GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 20.04.2024, svátek má Marcela
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Když se o wellness radí odborníci

 

Letošní Global Spa Summit, který se konal v květnu v tureckém Istanbulu, patřil k těm nejzajímavějším setkáním profesionálů z oblasti spa a wellness. Sjeli se na něj delegáti z Evropy, Severní i Jižní Ameriky, Indie, Číny i z arabských zemí.

 

ilustracni foto

 

Svým konáním v hotelu Ciragan Palace Kempinski, zajímavým programem, ale především kvalitou přednášejících přilákal summit celou řadu osobností z oblasti světového hotelového průmyslu, z univerzit i ze spa a wellness center. Setkali se zde hoteloví manažeři, univerzitní profesoři, zástupci významných konzultačních firem a turistických agentur, novináři a další. Výsledky průzkumu přednesla například firma Ernest & Young, nechyběly ani studie Coyle Hospitality Group, SRI International, Euromonitor Group či výzkumného pracoviště Cornell University.


WELLNESS A SPA V ČÍSLECH


Hlavním účelem setkání s názvem "Bridges Worth Building" bylo zhodnocení situace na světovém spa a wellness trhu, hledání vypovídajících výkonnostních ukazatelů, upřesnění současných a v budoucnu předpokládaných trendů a hledání optimální společné cesty k prosperitě v podnikání v této oblasti. Jak vyplývá z názvu tohoto setkání, spa a wellness dnes spojuje celou řadu podnikatelských oborů. Ty jsou nejen pevnou součástí hotelového průmyslu, ale i ostatních složek cestovního ruchu, jako je zdravotní turismus, prevence a další. Summit však byl nejen místem k získání důležitých informací, ale především místem k důležitým setkáním, obchodním schůzkám a společné zábavě. Z průzkumu několika organizací vyplývá, že globálně tento průmysl pro zdraví, krásu a wellness operuje téměř dvěma triliony dolarů. Z toho nejvíce financí se pohybuje v oblasti péče o pleť (679 mil. dolarů), fitness (390 mil. dolarů), zdravé výživy (277 mil. dolarů), preventivní medicíny (243 mil. dolarů) a alternativní medicíny (113 mil. dolarů).


KLIENTI SE CHTĚJÍ DĚLIT O ZKUŠENOSTI


Podle výsledků zpracovaných firmou SRI International se odhaduje, že globálně existuje 289 milionů lidí, kteří investují své peníze do služeb spa a wellness center. 81 % lidí od těchto služeb očekává zlepšení svého osobního "wellness". Na vrcholu jejich zájmu je pak oblast fitness, zdravé výživy a spa služeb. 71 % lidí by investovalo do těchto služeb více, pokud by služby přinesly měřitelné a viditelné výsledky a zlepšení zdraví.


Z výsledků studie Coyle Hospitality Research, která se zabývala sledováním zákaznického zájmu a preferencí, vyplývá, že 89 % klientů navštěvuje wellness centra a spa z důvodu relaxace a stress managementu. 34 % navštíví wellness centrum či spa v rámci darovaného dárkového poukazu. Pokud klienti navštíví webové stránky, chtějí najít zvýhodněné balíčky (62 %), podrobný popis nabídky (57 %) a komentáře zákazníků (48 %). Globální zákazníci hledají nejčastěji údaje na SpaFinder.com, dále využívají služby portálů, jako je Twitter, Linked In a Facebook. Je pro ně důležitá možnost výběru z celé řady procedur, dále cena a celkové prostředí. V posledním roce narostl počet klientů, kteří komunikují elektronicky. 59 % z nich posílá e-mail o svých zkušenostech přátelům, 48 % je ochotno napsat on-line hodnocení, 37 % využívá sociální sítě. Nejčastěji hlášeným nepříjemným zážitkem byla bolest při masáži (40 %) a chybějící pocit relaxace (32 %). 88 % klientů by nevadilo obdržet e-mail s dotazem o spokojenosti s provedenými službami a eventuální nabídkou dalších služeb.


Smith Travel Research přinesl zajímavé výsledky z oblasti luxusních hotelů a spa. Luxusní hotely, které nabízejí spa služby, byly méně postiženy současnou hospodářskou krizí. Propad v obsazenosti se pohyboval okolo 3,5 % proti průměru 8,7 % v roce 2009. V prvním čtvrtletí vykazují luxusní hotely v USA 2,2% zvýšení obsazenosti, ty v Evropě 4,1%, v Asii a Pacifiku 11,1%. Ceny spa služeb se mírně zvyšují, ale stále ještě nedosáhly cenové hladiny z roku 2008.

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Ludmila Vacková
22.09.2010 - 07:41:14



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 5 plus 10 je
 

MorrisJam 27.12.2022 18:06:07
chloroquine http://hydroxychloroquinex.com/
www.candipharm.com 13.12.2022 19:37:32
<a href="http://www.candipharm.com/# ">http://www.candipharm.com/#</a>
hydrochloroqine 03.08.2021 03:47:12
hydroxychloroquine risks https://plaquenilx.com/# hydrocholorquine
where can i get hydroxychloroquine 30.07.2021 16:45:44
what are the side effects of hydroxychloroquine https://plaquenilx.com/# hydroxychoroquin
buy cialis usa 09.06.2021 19:14:35
vardenafil vs tadalafil <a href="https://elitadalafill.com/">generic cialis</a> tadalafil natural substitute
tadalafil cost 08.06.2021 22:10:12
tadalafil herbal substitute <a href="https://elitadalafill.com/">tadalafil dosage</a> tadalafil from canada to usa
GokRP 10.01.2021 12:19:45
Medicines information sheet. Drug Class. <a href="https://viagra4u.top">can i purchase generic viagra no prescription</a> in Canada. Actual what you want to know about medication. Get here. <a href=http://www.durango.co.kr/m/sub/sub04_02.php?boardid=board7&mode=view&idx=683>Some news about drug.</a> <a href=http://bpo.gov.mn/content/366>Some about pills.</a> <a href=http://tagawazaimoku.com/blog/item_1571.html>Actual information about pills.</a> e70a0b5
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

22.01.2009 - Hotels.com: Pokles cen v hotelech o 3 procenta

Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

26.12.2009 - Víno - otázky a odpovědi

Při jaké teplotě skladovat víno?   Co je to fortifikované víno?   ...

05.06.2009 - Nově diskutované předpisy pro solária

V listopadu 2008 se otevřely brány veletržního areálu v Kolíně ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.