GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 29.03.2024, svátek má Taťána
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Bezpečnost s pohodlím

 

Manažerovi spa a wellness už dávno nestačí pouze zajistit kvalitní zaměstnanecký tým, který uspokojí klienty profesionální službou, bez úhony a nezpůsobí nehody, které by mohly vést ke stížnostem a tím pádem k ohrožení reputace centra. V oblasti bezpečnosti mu jde o mnohem víc.

 

ilustracni foto

 


Fyzický úraz se může přihodit také v prostorách mimo kabinu, na chodbách, ve sprchách a v relaxačních prostorech. Při navrhování wellness centra je vždy nutné pečovat o správný výběr materiálu, aby se uživatel úrazům vyhnul.


Pravidlo číslo jedna - a to nejenom v mokrých provozech (lázně, balneoprovozy, vitální svět se saunou a parními lázněmi, vířivkami a bazény), ale i v masážních kabinách, kde klient může uklouznout s masážním olejem na plosce nohy - je výběr dlaždic s protiskluzovým povrchem, který počítá s podvojnými nároky (bezpečnost a hygiena) a garantuje jednoduchost údržby. Má vysokou úroveň světelného odrazu a zajišťuje povrch pružnější a odolnější na opotřebování. To zaručuje například značka Padana Piscine. Slučuje podmínky bezpečnosti a hygieny, které jsou nerozlučnými partnery v každém provozu spa a wellness.


JE LÉPE NEHODÁM PŘEDCHÁZET


Umělohmotné povrchy dokáží v určitých případech zajistit lepší protiskluznost, mají-li hrubší povrch, ale vzhledem k jejich veliké pórovitosti jsou při jejich použití také vyšší nároky na hygienu. Statisticky jsou většími nositeli při přenosu kožních nemocí. Nedoporučuje se šetřit na kvalitě čisticích prostředků. V moderním spa je naopak nutné brát ohledy na klientovu pokožku a pokud možno volit produkt bio či jiný ohleduplný přípravek.


Nehodám by se také mělo vyhýbat preventivně. V mokrých provozech je nutno dodržet podmínku správného sklonu mokrých ploch (bazén, vířivka, vana, vichy sprcha, parní lázeň atd.), aby voda nestagnovala, mokré povrchy ve vyhřívaných prostorách rychle vysychají. Doporučuje se informovat klienty, že stane-li se úraz, protože byli hosté bosí, centrum nenese odpovědnost za následek. Sandály jsou buď na jedno použití, nebo plastové, které procházejí dezinfekcí po každém použití. V rámci zaúkolování týmu je vhodné stanovit jednoho středového pracovníka, francouzsky nazývaného pivot. Ten má za úkol kromě jiného pečovat o bezpečí klientů v uzavřených prostorách, kontrolovat jejich pohodlí, zajišťovat sběr mokrého prádla a nabídky suchých ručníků. Přestože se často u majitelů setkávám s argumentem nerentability v případě nasazení volného zaměstnance, doporučuji tuto funkci, protože se stává nadhodnotou centra, komerčním bonusem a především elementem, který předejde konfliktním a nebezpečným situacím.


KDYŽ NENÍ NIKDO PO RUCE


Aby se klient cítil v bezpečí i ve vanových prostorách, kde je obnažený a možná si nepřeje dohled pivota, volte vany s SOS tlačítkem. Klientem je použito málokdy, jen při náhlé nevolnosti, ale dává mu pocit bezpečí a opět zvyšuje profesionální standard centra. U takto vybavených van je signalizace buď světelná nad kabinou, nebo zvuková, v obou případech terapeut zasáhne do několika vteřin.


Častější nehodovost, než na nevhodně udržovaném povrchu podlah, je ta ve vanách a vířivkách. Z důvodů šetření, estetiky nebo nevědomosti nemají jmenovaná zařízení držadla, madla či zábradlí a klient starší nebo se sníženou prostorovou orientací uklouzne a poraní se při výstupu z nich. Chromová madla by měla být potažena protiskluzovým potahem, nejspíše umělohmotným. Důraz je také kladen na těsnou přítomnost terapeuta při vstupu a výstupu klienta do a z vany.

 

ZÁKLADNÍ BODY K ZAJIŠTĚNÍ BEZPEČNOSTI KLIENTA


- Dodržujte správný stavební postup (sklon, rovnost povrchu, minimální spáry)


- Vyberte správný povrchový materiál


- Vyberte správné prostředky na údržbu, efektivní a neagresivní vůči klientově pokožce


- Zajistěte obuví klienta prevenci skluzu, ukopnutí o hrany


- Zajistěte dohled personálu v rizikových prostorách


- Zajistěte jasný informační materiál pro klienta o riziku, zásadách provozu a odpovědnosti klienta při nehodě

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Hana Cathala
24.09.2010 - 07:01:46

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

18.06.2010 - Španělský hotelový řetězec zbrojí v Česku na další expanzi

NH Hotels otevřel dva hotely v Praze a Olomouci, další ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

12.11.2008 - Čaj

V jedné čínské legendě, Shen Nung, legendární čínský císař seděl ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.