GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 15.11.2018, svátek má Leopold
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Hotelová snídaně pod drobnohledem

 

ilustracni foto

Snídaně by měla tvořit základ dne, což si uvědomují především hoteloví hosté, kteří právě na hotelových snídaních vyžadují široký výběr a bezchybný servis. Přiznejte si tedy, vyhověla by právě vaše snídaně požadavkům náročného zákazníka?

 

 

Je to často právě snídaně, podle čeho hosté při svém pobytu v hotelu zvažují mezi kategoriemi vyhověl/nevyhověl. Někomu přijde nabídka surovin příliš malá, někomu málo obměňovaná, jinde je na škodu stále se opakující sortiment nebo absence teplého bufetu. Jasné je jedno, hotelová snídaně by vždy měla obsahovat alespoň nějaký výběr z různých druhů pečiva, mléčných výrobků, uzenin případně paštik, čerstvého ovoce a zeleniny. Dále také alespoň základní minimum pro hosty vyznávající zdravý životní styl či mající zdravotní omezení. To stejné se dá říct o sortimentu džusů a čaje, chybět by neměla káva a samozřejmě také voda. Šířka sortimentu jednotlivých skupin produktů je závislá na velikosti a kategorii hotelu. Nikdy ale nešlápnete vedle, když na snídaně zařadíte čerstvou novinku nebo něco z tzv. domácí kuchyně.

 

 

SNÍDANÍM NESEDÍ MÁK A OŘECHY

 

Zařadíte-li například mezi tradiční sladké pečivo domácí koláč s ovocem, uvidíte, jak se po něm zapráší. Naopak již méně vhodné je sladké pečivo s mákem, ořechy či čokoládou. "Tyto náplně jsou na snídani příliš těžké. Nikdy bych také nevolila smažené pečivo jako jsou koblihy apod.," prozrazuje Klára Frycová, která provozuje na pražském Smíchově Čokoládovou cukrárnu.

 

CEREÁLIE MAJÍ SVÉ MÍSTO

 

V posledních letech stále přibývá spotřebitelů, kteří dbají o zdravý životní styl. I když je tento podíl hostů na snídaních těžko rozeznatelný a někteří hoteliéři dokonce tvrdí, že když pod tlakem trendů zřídili na snídaních koutky se zdravými potravinami či biopotravinami, nikdo z hostů si jich nevšímal, alespoň pár produktů z této skupiny by se na snídani objevit mělo. Jde zejména o acidofilní mléka, jogurty či kefír s obsahem probiotických bakterií. Své místo si také našly různé suchary a knäckebroty. Do řady zdraví prospěšných produktů se nyní řadí také novinka Nescafé Green Blend, která je díky třetinovému podílu nepražených zelených zrn bohatá na přírodní antioxidanty - polyfenoly.

 

JOGURTY PŘENÁŠÍ ZVYKY Z DOMOVA

 

Pokud jde o jogurty, Martin Smejkal, marketingový ředitel Danone, uvádí, že u zákazníků jednoznačně roste obliba jogurtů v nižších cenových segmentech. "Projevuje se například růstem obratu naší řady Dobrá Máma," dodává. Dá se tedy předpokládat, že tento druh jogurtů budou hosté vyhledávat také na snídani v hotelu.

 

ZÁJEM JE O "FUNKČNÍ" DŽUSY

 

Nabídka džusů bývá hned vedle kávy častým kamenem úrazu. V touze ušetřit na čepovaných džusech ředí hoteliéři připravené koncentráty ve větším množství, než je udáno, čímž pak vznikají téměř nepitelné nápoje. Řešením jsou pochopitelně čerstvě vymačkané šťávy, které však již menší hotely nemají šanci zafinancovat. Rozumným kompromisem je například zahuštěný a stabilizovaný koncentrát s názvem Nektar společnosti Opoj Nápoje, který je stáčen pomocí výčepního zařízení napojeného přes speciální filtr na přívod pitné vody.

 

PAŠTIKY JIŽ NEZAVÁNÍ NEZÁJMEM

 

Donedávna byli čeští spotřebitelé zvyklí na sterilované paštiky v konzervách, které jsou na českém trhu stále žádané. Po příchodu pasterovaných "čerstvých" paštik se postoj zákazníků razantně změnil a spousta se jich přeorientovala na paštiky chlazené. Před třemi lety byla na český trh uvedena řada paštik Pâte du Chef v exkluzivních příchutích, jako například Kachní paštika s portským vínem nebo Bruselská paštika s brusinkami.

 

PĚT NEJČASTĚJŠÍCH CHYB NA SNÍDANÍCH

 

Nejdůležitější je, abyste přípravu snídaně nepodceňovali. Je to první jídlo dne a mnohdy také první jídlo, které host vůbec v hotelu ochutná. Pokud pak nebude se snídaní spokojen, možná ani za celou dobu pobytu nezavítá do hotelové restaurace. Čeho se tedy vyvarovat, aby ze snídaně hosté odcházeli maximálně spokojeni?

 

Pomalá a nekvalitní obsluha

 

Kdy jindy než u snídaně, když většina hostů pospíchá na obchodní jednání nebo na prohlídku města, by měla být obsluha rychlá? Není nic horšího, než když host musí čekat na kávu a croissant půl hodiny. S jakou náladou asi bude odcházet?

 

Poloprázdné mísy

 

Doplňovat, doplňovat, doplňovat. Jak můžou na hosta působit dva poslední oschlé plátky sýra či jeden osamocený krajíc chleba? Všechno musí neustále vypadat svěže, čerstvě a pokud možno netknutě.

 

Vejce z prášku

 

Možná se budete divit, kolik restaurací tuto náhražku používá. Pokud není z jakéhokoli důvodu pro restauraci výhodné používat čerstvá vejce, je rozhodně lepší jejich absence než risk, že vám tu podivnou hmotu vyrobenou z prášku hodí host na hlavu.

 

Nechlazené mléčné výrobky

 

Všechny chlazené výrobky, jako jsou jogurty, mléčné koktejly, mléko apod., by i podle hygienických standardů měly být umístěny ve speciálním chladicím pultu.

 

Příliš hlasitá hudba

 

Někteří lidé jako by na snídani ještě trochu "dospávali". V tomto případě pak špatně zvolená nebo příliš hlasitá hudba může působit velmi nepříjemně. I zde platí, že méně je někdy více.

 

Richard Fuchs,

 

executive chef, The Augustine Prague

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Klára Chromá
13.09.2010 - 17:12:25



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 8 plus 7 je
 

pavel fořt 02.10.2018 18:56:11
kdyby nebyli češi takové hov.... a k nim poláci...za málo peněz hodně muziky.při dnešních cenách potravin..lidé si sebou ještě nakradou obložené rohlíky a chleba,plné tašky ovoce a porcovaných medů,džemů,kávy do termosky.. zpětně za 14 dnu potom kritizují jak bylo všechno špatně..jsme věčný národ uplakánků,fnukalů,bonzáků,udavačů,zapšklých lidí.. hnusná doba
Kateřina Rejnartová 06.04.2015 13:05:25
Hezké, až na to Danone. Když dostanu v hotelu levný jogurt Dobrá máma plný škrobu, tak si to v recenzi pěkně slízne. Takže reklamní článek od Danone??
Ing. Hana Barešová DiS. 17.11.2014 10:19:52
Pěkný článek, efektivně zhodnoceno z pohledu hoteliéra pětihvězdičkového hotelu. Bohužel z vlastní zkušenosti s hotely nižších kategorií musím konstatovat, že snídaně jako součást ubytování je velmi ožehavé téma a nízké rozpočty hotelů zapřičiňují velmi nekvalitní start do nového dne Hosta. Stačí si přečíst Tripadvisor a s hosty bohužel nelze jinak než souhlasit. Podávání džusů, které nemají s obsahem ovoce či zeleniny nic společného, rozpečené mražené polotovary, naprosto nesezónní ovoce a zelenina, která uzrála někde na cestě z Portugalska. To samé platí o příšerném výběru uzenin a vajec (pochopitelně nejnižší třídy - III). Vajíčka uvařená "na měkko" z těchto vajec skutečně vypadají, jako když je někdo před vámi konzumoval. Ráda bych zde zmínila tuto velmi problematickou část managementu hotelu, která je ovšem zanedbávaná a zřejmě málo zmiňovaná. Věřím, že lepším povědomím a srovnáváním hotelů se situace zlepší. Tripadvisor je zřejmě nedostačující.
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

04.06.2010 - Jak začít se sushi

Přinášíme osm rad pro všechny kdo se chtějí naučit dělat ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.