GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 28.03.2024, svátek má Soňa
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Ubytování v Praze: Slevy!

 


ilustracni fotoČeské hotely musejí zlevňovat. Jejich množství totiž výrazně převyšuje poptávku.


Snídaně naservírovaná až do postele. Poté celodenní kulinářský kurz a na závěr dne relaxační masáž. Vše zdarma. To, co pro mnohé z nás zní spíše jako utopie, se stává pro hotely v Česku každodenní realitou. Snaží se tak bojovat s nízkou obsazeností pokojů způsobenou globálním zpomalením ekonomiky a také nadměrným množstvím ubytovacích zařízení v zemi.


Průměrná obsazenost českých hotelů se momentálně pohybuje na necelých 60 procentech, uvedl generální sekretář Asociace hotelů a restaurací České republiky Václav Stárek. Ovšem podle některých hoteliérů není výjimečné ani pouze dvacetiprocentní naplnění kapacity hotelu. Nejvíce trpí Praha, kde je jednoduše »přehotelováno.


Od roku 2006 přibylo v České republice téměř čtrnáct tisíc hotelových pokojů. Více než polovina z tohoto počtu byla postavena v Praze, a to hlavně v kategorii čtyřhvězdiček, upřesňuje Stárek. Takový nárůst přitom nebyl vůbec pro trh potřebný.


Pět hvězdiček v ceně čtyř


Nástup krize v podstatě urychlil to, co bylo nevyhnutelné. Hotely začaly trpět nedostatkem hostů, a tak o ně začaly tvrdě bojovat. Boj rychle přerostl v cenovou válku.


V rámci konkurenčního boje byly hotely nuceny snížit své ceny o kategorii níže, říká odborník na cestovní ruch z poradenské společnosti KPMG Tomáš Kulman.


Zatímco před dvěma lety jste nocleh v pětihvězdičkovém hotelu v hlavním městě pořídili za zhruba 3500 korun, dnes vám bude stačit 2010 korun.


I proto se v současnosti plní kapacity v hotelech s více hvězdami. Obsazenost pražských čtyřaž pětihvězdičkových hotelů se tak v posledních měsících zvýšila až o sedmnáct procent. »Je celkem zjevné, jak se hotely v současnosti snaží zahraničním i tuzemským klientům podbízet a bojovat tak o cennou přízeň,« vysvětluje Kulman.


Strategie dramatického snižování cen je ale pro hotely sebezničující. »Klienti si na takto extrémně nízké ceny zvyknou a budou je nadále vyžadovat, varuje analytik cestovního ruchu a majitel společnosti Mag Consulting Jaromír Beránek.


Pohroma pro nižší kategorie


V krutém konkurenčním boji o zákazníky pokulhávají zejména tříhvězdičkové hotely. Zatímco hotely vyšší kvality jim díky atraktivním cenám ubírají zákazníky, klienti kempů nebo penzionů přílišnou snahu přemísťovat se do tří hvězdiček nejeví.


Klienty však mohou přebrat hotelům, které vznikaly zejména v první polovině 90. let a dnes krachují. Většinou jde o majitele, kteří v té době koupili nějaký dům v centru města, vyhnali nájemníky a udělali si tam hotel se službami vcelku pochybné kvality, upřesňuje Kulman.


Výstavba tříhvězdičkových hotelů se podle Kulmana přesune do menších regionálních měst, kde nebudou čelit tak velké konkurenci. Tato zařízení již nemají velký prostor pro snižování cen a jejich nabídka služeb je také omezená,« vysvětluje.


Přípravě nových ubytovacích projektů v Praze a ve velkých regionálních městech dnes brání zejména banky. Často odmítají výstavbu financovat, jelikož si uvědomují, jak obrovskou zásobou hotelových pokojů velká města disponují. Do Česka se nehrnou ani potenciální provozovatelé nových hotelů.


reklama:
reklama

 


Pomůže nové značení?


Pro hotely je nyní důležité nejen to, kolik zákazníků k nim zavítá, ale také, na jak dlouho a kolik u nich utratí. V prvním případě by mohl pomoci nový systém označování kvality nejen hotelů, ale také restaurací nebo muzeí.


Kvalitu každého takového zařízení by měla určovat barva písmena Q. »Nová certifikace by stávající hvězdičky neměla nahradit, ale doplnit. Podle ministra pro místní rozvoj Kamila Jankovského by měl nový systém posunout Česko na úroveň dalších evropských zemí a napomoci zejména zahraniční klientele orientovat se v tuzemských službách.


Tento systém funguje v zahraničí již dlouhou dobu. Například ve Španělsku již dvanáctým rokem,« říká Jaromír Beránek.


Kromě toho mají hosty přilákat i již zmíněné nadstandardní služby poskytované v ceně ubytování. Pokud hotel zastřešuje více zařízení (jako například kavárnu, wellness, sportovní centrum), tak má výbornou možnost vydávat vlastní slevové karty.

 

Klienti pak mají šanci využívat služeb téměř všeho druhu se slevou patnáct, někdy až 25 procent z ceny. Slevové kupony a klubové slevy již delší dobu využívají třeba hotely řetězce Hilton a přidávají se další.


Navíc jsou nabízeny různé služby v rámci ubytovacího balíčku zcela zdarma. Může jít nejen o snídani do postele, ale také o oběd, nebo dokonce o celodenní penzi. Hotely poskytují svým hostům i vstupenky na vybrané koncerty či výstavy.


Do obliby hostů se také dostávají různé kulinářské kurzy. »Hotely se snaží přilákat člověka, který by se normálně v hotelu neubytoval, a navíc ho motivovat, aby konzumoval i další produkty, míní Tomáš Kulman.


V pražském čtyřhvězdičkovém hotelu Perla si lze vybrat z několika balíčků. Jeden z nich zahrnuje transfer z letiště, láhev sektu a ovoce, volný vstup do sauny nebo snídaňový servis do pokoje.


Podobnou strategii má i management hotelu Holiday Inn Prague Congress Centre. »V rámci jednoho balíčku získá klient služby, které by samostatně tak výhodně nevyšly. K ubytování a snídani nabízíme v rámci jedné ceny například večeři nebo masáž, upřesňuje marketingová manažerka Eva Potužníková.


Pravidelně připravují i balíčky podle sezony. Momentálně tedy vánoční nebo silvestrovský balíček.


Speciální nabídku poskytují i hotely zaměřené na pořádání konferencí. I ty musely sáhnout po všelijakých slevách. »Pronájem konferenčních prostor se dnes nabízí za mnohem nižší ceny, upřesňuje Oto Mück z Crowne Plaza Prague Castle.


Mezi bonusy, které před krizí byly nemyslitelné, patří zdarma uvítací drink, internet nebo občerstvení mezi přednáškami.


Přilákat movitou klientelu a zvýšit její výdaje by měla služba »rest and shop«, která přinese do vybraných českých hotelů prestižní značky jako MontBlanc, Gucci, Versace, Prada, Hugo Boss, Giori Milano nebo Mauritz. Stejnojmenná společnost slibuje hotelům navýšení tržeb až o 20 procent.


Klient při nákupu zboží rest and shop obdrží poukazy v hodnotě deset procent z celkové výše nákupu, které může využít například v hotelové restauraci, říká Alexandr Herda, viceprezident pro Evropu společnosti Rest and Shop. Jejími partnery se v Česku staly řetězce InterContinental, Marriott, Best Western Hotels, Holiday Inn, Falkensteiner, Grandhotel Pupp v Karlových Varech či pražské hotely Kings Court a Imperial.


Umyjí i auto


Službou, která ještě čeká na výraznější rozšíření, je mytí aut patřících do vozového parku hotelů a nově i jejich hostům. Nabízí ji firma Washplus, která zajišťuje ruční čištění a mytí. Zatím spolupracujeme s Clarion Congress Hotel Prague. Jednali jsme i s hotelem Corinthia Panorama na pražské Pankráci, ale zatím to nevyšlo,« uzavírá provozní ředitel Washplus Pavel Král.


AUTOR: Katarína Zgúthová
spolupracovnice redakce


60 procent
Taková je průměrná obsazenost českých hotelů.


Hotel Crowne Plaza Prague Castle začal ke konferencím nabízet bonusy, jako třeba uvítací drinky nebo občerstvení.
Foto: Crowne Plaza Prague Castle


Holiday Inn v Praze láká tím, že k ubytování navíc zdarma přidá večeři anebo masáž.
Foto: Holiday Inn Prague Congress Centre


Klienti pražského Hiltonu dostávají na hotelové služby slevy ve výši od patnácti až do 25 procent.

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Katarína Zgúthová
08.10.2010 - 12:33:43

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

18.06.2010 - Španělský hotelový řetězec zbrojí v Česku na další expanzi

NH Hotels otevřel dva hotely v Praze a Olomouci, další ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

12.11.2008 - Čaj

V jedné čínské legendě, Shen Nung, legendární čínský císař seděl ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.