GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 26.04.2024, svátek má Oto
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Jak vyzrát na pojištění hotelu

 


Řada majitelů a manažerů hotelů v dnešní obtížné době hledá úspory ve všech oblastech režijních nákladů. Na řadu přichází také pojištění hotelu a zdánlivě jednoduchá otázka "Jak mohu i v tomto případě ušetřit?"

 

 

 


V každém případě je rozumné k nejbližšímu možnému datu současnou pojistnou smlouvu ukončit a provést výběrové řízení na nové pojištění. V posledních třech letech totiž ceny pojištění podnikatelských rizik výrazně poklesly, a pokud máte starší smlouvu, může být současná cena pojištění o 20 i 30 % nižší. Na druhé straně je třeba zkontrolovat a případně navýšit pojistné částky, aby vlivem změn v majetku nedošlo k podpojištění. Zkrátka celý pojistný program je třeba aktualizovat a je možné přidat i nové druhy pojištění, které se na trhu objevily v nedávné době.


Výběrové řízení a návrh nového pojistného programu je optimální svěřit zkušenému pojišťovacímu makléři, který jednak zpracuje celou administrativu spojenou s výběrovým řízením, ale zejména nese, podobně jako advokát či daňový poradce, právní odpovědnost za své služby, tedy doporučení pojistného programu a nastavení pojistných smluv. Součástí služeb makléře je kromě zprostředkování pojistných smluv i průběžná péče o jejich aktualizaci a samozřejmě i pomoc klientovi při řešení případných pojistných událostí. Kontakty na pojišťovací makléře i doporučení, jak si makléře vybrat, je možné najít např. na webu Asociace českých pojišťovacích makléřů www.acpm.cz.


NEJDŮLEŽITĚJŠÍ DRUHY POJIŠTĚNÍ


Provoz hotelů je spojen s řadou specifických rizik, pro něž je třeba nastavit odpovídající druhy pojištění. Každého jistě nejprve napadne pojištění nemovitosti a vybavení hotelu proti požáru, povodni či odcizení, hned poté pojištění odpovědnosti za odložené věci hostů, případně za škodu způsobenou hostům na zdraví. To jsou také nejčastěji pojišťované položky prakticky u každého hotelu. Bohužel však takto intuitivně uzavřená pojištění obvykle nepokrývají některá důležitá rizika. Typickým důležitým druhem pojištění, na nějž se nejčastěji zapomíná, je pojištění ztráty pro případ přerušení nebo omezení provozu. Podle reprezentativního průzkumu firemního pojištění, provedeného v roce 2007 agenturou IPSOS Tambor pro Asociaci českých pojišťovacích makléřů, mělo nějakou formu pojištění přerušení provozu uzavřeno pouhých 11 % českých firem. Přitom například ve Velké Británii je mezi velkými firmami toto pojistné krytí naprosto standardní a i mezi malými a středními firmami jej má uzavřeno asi 56 % podniků.


Poměrně významná škoda z přerušení či omezení provozu je přitom mnohem více pravděpodobná než rozsáhlá škoda na majetku. Jako příklad lze uvést malý požár na elektrické rozvodně hotelu, v jehož důsledku zůstane hotel několik dnů bez elektřiny. Každý majitel hotelu si jistě dovede představit, jaké ztráty a mimořádné náklady to může znamenat. Přestěhovat všechny hosty do jiných, samozřejmě dražších lokalit a uhradit všechny související náklady může jít do stovek tisíc korun. Přitom na samotné rozvodně může být škoda v řádu desítek tisíc korun.


NEBEZPEČNÍ ZAMĚSTNANCI


Další, nepříliš známý druh pojištění řeší kriminalitu zaměstnanců. Typickým případem je zpronevěra hotových peněz na pokladně, manipulace s účetními doklady a fakturační podvody, nejsou vyloučeny ani podvodné manipulace s kreditními kartami klientů. Obvyklým důvodem, proč toto pojištění není firmami poptáváno, je slepá důvěra manažerů v loajalitu dlouholetých zaměstnanců a "hlídání" těch nových. Přitom největší podíl zpronevěr je mezi zaměstnanci, kteří jsou ve firmách pět a více let. Znají dobře firmu a dokážou tak podvody poměrně dlouho úspěšně skrývat.


JE POJIŠTĚNÍ VŮBEC DŮLEŽITÉ?


Každý pojišťovací makléř se ve své praxi denně setkává s manažery či majiteli firem, pro něž je pojištění jejich firmy nutným zlem, které je třeba co nejrychleji a nejlevněji "odbýt". Bohužel se v kritických situacích ukazuje, že tento přístup k ochraně firmy proti následkům nepříznivých okolností může nezřídka přivést firmu i k bankrotu. Zejména v poslední době, kdy naši zemi v důsledku klimatických změn postihují čím dál častěji povodně i jiné živelní pohromy, se jasně potvrzuje, že kvalitní pojištění může rozhodovat o bytí a nebytí firmy.


Zkuste se například zeptat majitele libovolného hotelu z Moravy postiženého nedávnou povodní, jak dobré měl pojištění.

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Ivan Špirakus
27.09.2010 - 06:52:45

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

22.01.2009 - Hotels.com: Pokles cen v hotelech o 3 procenta

Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

28.01.2009 - Život je krásný

Rialto není jen slavný most v Benátkách, ale i prvotřídní ...

26.12.2009 - Víno - otázky a odpovědi

Při jaké teplotě skladovat víno?   Co je to fortifikované víno?   ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.