GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 23.09.2018, svátek má Berta
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Když se o wellness radí odborníci

 

Letošní Global Spa Summit, který se konal v květnu v tureckém Istanbulu, patřil k těm nejzajímavějším setkáním profesionálů z oblasti spa a wellness. Sjeli se na něj delegáti z Evropy, Severní i Jižní Ameriky, Indie, Číny i z arabských zemí.

 

ilustracni foto

 

Svým konáním v hotelu Ciragan Palace Kempinski, zajímavým programem, ale především kvalitou přednášejících přilákal summit celou řadu osobností z oblasti světového hotelového průmyslu, z univerzit i ze spa a wellness center. Setkali se zde hoteloví manažeři, univerzitní profesoři, zástupci významných konzultačních firem a turistických agentur, novináři a další. Výsledky průzkumu přednesla například firma Ernest & Young, nechyběly ani studie Coyle Hospitality Group, SRI International, Euromonitor Group či výzkumného pracoviště Cornell University.


WELLNESS A SPA V ČÍSLECH


Hlavním účelem setkání s názvem "Bridges Worth Building" bylo zhodnocení situace na světovém spa a wellness trhu, hledání vypovídajících výkonnostních ukazatelů, upřesnění současných a v budoucnu předpokládaných trendů a hledání optimální společné cesty k prosperitě v podnikání v této oblasti. Jak vyplývá z názvu tohoto setkání, spa a wellness dnes spojuje celou řadu podnikatelských oborů. Ty jsou nejen pevnou součástí hotelového průmyslu, ale i ostatních složek cestovního ruchu, jako je zdravotní turismus, prevence a další. Summit však byl nejen místem k získání důležitých informací, ale především místem k důležitým setkáním, obchodním schůzkám a společné zábavě. Z průzkumu několika organizací vyplývá, že globálně tento průmysl pro zdraví, krásu a wellness operuje téměř dvěma triliony dolarů. Z toho nejvíce financí se pohybuje v oblasti péče o pleť (679 mil. dolarů), fitness (390 mil. dolarů), zdravé výživy (277 mil. dolarů), preventivní medicíny (243 mil. dolarů) a alternativní medicíny (113 mil. dolarů).


KLIENTI SE CHTĚJÍ DĚLIT O ZKUŠENOSTI


Podle výsledků zpracovaných firmou SRI International se odhaduje, že globálně existuje 289 milionů lidí, kteří investují své peníze do služeb spa a wellness center. 81 % lidí od těchto služeb očekává zlepšení svého osobního "wellness". Na vrcholu jejich zájmu je pak oblast fitness, zdravé výživy a spa služeb. 71 % lidí by investovalo do těchto služeb více, pokud by služby přinesly měřitelné a viditelné výsledky a zlepšení zdraví.


Z výsledků studie Coyle Hospitality Research, která se zabývala sledováním zákaznického zájmu a preferencí, vyplývá, že 89 % klientů navštěvuje wellness centra a spa z důvodu relaxace a stress managementu. 34 % navštíví wellness centrum či spa v rámci darovaného dárkového poukazu. Pokud klienti navštíví webové stránky, chtějí najít zvýhodněné balíčky (62 %), podrobný popis nabídky (57 %) a komentáře zákazníků (48 %). Globální zákazníci hledají nejčastěji údaje na SpaFinder.com, dále využívají služby portálů, jako je Twitter, Linked In a Facebook. Je pro ně důležitá možnost výběru z celé řady procedur, dále cena a celkové prostředí. V posledním roce narostl počet klientů, kteří komunikují elektronicky. 59 % z nich posílá e-mail o svých zkušenostech přátelům, 48 % je ochotno napsat on-line hodnocení, 37 % využívá sociální sítě. Nejčastěji hlášeným nepříjemným zážitkem byla bolest při masáži (40 %) a chybějící pocit relaxace (32 %). 88 % klientů by nevadilo obdržet e-mail s dotazem o spokojenosti s provedenými službami a eventuální nabídkou dalších služeb.


Smith Travel Research přinesl zajímavé výsledky z oblasti luxusních hotelů a spa. Luxusní hotely, které nabízejí spa služby, byly méně postiženy současnou hospodářskou krizí. Propad v obsazenosti se pohyboval okolo 3,5 % proti průměru 8,7 % v roce 2009. V prvním čtvrtletí vykazují luxusní hotely v USA 2,2% zvýšení obsazenosti, ty v Evropě 4,1%, v Asii a Pacifiku 11,1%. Ceny spa služeb se mírně zvyšují, ale stále ještě nedosáhly cenové hladiny z roku 2008.

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Ludmila Vacková
22.09.2010 - 07:41:14



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 8 plus 2 je
 

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.