Letošní Global Spa Summit, který se konal v květnu v tureckém Istanbulu, patřil k těm nejzajímavějším setkáním profesionálů z oblasti spa a wellness. Sjeli se na něj delegáti z Evropy, Severní i Jižní Ameriky, Indie, Číny i z arabských zemí.
Svým konáním v hotelu Ciragan Palace Kempinski, zajímavým programem, ale především kvalitou přednášejících přilákal summit celou řadu osobností z oblasti světového hotelového průmyslu, z univerzit i ze spa a wellness center. Setkali se zde hoteloví manažeři, univerzitní profesoři, zástupci významných konzultačních firem a turistických agentur, novináři a další. Výsledky průzkumu přednesla například firma Ernest & Young, nechyběly ani studie Coyle Hospitality Group, SRI International, Euromonitor Group či výzkumného pracoviště Cornell University.
Hlavním účelem setkání s názvem "Bridges Worth Building" bylo zhodnocení situace na světovém spa a wellness trhu, hledání vypovídajících výkonnostních ukazatelů, upřesnění současných a v budoucnu předpokládaných trendů a hledání optimální společné cesty k prosperitě v podnikání v této oblasti. Jak vyplývá z názvu tohoto setkání, spa a wellness dnes spojuje celou řadu podnikatelských oborů. Ty jsou nejen pevnou součástí hotelového průmyslu, ale i ostatních složek cestovního ruchu, jako je zdravotní turismus, prevence a další. Summit však byl nejen místem k získání důležitých informací, ale především místem k důležitým setkáním, obchodním schůzkám a společné zábavě. Z průzkumu několika organizací vyplývá, že globálně tento průmysl pro zdraví, krásu a wellness operuje téměř dvěma triliony dolarů. Z toho nejvíce financí se pohybuje v oblasti péče o pleť (679 mil. dolarů), fitness (390 mil. dolarů), zdravé výživy (277 mil. dolarů), preventivní medicíny (243 mil. dolarů) a alternativní medicíny (113 mil. dolarů).
Podle výsledků zpracovaných firmou SRI International se odhaduje, že globálně existuje 289 milionů lidí, kteří investují své peníze do služeb spa a wellness center. 81 % lidí od těchto služeb očekává zlepšení svého osobního "wellness". Na vrcholu jejich zájmu je pak oblast fitness, zdravé výživy a spa služeb. 71 % lidí by investovalo do těchto služeb více, pokud by služby přinesly měřitelné a viditelné výsledky a zlepšení zdraví.
Z výsledků studie Coyle Hospitality Research, která se zabývala sledováním zákaznického zájmu a preferencí, vyplývá, že 89 % klientů navštěvuje wellness centra a spa z důvodu relaxace a stress managementu. 34 % navštíví wellness centrum či spa v rámci darovaného dárkového poukazu. Pokud klienti navštíví webové stránky, chtějí najít zvýhodněné balíčky (62 %), podrobný popis nabídky (57 %) a komentáře zákazníků (48 %). Globální zákazníci hledají nejčastěji údaje na SpaFinder.com, dále využívají služby portálů, jako je Twitter, Linked In a Facebook. Je pro ně důležitá možnost výběru z celé řady procedur, dále cena a celkové prostředí. V posledním roce narostl počet klientů, kteří komunikují elektronicky. 59 % z nich posílá e-mail o svých zkušenostech přátelům, 48 % je ochotno napsat on-line hodnocení, 37 % využívá sociální sítě. Nejčastěji hlášeným nepříjemným zážitkem byla bolest při masáži (40 %) a chybějící pocit relaxace (32 %). 88 % klientů by nevadilo obdržet e-mail s dotazem o spokojenosti s provedenými službami a eventuální nabídkou dalších služeb.
Smith Travel Research přinesl zajímavé výsledky z oblasti luxusních hotelů a spa. Luxusní hotely, které nabízejí spa služby, byly méně postiženy současnou hospodářskou krizí. Propad v obsazenosti se pohyboval okolo 3,5 % proti průměru 8,7 % v roce 2009. V prvním čtvrtletí vykazují luxusní hotely v USA 2,2% zvýšení obsazenosti, ty v Evropě 4,1%, v Asii a Pacifiku 11,1%. Ceny spa služeb se mírně zvyšují, ale stále ještě nedosáhly cenové hladiny z roku 2008.
Zdroj: www.ihned.cz
Autor: Ludmila Vacková
22.09.2010 - 07:41:14
Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Při jaké teplotě skladovat víno? Co je to fortifikované víno? ...
V listopadu 2008 se otevřely brány veletržního areálu v Kolíně ...