GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 21.09.2018, svátek má Matouš
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Mládí versus zkušenost

 

 

Co se týká uchazečů v oboru hotelnictví, rozhodně se nejedná o zanedbatelnou část trhu práce, jelikož služby, kam spadá i ubytování a stravování, patří podle serverů Jobs.cz a Prace.cz s 3,1 % do první desítky oborů, které jsou ze strany uchazečů nejvíce poptávány.

 

ilustracni foto

 

O práci v hotelovém sektoru projevují zájem především absolventi a dále střední generace uchazečů. O volná místa v hotelové oblasti usilují absolventi středních, vyšších odborných a také vysokých škol, které mají pro tento segment trhu specializovanou výuku. Jedná se o školy buď přímo hotelové, nebo se zaměřením na cestovní ruch. Výhodou těchto absolventů je, že na většině typů hotelových škol již získají potřebnou praxi na povinných stážích v hotelových zařízeních a podnicích cestovního ruchu. Díky absolvování takové praxe si podniky často ponechají mladého člověka ve svém týmu i poté, co školu zdárně dokončí. Absolventi však nemohou očekávat, že ihned obsadí nějakou kvalifikovanější či manažerskou pozici, na tato místa jsou nabíráni zejména lidé disponující seniorskými zkušenostmi, tedy lidé ze střední generace.


Mladí lidé se musí teprve vypracovat a získat potřebné zkušenosti. Procházejí tak hotelovou strukturou od asistentských pozic, recepčních, pracovníků rezervačního oddělení hotelu atd. "Oproti minulosti zaznamenáváme rozdíly např. na postech recepčních. Dříve tuto pozici vykonávali především čerství absolventi hotelových škol, pro které to byla většinou první pracovní zkušenost. Vzhledem ke krizi však dnes trh práce nabízí již kvalifikované pracovníky a společnosti je z pochopitelných důvodů upřednostňují. Funkce zaměstnanců se kumulují, zefektivňuje se provoz, snižují se náklady, jsou kladeny vyšší požadavky na jazykovou vybavenost, a tak jsou zkušenější pracovníci vítáni. Absolventi jsou z tohoto důvodu značně znevýhodněni," říká Jiří Halbrštát, marketing & communications manažer společnosti Manpower.


ŽENY VERSUS MUŽI


"Na našich portálech jsou v hledání práce aktivnější muži, 54 % mužů ku 46 % žen. Lze z toho usuzovat, že nezaměstnanost o něco více postihla muže než ženy. Je to dáno strukturou oborů, které zasáhla krize nejcitelněji, jako např. strojírenství, výroba, stavebnictví. V roce 2010 hledalo práci 54 % mužů a 46 % žen," říká Ondřej Mysliveček, analytik společnosti LMC. Ženy jsou však úspěšnější při realizaci zaměstnání, což dokazuje i studie LMC. "Na vzorku 100 velkých zaměstnavatelů využívajících náborovou aplikaci LMC G2 byl zjištěn za 1. čtvrtletí tohoto roku reálný stav nástupů uchazečů do zaměstnání v poměru 60 % žen a 40 % mužů. Nejúspěšnější byli pak uchazeči se jmény Jana, Lenka a Martin," dodává Mysliveček. "Jsou pozice, které patří více ženám - houskeeping, rezervace, wellness and spa a agenti cestovních kanceláří. Muži nám vévodí v kuchyni a ve food and beverage. V dnešní době pozorujeme více obchodních ředitelů než ředitelek, to se týká i top managementu hotelu - GM," říká Pavla Berková, senior recruitment consultant, Grafton.


"Společnost Vienna International Hotels & Resort neuplatňuje žádné preference při výběru zaměstnanců z hlediska pohlaví, věku atd. Platí zde totéž, co v jiných oblastech podnikání, tedy že určité profese či činnosti vykonávají více ženy než muži, protože jim je tato práce bližší a lépe se na ni hodí. Řadu profesí však vykonávají obě pohlaví stejně kvalifikovaně, např. práci číšníka či servírky, a při výběru nečiníme žádný rozdíl mezi muži a ženami. Z hlediska bezpečnosti práce je však třeba zmínit skutečnost, že práce obsluhy na banketním oddělení zahrnuje i fyzicky namáhavou práci při přípravě místností na jednotlivé akce, a proto jsou pro tuto práci samozřejmě vhodnější muži," sdílí názor HR oddělení hotelu Diplomat Praha.

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Věra Nováková
26.11.2010 - 07:27:49

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.