GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 21.09.2018, svátek má Matouš
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Trh patří značkovým hotelům

 

 

Cyklický průmysl je vysoce citlivý na změny ve svém ekonomickém prostředí, proto jsou v období ekonomického růstu výnosy a expanze obecně mnohem výraznější a v době ekonomické recese je tomu právě naopak. Ačkoli by si hoteloví investoři přáli ekonomickou rovnováhu hotelového trhu, je hotelový průmysl bohužel a zároveň naštěstí cyklický.

 

 

 

ilustracni foto

 

 


Po zmírnění ekonomického poklesu se hotelové příjmy zlepšují převážně díky růstu obsazenosti. Jde o ranou fázi zotavení, jejíž příčinou jsou ekonomické podněty, eventuálně růst HDP, snížení míry nezaměstnanosti atd. Jakmile dojde k takovému zlepšení, mohou hoteliéři očekávat v krátkém až střednědobém časovém úseku žádané pozitivní změny. Navzdory vytouženému růstu je jednou z léček tohoto prvního vzoru ekonomického zotavení to, že zákazníci nadále vyhlížejí výhodné koupě a jsou zvyklí na slevy z dob ekonomického poklesu.


PRAHA SE ZOTAVUJE POMALEJI


Pražský hotelový trh, jehož obsazenost rostla letos rychlostí téměř o 8 % vyšší v porovnání s druhou polovinou loňského roku, ve skutečnosti stále dosahuje stejné úrovně ADR (průměrné ceny za pokoj) jako loni. Obvykle trvá šest měsíců kontinuálního růstu obsazenosti, než si hoteliéři uvědomí, že by měli začít zvyšovat ADR. V Praze to však bude trvat mnohem déle. S největší pravděpodobností jsou příčinou zejména omezené zkušenosti hoteliérů, kteří se vypořádávají s úpadkem trhu. Západní evropská města se skutečně zotavila mnohem rychleji než Praha (například ADR v Paříži vzrostla o 12,1 % v porovnání se stejným obdobím v loňském roce). Můžeme očekávat, že zlepšení ADR bude v hlavním městě České republiky následovat v dohledné době.


ZNAČKOVÉ HOTELY JSOU PRUŽNĚJŠÍ


Hoteloví manažeři a operátoři musí plně využívat svých kompetencí, protože současný stav poptávky v Praze (zhruba 51% obsazenosti) není právě přijatelný. Pokud se díváme na současnou pražskou hotelovou nabídku, je zde široký potenciál pro zlepšení, neboť většinu hotelů (zhruba 65 %) vedou nezávislí hoteloví provozovatelé. Jde o malé podniky, které se mohou dostat pod mezinárodní hotelovou značku jen velmi těžko, na druhou stranu mají velký prostor pro zlepšení standardů. Systém kvalitativního hodnocení hotelů na základě hvězd navíc není v České republice jednotný s mezinárodními standardy značek. Vedle hodnocení, které zákazníci píší na webu, je velmi těžké srovnávat hotelové standardy. Klíč k rozpoznání kvality se potom smrskává do povědomí o značkách. Z toho důvodu je uvedení hotelu pod známou značku při současné situaci přeplněného hotelového trhu důležitou konkurenční výhodou.


Mezinárodní hotelové značky totiž v Praze ukázaly, že jsou pružnější ke změnám na trhu. Mezinárodní hotely se vyrovnaly s nedávným úpadkem lépe než nezávislé hotely; díky objemu prodeje mezinárodních operátorů a marketingových znalostí a šíři distribuční sítě. V oblasti spokojenosti zákazníků jsou hotelové značky obecně úspěšnější než ostatní porovnatelné nezávislé hotely. Jedním z důvodů jsou lépe vyškolení zaměstnanci a vyšší kvalita služeb. Kromě toho lepší perspektiva vývoje pracovní kariéry umožňuje těmto velkým hotelovým řetězcům přilákat ty nejlepší pracovní síly.


PROSTOR PRO NIŽŠÍ TŘÍDU


Otázkou zůstává, jak se bude pražský hotelový trh v nejbližším období vyvíjet. Všeobecně se ví, že se turisté a korporátní klienti vracejí do Prahy a průměrná cena by se měla brzy zase zvednout. Ale protože je trh cyklický, nebude růst trvat věčně, v jistém bodě dosáhne vrcholu a začne klesat. Specialisté na hotelový trh se shodují, že by se poptávka měla ustálit v roce 2014.


Který segment na tom bude nejlépe? Údaje ukazují, že mezi většinou značkových hotelů na českém trhu je konkurence výrazná ve střední a vyšší střední třídě. Produkty střední třídy (například Novotel, Courtyard by Marriott, Holiday Inn, Park Inn apod.) představují zhruba 37 % z celkového počtu značkových hotelů a vyšší střední a vyšší třída (například Radisson Blu, Marriott, Hilton, InterContinental, Sheraton apod.) představují zhruba 45 %. Nicméně, hotelové značky nižší třídy (například Campanile, Ibis apod.) představují pouze 11 % z celkové nabídky a nízkorozpočtové typy hotelů (jako Etap, Premiere Classe a B&B) se zde nevyskytují vůbec.

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Frédéric Le Fichoux
05.09.2011 - 06:05:37

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.