GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 15.12.2018, svátek má Radana
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Třeba zdravě, ale hlavně jinak

 


ilustracni fotoOdlišit se, to je, oč tu běží. Většinou jde však z úst hoteliérů a odborníků pouze o planá slova. Konkrétní příklad z praxe, týkající se konceptu zdravého způsobu života pokrývajícího celý chod hotelu, nám ukázal Jakub Škrobánek, F&B manažer pražského hotelu Amarilis.


Co by podle vás měla mít restaurace, aby do ní chodili hosté?


Především by měla mít dobrou propagaci, aby se o ní hosté vůbec dozvěděli. Jako jeden z nejdůležitějších aspektů hodnotím čistotu, pak také příjemný personál, dobrou skladbu jídelního lístku a samozřejmě dobrého kuchaře. Dále je třeba alespoň každý měsíc hosta něčím překvapit a tvořit akční nabídky. Celý koncept restaurace pak musí působit uceleně, na čemž právě pracujeme i u nás. Začátkem října se chystáme uvést zcela nový koncept restaurace i hotelu, který bude zaměřen na zdravý způsob života.


Čeho všeho se bude zdravý koncept týkat?


Kromě restaurace do něj bude zapojeno také wellness centrum s masážemi a kosmetický salon, vše pod jednotným názvem Energia. Navíc budeme v hotelu nabízet také poradenství v oblasti zdravé stravy a zdravého způsobu života vůbec, které budu s více než desetiletými zkušenostmi v oblasti fitness a kulturistiky zajišťovat já sám. V restauraci pak počátkem října začne fungovat nový šéfkuchař, který bude mít z mé strany volnou ruku nejen ve výběru surovin a sestavení nového menu, ale také při vymýšlení nových akčních nabídek.


Budete mít na nového šéfkuchaře nějaké speciální požadavky?


Mojí podmínkou je, aby se nám do restaurace podařilo přilákat také bohatší firemní klientelu, která by chodila mimo obědové menu. Chystáme se zavést vícechodové degustační menu, které bude muset nový šéfkuchař ještě před nástupem předložit. Líbí se mi model, kdy je obědové menu cenově zvýhodněno tak, aby přilákalo zaměstnance okolních firem, ale v jídelním lístku je restaurace schopná nabídnout také kvalitní pokrmy za tomu odpovídající ceny.


Je také obsluhující personál nějakým způsobem školen, aby byl schopen zodpovědět hostovy dotazy?


S novým konceptem dochází také k částečné obměně personálu restaurace. Všichni pak dostanou materiál, který jsem jim zpracoval, a mají dva týdny na to, aby si jej nastudovali. Na základě toho pak provedu test, kde mi budou muset zaměstnanci prokázat své schopnosti a znalosti konceptu. Každý měsíc pak bude probíhat školení ohledně novinek a směrů, kam by se měla restaurace ubírat.


Jak jste vlastně dospěli k rozhodnutí změnit koncept restaurace směrem ke zdravému životnímu stylu?


Pro koncept "zdravé restaurace" jsme se rozhodli především proto, že v našem okolí žádná taková restaurace není, takže nás tento model odlišuje od konkurence. To lze vidět především na poledním menu, kde je vždy jeden pokrm pod označením "vital" uveden také s energetickou hodnotou a patří mezi ty nejoblíbenější. Přidali jsme ke každému dni jeden velký salát, který si také našel své příznivce.


Máte zde hned několik jídelních lístků, v čem se liší?


Základem je standardní výběr, který se do budoucna chystáme ještě zeštíhlit tak, aby obsahoval skutečně jen ty pokrmy, které se objednávají. Dále máme zvláštní jídelní lístek s pokrmy určenými pro rozvoz během poledne a samozřejmě také polední menu. Všechny tři lístky spojuje barevné značení pokrmů, které nejen poutá hostovu pozornost, ale především podává informace o vegetariánských pokrmech a také právě tzv. "vital" pokrmech s vyváženým poměrem bílkovin, sacharidů a tuků, s uvedením energetické hodnoty.


Právě polední menu mě zaujalo, proč jej dělíte na dvě části?


Jedním z důvodů je flexibilní reakce na nabídku konkurence, kdy jsme schopní v polovině týdne nabídnout pokrm, který nemají nejbližší restaurace. Dále je to také proto, že v rámci uceleného konceptu restaurace, wellness a kosmetického salonu nabízíme zvýhodněné nabídky a slevy na služby jednotlivých středisek, které jsou například připsány přímo na poledním menu.


Nabízíte hostům také nějaký věrnostní program?


Samozřejmě, v rámci restaurace máme hned dva druhy bonusového programu. Při první návštěvě host obdrží věrnostní kartu, na kterou sbírá razítka. Jeden druh razítek je za polední menu, jiný druh za výběr z jídelního lístku. Za každých deset razítek je jeden pokrm zdarma. To nám pomáhá získat klientelu, která se pravidelně vrací a nabaluje na sebe další potenciální hosty. Při rozvážení pokrmů pak každý host automaticky získá 10% slevu na další pokrm z jídelního lístku. Tato sleva se týká také ubytovaných hostů.

 

Udělejte ucelený dojem.
Zdravý koncept pokrývá v pražském hotelu Amarilis restauraci, wellness centrum a poradenství, vysvětluje F&B manažer Jakub Škrobánek.

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Klára Chromá
27.10.2010 - 07:12:30

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

07.06.2010 - Výsledky mezinárodní soutěže Vinoforum 2010

Tři tituly šampionů zůstávají v České republice.

Devatenáctý ročník mezinárodní ...

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

20.08.2010 - Jak se loni dařilo pražským hotelům

Společnost Labartt Hospitality ve spolupráci s ...

04.06.2010 - Změny v zákoně proti kouření a alkoholu

Od letošního 1. července se zpřísňuje zákon proti kouření a ...

02.07.2009 - Karlovy Vary - Thriller na kolonádě

Krize tvrdě dopadla na západočeské lázně. Jezdí do nich o ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.