTOU


Citlivým místem je koupelna a toaleta. Když vidím pásku s nápisem "dezinfikováno" upevněnou přes toaletu, ptám se, proč mi hotel tuto informaci sděluje tak ostentativně a zda je to vůbec pravda. V mnoha případech to pravda není, stačí zdvihnout prkénko. Dezinfekce bez toho, aby povrch byl čistý, nemá smysl. Pokud je nečistota viditelná, pak jakákoli dezinfekce nepomůže. Bohužel prostředky, které jsou pokojským dány k dispozici, jsou mnohdy spíš pro domácí použití.


V koupelně je vždy problém ve vodním kameni. V případě řádného a pravidelného úklidu by v koupelně žádný vodní kámen nebyl. Ani v té největší krasové jeskyni vám za jeden den nenaroste vodní kámen. Je několik základních kroků: otření kohoutků včetně částí, kde se vodní kámen usazuje, otření umyvadla, v případě nečistot vyčištění sifonů, u sprchových koutů je to také sifon (kde je nutné jej i vyndat a vyčistit od vlasů), celá sprcha a samozřejmě sprchová zástěna.

 

KAŽDÝ PROSTOR TOUŽÍ PO ČISTOTĚ


Do restaurace jde host pokaždé, alespoň na snídani. Zde je důležitý průběžný úklid, měl by být rychlý a snadný. Na stoly a servírovací pulty používat jen alkoholové prostředky, které rychle odprchávají a neusazují se na povrchu. Důležitá je i utěrka, nejlépe z mikrovlákna, které čistí i v pórech a nezanechává mokrou stopu. Pozor na opěradla židlí a sedáky, měly by být setřeny od upatlaných rukou a beze skvrn. Suché metody čištění lze aplikovat i v průběhu snídaní.


Lázeňské hotely navíc musejí udržovat v naprosté čistotě také balneo provozy, rehabilitace, bazény, různé typy terapií s bahnem atd. To chce opravdu systémovou údržbu, aby nedocházelo k hloubkovému usazení vodního kamene a vytvoření rzi v mokrých provozech. Zároveň nesmí být poškozeno pH vody v bazénu ani dlaždice či nerezový materiál v jeho okolí. Také je nutná i systémová dezinfekce, tak aby v prostoru nebyl cítit pouze chlor, ale aby vše bylo opravdu dezinfikováno efektivně.

 

Čistota by neměla být relativní.
Hosté velice rádi posuzují úroveň hotelu podle čistoty nejméně dostupných zákoutí.

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Irena Bartoňová Pálková
02.09.2011 - 07:32:03

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

14.09.2011 - Calvados - pálenka s historií

Calvados je typickým francouzským destilátem. Vyrábí se destilací zkvašeného jablečného ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.