GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 20.11.2018, svátek má Nikola
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

IT trendy v hotelnictví

 

 

Na mezinárodním veletrhu pro hotelový průmysl Internorga v Hamburku představili němečtí IT specialisté svá nejnovější softwarová řešení pro oblast turismu. Technologické trendy se budou točit zejména kolem aplikací, jejichž využití je blízké generaci Y.

 

 

ilustracni foto

 


Mobilita, outsourcing, virtualizace nebo Green IT & Software - to nejsou slova žádného zaklínadla, ale hesla, která společnost Micros-Fidelio určila jako ta, která budou podnikům v nejbližší budoucnosti udávat směr, co se jejich vybavení informačními technologiemi týče. "Nyní se snažíme klientům nabídnout taková řešení, kterými by mohli oslovit koncové zákazníky, tedy své hosty používající nejnovější moderní komuni-kační technologie. Důraz přitom klademe na spontaneitu a flexibilitu, na kterou slyší především tzv. generace Y," vysvětluje managing director německé pobočky Micros-Fidelio Christian Janssen.


VŠE SE NACHÁZÍ V RUKOU GENERACE Y


Jako generace Y - nebo také tzv. millennials - se označují mladí lidé narození po roce 1980. Ti představují první generaci, která vyrostla ruku v ruce spolu s novými komunikačními technologiemi (počítač, internet a digitální svět) a dobu, kdy nebyl internet, už vlastně vůbec nepamatují. Naprostou samozřejmostí a součástí jejich každodenního života se také stal mobilní telefon, na což se rovněž zaměřují čerstvé novinky společnosti Micros-Fidelio. Např. specifické aplikace pro Smartphone zvané Mobile-Apps umožňují provést rezervaci vašeho oblíbeného stolu ve vaší oblíbené restauraci prostřednictvím mobilu. Stejným způsobem je možné také si například objednat oběd - požadavek hosta se přenese přímo do pokladního systému a odtud rovnou na displej zaměstnancům pracujícím v kuchyni.


Pomocí jiné aplikace je zase možné nechat se prostřednictvím GPS v mobilu navigovat do nejbližšího hotelu či si nechat zaslat návrh výletní trasy ve vybrané lokalitě. On-line rezervace pokoje ve vybraném hotelu, možnost nahlédnout do svého účtu nebo zaslat objednávku roomservisu se zdá být v dnešní době už téměř samozřejmostí. Podle IT specialistů ze společnosti Micros-Fidelio jsou možnosti v tomto směru téměř neomezené - záleží na každém hotelu, pro kterou službu se rozhodne a kterou bude chtít svým hostům nabídnout.


JEDNODUŠE A BEZ PROBLÉMŮ PŘES SÍŤ


Druhou platformou generace Y je zcela bezpochyby internet. A to je podle Janssena třeba zohlednit i v hotelové branži, resp. ve zpracování webových stránek. Např. program Suites & Homepage, který byl nově optimalizován, umožňuje aktivovat reklamní bannery či objednávat nejrůznější balíčky prostřednictvím nejnovějších generací mobilních telefonů. Je také možné hostu zaslat potvrzení on-line rezervace hotelového pokoje přes SMS a pozdější vyúčtování mu podle jeho přání zaslat e-mailem.


Své místo si v tomto oboru našly také pravidelné reporty nebo upozornění. Upřednostňuje-li např. hoteliér automatické zasílání faktur svým hostům k určitému termínu, stačí v systému nastavit službu "upozornění", která je konkrétním adresátům předem zašle přes webbrowser podle jejich výběru buď na jejich počítač nebo smartphone.


KDYŽ SE TECHNOLOGIE ZAZELENÁ


Outsourcing a virtualizace je podle Christiana Janssena dalším trendem v oblasti hotelových informačních technologií. "Prostřednictvím naší databáze nabízíme svým klientům možnost vybrat si nejvhodnějšího outsourcingového partnera pro konkrétní specifickou oblast, kterou zrovna potřebují pokrýt," vysvětluje princip takových databází Christian Janssen. Hoteliér, který se rozhodne tuto službu ve svém hotelu využít, se podle něj už nemusí starat o žádné další požadavky a úkoly kolem, jako je např. kapacita paměti, zálohování informací nebo zajištění bezpečnosti důležitých dat a zdrojů. Podle údajů ze společnosti Micros-Fidelio eviduje v současné době jejich hlavní centrála ve Frankfurtu data a údaje z více než 2200 hotelů.


Velkou roli také v současné době hraje tzv. Green IT, které je šetrné především ke spotřebě materiálu. Všechna data - zprávy, účty, korespondence, zápisy, reporty apod. - jsou totiž zpracovávána a uchovávána pouze v digitální podobě. K tomu se také přidává zcela nová koncepce pokladen používaných v gastronomii, které by měly být především šetrné ve spotřebě energie a tím také mezi hosty i personálem přispět k povědomí o ochraně životního prostředí.

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: kom
01.09.2010 - 10:19:41



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 7 plus 5 je
 

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

04.06.2010 - Jak začít se sushi

Přinášíme osm rad pro všechny kdo se chtějí naučit dělat ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.